1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Ihr esst das Brot."

"Ihr esst das Brot."

Çeviri:Siz ekmeği yiyorsunuz.

July 13, 2016

6 Yorum


Tayfun.26

Ihr esst (das) Brot Das varsa ekmeği anlamini katiyor.


ahmetsoguksu

Ekmek yiyorsunuz / ekmeği yiyorsunuz nasıl ayırt edeceğiz?


MeteUlku

"Ekmek yiyorsunuz." demek, herhangi bir ekmek yiyorsunuz demek. "Ekmeği yiyorsunuz." demek ise belli olan, ikimizin de bildiği bir ekmeği yiyorsunuz demektir.

  • (Bir) ekmek yiyorsunuz. = "Ihr esst Brot." (Not: "bir" var diye hemen "ein/eine" demeyin, çünkü "Brot" sayılamayan bir isimdir. Bu yüzden belirsiz artikelleri bu gibi sayılamayan isimlerin önüne getiremezsiniz: "Brot, Wasser, Zucker" vs. gibi.)
  • Ekmeği yiyorsunuz. = "Ihr esst das Brot."

MarinaLif

Siz ekmeği yersiniz


yonican

hızlıca söylediği içn "Ja, ist das Brot" diye anlayan tek ben miyim?


ilaydaerenn

Essen ile esst arasındaki fark ne?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.