"Dinner is on me tonight."

Çeviri:Bu gece akşam yemeği benden.

4 yıl önce

34 Yorum


onrsnl

Yemek bu gece bende(benim evimde) seklinde de dusunulemez mi?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

kesinlikle hayır. onun için "at my place" kullanılır.

4 yıl önce

SerhatKaba1

mantığı fazla sorgulamamak lazım. . Ingilizce dusunemedigimiz sürece böyle mantıksız görünecek.

3 yıl önce

TURGAYEROL

Akşam yemeği benden yazdım ancak kabul etmedi

4 yıl önce

OrkunAsa

Tonight kelimesini yani bu gece olduğunu cevabınızda yazmamışsınız bu yüzden kabul etmemiş.

4 yıl önce

Erquenn
Erquenn

on me yerine from me yazabilir miyiz

4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

malesef olmaz. kalıp olarak böyle denir biri birine yemek ısmarlayınca. "benim hesabımın üzerinde" gibi düşünebilirsin.

4 yıl önce

oguzkir

içimden geldi vs gibi kalıplarda da durum aynı sanırsam

4 yıl önce

serdar44

tonight yerine this evening olsaymış daha mantıklı olurmuş.

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

daha mantıklı derken? İngilizce dilinin mantığını sorgulayarak dil öğrenmek oldukça zor :)

4 yıl önce

Eser_Mehmet

burda tek mantıklı çıkış yolu iki kişi gece geçirecekler ve akşam yemeğini söyleyen karşılayacak, sonra gece devam edecek. Geçirecekleri tüm zaman için gece diyorlar gibi ama o da Türkçe de bize garip geliyor. Madem akşam yemeği o zaman niye geceden bahsi geçiyor babında ama tamamen katılıyorum, bilgisayar gibi ne gördüysek onu işlemek gerekiyor.

4 yıl önce

Eser_Mehmet

Bu gece aksam yemegi bendedir, sira bende olarak yazdim, etmedi.

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

yanlış çünkü. "on me" ben ödeyeceğim manasında benden demek.

4 yıl önce

ayhangorur

Akşam yemeği benden.

3 yıl önce

ayhangorur

"Akşam yemeği benden" olarak da çevrilebilir.

3 yıl önce

engin.korkmaz

Ingilizcede Gece yemegi diye birsey yoksa bence gayet mantıklı :)

3 yıl önce

fierypink

bu akşam yemeği benden neden kabul edilmiyor?

3 yıl önce

telepath
telepath

Siz 'bu' yu isaret sifati olarak kullandiginiz icin kabul etmiyordur.

3 yıl önce

akbenbilm

yani parasal olarak mı yoksa ben hazırlıyacağım manasında mı

3 yıl önce

telepath
telepath

Odemek manasinda.

3 yıl önce

killem.all

Cumlenin basina The yazmistim yanlis kabul etti

3 yıl önce

RukiyeAykan

Bu gece akşam yemeği bende Olmalı

3 yıl önce

DeepBrown

gece akşam yemeği yiyin siz ey gavurlar

3 yıl önce

melahiengi

sürekli aynı örnek ile karşılaşıyorum.. çok sıkıcı oluyor !!

1 yıl önce

sude819793

Dinner is on me tonight yerine dinner is from me tonight olmaz mı

10 ay önce

ismail912039

Türkçeye çevirirken özne başa gelmeliydi ama ortaya gelmiş bunun mantığı nedir açıklayabilirmisiniz Bu arada kimse benim sorularımı cevaplamıyor

6 ay önce

telepath
telepath

'yemekler benden bugece' yide kabul etmesi gerekir

4 yıl önce

kbrazl
kbrazl

Devrik cumle kabul edilmiyor cunku yukaridaki cumleler devrik degil.......zaten kabul edilecek olsaydi isin icinden cikmak zor olurdu, devrik cumle alternatifleri cok fazla

4 yıl önce

MesutBayka

yemeği özellikle akşam yemeği diye bildirmen gerekiyor galiba. Biliyorum mantiken gece diye belirttiğin zaman gerek kalmamalı ama

4 yıl önce

Preternatural

Dinner akşam yemeği demek.

3 yıl önce

telepath
telepath

Dinnerin aksam yemegi oldugunu biliyoruz ama Turkcede "Bu gece aksam yemegi benden demeyiz" genel kullanimda " Bu gece yada bugun yemekler benden" tabirini kalip olarak kullaniriz.

3 yıl önce

Preternatural

Türkçede öyle kullanabiliriz ama İngilizcede her zaman dinner kullanılır. Onun Türkçe karşılığı da akşam yemeğidir.

3 yıl önce

has.durmaz

Ama yemekler diyince kabul etmiyor

3 yıl önce

telepath
telepath

Ne dersen kabul etmiyor zaten. Cunku Duolingo "Turkce" bilmiyor. Problemde burada :)

3 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.