1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Lütfen üç gün sonra yine gel…

"Lütfen üç gün sonra yine gelin."

Çeviri:Kommen Sie bitte in drei Tagen wieder.

July 13, 2016

4 Yorum


ozlyr

"in drei tagen" üç gün içinde gelin anlamına gelmez mi?


MeteUlku

Kalıplaşmış bir kullanım. "in" normalde "içinde" demek ama gelecekten bir süreç hakkında konuşulurken bu şekilde kullanmak daha doğal. Ama "sonra, ardından" manasına gelen "nachdem" kullanmak da yanlış sayılmaz. Sadece "in", kulağa daha doğal geliyor o kadar.


suna_su

'Üç gün içinde' anlamını 'innerhalb von drei Tagen' verir.


ozlyr

teşekkürler

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.