"My aunt drinks juice."

Fordítás:A nagynéném gyümölcslevet iszik.

February 2, 2014

11 hozzászólás


KarsaiLasz

and-nek hallottam

February 25, 2016

engtom

miért is nem jó "A nagynéném gyümölcslét iszik"?

February 2, 2014

Sunshine629

Elírták, mert "gyükölcslevet" írtak, ki kéne javítani....:)

February 13, 2014

HegiBali

Tévedsz! Nincs semmiféle elírás. A lé szó ragozásakor tárgyesetben a szóvégi "é" rövidül "e"-re és az így létrejött "le" szó kap egy kötőhangzót is, nem csak simán a "t" tárgyragot, s így lesz belőle "levet", ami nem = azzal, hogy megszabadul egy ruhadarabjától. Én is hallottam már így hogy "gyümölcslét iszik", de helyesen "gyümölcslevet iszik." Lásd A magyar helyesírás szabályai című könyv 30. pontját: A borjúk – borjak, borjút – borjat, varjúk – varjak, zászlója – zászlaja, erdő je – erdeje stb. ma is élő kettős alakok, bár az a, e váltóhangú változatok jobbára választékosabbak és ritkábbak. Ugyanígy egyes v tövű névszóknak mind magánhangzós, mind pedig v hangzós tövéből létrejöhet (főképp összetételekben) azonos toldalékolású forma, például: lét – levet, szók – szavak, faluk – falvak, tetűk – tetvek; (halas)tót – (halas)tavat; stb

April 30, 2014

wolfi84

Ő fentebb azt mondta, hogy gyükölcslevet írtak...

August 6, 2014

Glemese

Nem is neki, hanem "engtom"-nak válaszolt, csak rossz helyre írta :-)

October 12, 2014

engtom

van a "hiba jelentése" gomb ott lehet jelenteni nekik a hülyeséget, oszt néha el is fogadják - jártam már így :O)

February 14, 2014

HelgaKsz

Végig sem mondtam és elfogadta....

October 13, 2014

LacGla

Gyümölcslevevet iszik a nagynéném nem jó?

November 30, 2014

Sztankay54

a nagynéném és a nagynénikém nem ugyanaz?

January 4, 2015

kazo76

Borzasztóan rosszul lehet érteni a mondat elejét "my and"-et és "Maya"-át tippeltem. Az első biztos nem lett volna jó, ezért írtam a Maját. :-)

March 24, 2016
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.