"Bahçede bir ördek vardır."

Çeviri:There is a duck in the yard.

4 yıl önce

21 Yorum


Kaya55555

''Garden'' olması gerekmez mi?

3 yıl önce

FevkAli

There is a duck in yard yazdim kabul etmedi the olmayinca nasil bir anlam degisikligi oluyor? Gunluk konusmada the kullanimi onemli midir? Etkisini tam anlamadim

11 ay önce

ferdi48130

Ördek olan bahcede garden daha uygun sanki çünkü okulun bahcesinde ördeğin ne işi var ördekler okula gitmezki vak vak vaks

2 yıl önce

HilalKIZIL2

:)))

1 yıl önce

megadil

"at the yard" kabul etmedi. Neden?

4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

çünkü "yard" kelimesi "in" edatını alır.

4 yıl önce

mertowski

peki bu at/in meselesinin ayrımını nasıl yapabiliriz? pratik bir yolu var mıdır yoksa kelimeleri tek tek ezberlemek şart mı?

4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

ezberlemekten çok yapa yapa alışıyo insan. ismin -de hali = in/on/at temelde, kendi içinde bi mantığı da var--üzeri, içersi, vs gibi. Başlarda biraz ezberleyerek git, sonra yavaş yavaş oturur.

4 yıl önce

mertowski

teşekkürler.

4 yıl önce

b77i
b77i

Malesef ne zaman "there is" ne zaman "there are" hala karıştırıyorum :/ Nedir bunun formülü?

4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

kolay: biricisi tekil, ikincisi çoğul

4 yıl önce

b77i
b77i

teşekkürler :)

4 yıl önce

TCGozdeOzg

Var anlamini hangisi katıyor there orada demek degil mi

3 yıl önce

b77i
b77i

Evet tek başına "there" orada demektir, ancak "there is" karşılık olarak "var" manasını verir. http://tureng.com/search/there%20is

3 yıl önce

Fulya63486

Yard avlu demek degil mi ? Garden kabul edilmedi.

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

garden tabii ki de kabul ediliyor zaten. ama yard da bahçe demek (avlu da demek aynı zamanda). mesela okulun bahçesinden bahsederken yard deriz garden değil. garden sadece çiçekli ağaçlı bir bahçe

3 yıl önce

korhansengur

There is a duck in the yard. "yard" bahçe mi kardeşim

2 yıl önce

equador34

Evet yard bahçe. Mesela okul bahçesi avlu v s gibi. Garden ağaçlı çiçekli tarzdaki bahçeler.

1 yıl önce

tarikcelikel

there is a duck in the garden neden olmadı..?

2 yıl önce

misterno90

garden ?

1 yıl önce

hayat543400

Bende "garden"i kabul etti

10 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.