Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"We have thousands of offices."

Tłumaczenie:Mamy tysiące biur.

2 lata temu

10 komentarzy


miron209580

Dlaczego jest of

2 lata temu

MadelineAr15

Podbijam. Może ktoś wyjaśnić skąd, po co i dlaczego jest to "of"?

7 miesięcy temu

Yola448704
Yola448704

tysiące (czego?) biur - thousands OF offices
OF jest odpowiednikiem polskiego (kogo? czego?) DOPEŁNIACZA
I have a lot OF money - Mam dużo (czego?) pieniędzy

7 miesięcy temu

Zbyszek848269

To dlaczego "mam siedemdziesięciu przyjaciół " było bez of?

2 miesiące temu

br0d4
br0d4
Mod

Dokładne wyjaśnienie jest poniżej, przeczytaj. A na przyszłość proponuję - najpierw czytaj, potem zadawaj pytanie.

2 miesiące temu

br0d4
br0d4
Mod

Jeśli w zdaniu zastosowany jest dokładny liczebnik, "of" nie stosujemy:

  • "We have a thousand offices" lub "We have one thousand offices" = Mamy tysiąc biur (dokładnie jeden tysiąc)
  • "We have one hundred and twenty-two offices" = Mamy 122 biura

Jeśli jednak liczba nie jest podana dokładnie, a tylko za pomocą liczebnika w liczbie mnogiej, trzeba zastosować dopełniacz z "of":

  • "We have thousands of offices" = Mamy tysiące biur
  • "I have hundreds of books" = Mam setki ksiażek
  • "She has tens of cats" = Ona ma dziesiątki kotów
  • "Some of the students were not prepared" = Niektórzy z uczniów nie byli przygotowani.
6 miesięcy temu

Zbyszek848269

Dzięki!

2 miesiące temu

Chemioholik

Dlaczego jest "thousands of..."? Po co to 'of' tu jest?

1 rok temu

br0d4
br0d4
Mod

W języku angielskim są 3 przypadki gramatyczne, przy czym rzeczowniki mogą przyjmować formy tylko 2 przypadków: mianownika i dopełniacza. Niestety, istnieją 2 typy dopełniacza, które różnią się zastosowaniem.

Dopełniacz zwyczajny

Oznaczany słówkiem "of" przed rzeczownikiem:

  • thousands of offices = tysiące (kogo? czego?) biur
  • a book of the boy = książka (kogo? czego?) chłopca
  • the centre of the city = centrum (kogo? czego?) miasta

W tym wypadku dość łatwo to zrozumieć - w języku polskim w tej sytuacji też użyjemy dopełniacza.

Dopełniacz saksoński

Stosowany jest przy określaniu przynależności, a oznaczany: w liczbie pojedynczej przez 's (apostrof+litera s - Jak w McDonald's), a przy liczbie mnogiej tylko samym apostrofem po literce -s oznaczającej liczbę mnogą. Stosowany jest gdy jakiś rzeczownik przynależy do innego (to znaczy pierwszy jest właścicielem drugiego, zatem zazwyczaj powinien być to rzeczownik ożywiony, lub drugi jest w inny sposób ściśle związany z pierwszym):

  • company's logo = logo (kogo? czego?) firmy
  • the boy's book = książka (kogo? czego?) chłopca
  • the boys' book = książka (kogo? czego?) chłopców

Zwracam uwagę, że przy dopełniaczu saksońskim jest zamieniona kolejność słów!

11 miesięcy temu

Zbyszek848269

Dzięki raz jeszcze!

2 miesiące temu

Powiązane dyskusje