"Do you have siblings?"

Fordítás:Van testvéred?

February 2, 2014

26 hozzászólás


engtom

testvéreid - "s" a végén többes szám

February 2, 2014

sbpaul

Magyarul lehet mindkettő, ugyanis angolban ritkán használják ezt a szót, és többesszámban, míg magyarban mindkettőt szoktuk kérdezni. Ettől függetlenül filológiailag a többes szem pontosabb.

February 4, 2014

Mariann.-

A többes szám ilyen esetekben anglicizmus. Filológiailag.

February 12, 2014

Pola51

A magyarázó részben írták, hogy a siblings hivatalos esetekben használatos.

January 27, 2016

Rvinger

Barmikor hasznalhato

May 30, 2017

rita01020304

filologiailag :-) lenyeltetek egy lexikont?

February 23, 2014

Mariann.-

Panírozva szeretem a lapjait. :-D Egyben megfekszi a gyomrot. ;-)

February 23, 2014

Nyuszedli

Na most pár kérdéssel ezelőtt volt nekem ez a kérdés, csak magyarról angolra. Ott nem fogadta így el, csak úgy hogy: Do you have any siblings? vagy Do you have brothers or sisters? Ez szerintem így nem fair :( Tudja valaki, hogy mi a különbség a kettő között?

February 25, 2014

rita01020304

Nem tudom a kulönbséget., de ne akadj fel rajta, ezt a"siblings" szót az angolok nemigen használják. Lépjél tovább, en már belenyugodtam hogy a Géppel nem tudok vitatkozni :-)

February 26, 2014

Nyuszedli

Köszi :)

February 26, 2014

MaryAnn007

itt is kellene az any! mert any és some után a megszámlálható főnév többes számban van. kifelejtették

February 27, 2014

rita01020304

Tanultuk mi már eddig az " any" szót? nem emlékszem.... Lehet majd késöbb kell összekombinálni ?

February 27, 2014

Ogrebacsi

előbb az "any" hiánya miatt nem fogadta el, amikor magyarról kellett angolra fordítanom.

March 4, 2014

verocchio

ez nem többes számban van?

March 17, 2014

takimiki

Az előbb ezt írtam, mikor magyarról kellet ugyan ezt fordítani ,de nem fogadta el, mert az "a" betűt kihagytam és még meg is indokolta, hogy miért kell a "siblings" elé. Most meg nem kéri. Ilyenkor azért meginog a bizalmam a tanfolyam iránt... :(

January 27, 2015

Cytosin73

"Önnek vannak testvérei?" -t írtam. Csak a szórend miatt nem fogadja el?

April 7, 2015

ShypyStell

Az angolban nincs magázás,úgy tudom.Lehet ,hogy azèrt nem fogadta el. :)

August 4, 2015

Tarnai

Az angolban annyira van magázódás, hogy szinte csak az van. A tegező forma ma már csak az imában használatos: Our Father which art in heaven, Hallowed be thy name. Thy kingdom come, Thy will be done in earth, as it is in heaven.

August 31, 2015

Tamas51

Valóban szoktak ilyet mondani de rosszul. Bizony, hogy van.

March 2, 2016

MegyesMrk

Az angolban pont hogy van magázás

May 5, 2017

Tamas51

Én is PONT ezt mondtam. Mondhatni csak az van. A köznyelvből a tegező forma teljesen kikopott.

May 6, 2017

MargaretSe65

Van testvéred? - Feltételezi, hogy csak egy testvére van. A többes szám magáért beszél. Ettől függetlenül mindkettő fordítás elfogadható, mivel a kérdés általános, pl. hivatalban teszik fel - a magyar nyelvben így kérdezik általában: Van(nak) testvére(i)? - ha kérdőíven teszik fel, mindig zárójelesen feltételezik, hogy több is lehet.

July 7, 2016

csengok

Inkább 'Vannak testvéreid?', elvégre ott van az a nyamvadt többesítő jel!

April 17, 2017

TamaraTomp

Én amúgy eddig azt hittem, hogy az angolban nincs olyan szó, hogy testvér, csak olyan hogy "brother" meg "sister"

May 18, 2017
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.