Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Yes, I speak English."

Çeviri:Evet, ben İngilizce biliyorum.

4 yıl önce

148 Yorum


riza.karab

Konuşmak mi bilmekmi

4 yıl önce

BurakYksel

İ know : ben biliyorum

İ speak : ben konuşurum

Bi sorun var

4 yıl önce

incikin_
incikin_

"Speak" sözcüğünün başlıca anlamı "konuşmak; ancak

İngilizcede dil bilmek "speak ile ifade ediliyor.
Dolayısıyla İngilizce kurallarına göre:

● "I know English." YANLIŞ
● "I speak English." DOĞRU

Türkçede ise bunu söylemenin en doğal biçimi: "İngilizce biliyorum".
Çünkü "İngilizce konuşuyorum." dersek sanki şu dakika biriyle o dilde konuşuyorum gibi anlaşılıyor.

Dolayısıyla aynı kavramı iki dilde farklı sözcüklerle ifade ettiğimiz bazı durumlar olabiliyor.

2 yıl önce

EdaAkd
EdaAkd

speak aslında konuşmak demek ama galiba cümledeki haline göre değişiyor olabilir. not: emin değilim

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

normalde konuşmak demek ama bu tip cümlelerde daha çok bilmek anlamında çünkü kullanım Türkçede "İngilizce biliyorum" ama İngilizcede "I speak English"

4 yıl önce

Muhammed618114

Bir dil geldigi zaman ingilizce ispanyolca gibi bilmek anlaminda Ama I speak olursa konusmak manasinda :)

1 ay önce

Hseyin489549

Evet ben ingilizce konuşurum cevabı niye yanlış.

3 hafta önce

haticeozatess

Evet ingilizceyi biliyorum niye olmuyo?

3 yıl önce

bandomyyy

hepsinde ben ingilizce bilirim diyo ama bunda değil

3 yıl önce

begumck

İngilizce konuşurmusun diye sormayiz en basitinden biliyor musun deriz mantiken ben ingilizce biliyorum olacak

3 yıl önce

ToprakTurk

Konuşabiliyorum dedim kabul etmedi aynı şey ama

3 yıl önce

mehmet-sait

Konusabiliyorum yanlis konusuyorum dogru cunku can kullanilmamis ebilir yok

3 yıl önce

timur189866

İ can speak english olursa dedoğin olur. E-bilmek eki lazim

3 yıl önce

AhmetZahid2

Speak bilmek mi?

3 yıl önce

SenemDila

hayır, speak konuşmak, know bilmek demek

3 yıl önce

Q4rT3x

Hayır konuşmak. Bir hata yapılmış

3 hafta önce

tuananursena

ben geçtim ama sizlerde haklısınız önceden banada aynısı oldu bende hatamı düzelttim

3 yıl önce

bengi665

Ben dedimki:evet ben ingilizce konuşmayı biliyorum

3 yıl önce

CananAHN

Bıktım

3 yıl önce

umutmakina

Sabirli bir calisma ve disiplin ile bu isi burada gelistire bilirim

3 yıl önce

ersinsimsek80

evet, ben ingilizce konuşabiliyorum. dedim ama kabul etmedi

3 yıl önce

emirnehir

I don't know.it's boring

3 yıl önce

tolga794909

Bir başka tercüme olarak biliyorum kelimesi kullanıldı fakat cümle içinde know yok yok yok... error verdirmeyin adama.

3 yıl önce

BahadrEker1

Evet ingilizce konuşabiliyorum yazdım hata verdi

2 yıl önce

HilalMaria

Bu ne ya i know bilmek

2 yıl önce

MertEfe05

ben bilirim değil de ben konuşurum olmaz mıydı?

2 yıl önce

burak149183

Bencede bir sorun var telefuz konusunda

2 yıl önce

sakarsehey

Buraya zaten ingilizcesini söyleyeceksiniz yani sizden telafduz istiyor sadece anlam istemiyor.

2 yıl önce

emirhan818737

Ćbj

2 yıl önce

ezo_08

EE BEN İLGİNİZCE KONUŞURUM DİYORUM YANLIŞ DİYO! İYİCE SİNİRİM BOZULDU BEŞ KULAKLI EŞŞEK!

2 yıl önce

evvalYeimy

Bir ipucu söyledikten sonra mavi yerin inmesini bekleyi yani 3 sn bekleyin yanlis soylediyseniz bile ka ul eder

2 yıl önce

emin1270

aynen

2 yıl önce

Ekinbircan

Speak ingilizcede hem konuşmak hem de bilmek anlamına gelir.I know tanımak(bir şahısı veya bir canlıyı) anlamına gelir.

2 yıl önce

hsnkzyrt

Know = bilmek speak = konuşmak

3 yıl önce

zeynebkara

Kullanıma göre değişir bence

3 yıl önce

nursel553623

Konuşmak diye biliyorum ben

3 yıl önce

Smile829694

"Speak" her iki anlamdada kullanılabiliyor galiba

3 yıl önce

adem324486

Ben ingilizce konusyorum dedim kabul etme acaba dogrusunu kendi biliyorsa solesin..sinir yaptimmm..

3 yıl önce

HalBenHB

Doğrusunu "Evet, ben İngilizce biliyorum" olarak almış. Fakat cümlede şimdiki zamana ait bir ek yok. "Bilirim" olarak geniş zaman olmalı.

3 yıl önce

merve234718

İngilizce konuşabiliyorum neden olmuyor

3 yıl önce

incikin_
incikin_

"-ebilmek" (konuşabilmek) yapısının İngilizcedeki karşılığı "can".

I can speak English.
(= İngilizce konuşabilirim.)

2 yıl önce

brahimzdem20

Aynen öyle

7 ay önce

Fatma573320

Cümle şöyle olmalı: Evet ben İngilizce konuşuyorum

3 yıl önce

emreaymaz

Konuşuyorum değil de konuşurum olacak.

5 ay önce

Alanis156912

Aynen

3 yıl önce

NilayZeyda

dogru soyledigim halde kabul etmiyor

2 yıl önce

Yusra.kedi.01

Ben konuşurum yazdım kabul etti zaten de doğruydu ama burda altinda konuşurum değil biliyorum yazıyor?!

2 yıl önce

sahender1

Konuşmak, bilmek anlamında kullanılır. Her ikisinide kabul etmeliydi. Saçma geldi.

2 yıl önce

kadererarslan

bur da hata nerde

2 yıl önce

kadererarslan

Yes, l speak English

2 yıl önce

kemalberkK

yes ı speak English

2 yıl önce

TamerKsen

Küfür edicem şimdi speak konusmak anlamina gelmiyormu

2 yıl önce

Limanihaye

Evet ingilizce konuşabiliyorum'a hayır dedi

2 yıl önce

gzde816443

Konuşmak değilmi speak

2 yıl önce

eylul58779

Sorun var gellikle I know ben biliyorum I speak

2 yıl önce

HalukErkl

Hayır

2 yıl önce

EnesBalikci

Spek konuşmak, know bilmek diye biliyorum yanlış mı?

2 yıl önce

eylem705366

Evet ben ingilizce biliyorum

2 yıl önce

duyguumutt

Evet, ben İngilizce konuşurum.

2 yıl önce

EmreAE

Konuşmak yerine biliyorum demişler hata var

2 yıl önce

zlemKar

evet ingilizce konuşabiliyorum neden olmuyor ?

2 yıl önce

Ceyda.CANKAYA

evet, ben İngilizce konuşabiliyorum dedim fakat bunu kabul etmedi

2 yıl önce

selenuzeyen

Speak konuşmak demek

2 yıl önce

serrayksel

Evet canım

2 yıl önce

kral441

konuşa bilirim

olmazmı yaaaaaaaaa

2 yıl önce

azracilek1

ben konusuyorum demesi lazim

2 yıl önce

SahinTopba

Bende biliyorum dedim

2 yıl önce

heja538629

bir sorun var konuşabilirim olacaktı

2 yıl önce

Metehan725896

İngilizcede dil bilmekle konuşmak aynı şeydir.

2 yıl önce

Muratiekda

O soru ben ingilizce konuşuyorum olacak

2 yıl önce

elifbaygul

Sıkıntı var sadece ne istediğini bildigim icin doğru oldu sonucum ancak speak konusmak know bilmektir

2 yıl önce

berfin590946

Ben konuşurum

2 yıl önce

EnesAras

Hatali

2 yıl önce

EmrullahBu3

Kelime çeviri yanlış

2 yıl önce

caglashn34

Ben ingilizce konuşurum demek aslindq

2 yıl önce

Byzbs1905

Burda yanlislikik var speak konusmak demek biliyorum demek knew miydi neydi

2 yıl önce

derinyuzua

Speak konuşmak değilmi ya

2 yıl önce

incikin_
incikin_

"Speak" sözcüğünün başlıca anlamı "konuşmak; ancak

İngilizcede dil bilmek "speak ile ifade ediliyor.
Dolayısıyla İngilizce kurallarına göre:

● "I know English." YANLIŞ
● "I speak English." DOĞRU

Türkçede ise bunu söylemenin en doğal biçimi: "İngilizce biliyorum".
Çünkü "İngilizce konuşuyorum." dersek sanki şu dakika biriyle o dilde konuşuyorum gibi anlaşılıyor.

Dolayısıyla aynı kavramı iki dilde farklı sözcüklerle ifade ettiğimiz bazı durumlar olabiliyor.

2 yıl önce

SerkanKocabas33

Tayfa candır GGG yi boşverin

2 yıl önce

Melekkavma

Ya cümleye göre değüşiyo

2 yıl önce

harun800725

küçük i yazdım yanlış dedi

1 yıl önce

irematlm

ya hem konuşmak hemde bilmek işte 2 kelime

1 yıl önce

AhmetAnna

bunu yapamayan bu siteyi bir daha kullan masın

1 yıl önce

SlaUzunpna

bence bu soru yanış :(:(:(:(:(

1 yıl önce

Ayegl0708

Bence doğru söylemiş

1 yıl önce

IlCerenIrm

İ Now: ben biliyorum İ speak: konuşurum /konuşabiliyorum

1 yıl önce

Ltf919595

evet ben ingilizce konuşuyorum olmalıydı bilmek know değil mi

1 yıl önce

derman680223

Konusmak olmasi lazim

1 yıl önce

Seyma552655

Hm

1 yıl önce

Zeynepyare607472

Evet

1 yıl önce

clarke267189

Speak konuşmak demek değil mi?

1 yıl önce

ayata14

Konuşmak degil mi yav allah yLlah zznxjjxjfkg

1 yıl önce

Betl522114

Speak biliyorum anlamındada kullanılır

1 yıl önce

NisaErdal1

Speak konuşmak bikere biliyorum değil

1 yıl önce

akif897290

aynen

1 yıl önce

XCENKX359

Lan bunu doğru yapın salak salak şey yapıyosunuz mal gibi bişeysiniz ben ingilizce konuşa biliyorum olcak ben mi size öğretcem siz mi bana 139 kişi tartışmış düzletmekten acizsiniz

1 yıl önce

MspSweetel

:) HTZS6 külp kodu acaba gelir misiniz ? Hem eğlenmek için hem de dil öğrenmek için . Gelenlere çok teşekkür ederim :)

1 yıl önce

OSMANDEGER

i know bilirim i speak konusurum degilmii

1 yıl önce

ZerenN.
ZerenN.

Speak: konuşmak demek Know: biliyorum Peki bu cümle nasıl "Evet, ben İngilizce biliyorum." oluyor? Normalde "Evet ben İngilizce konuşabilirim." olacaktı. MANTIKSIZ

1 yıl önce

erhandemir446109

Bazı hattaları var dogrularımı yanlış kabul ediyor

1 yıl önce

EGEBARIN

Pipi

1 yıl önce

nurii29

Hatalı

1 yıl önce

CemreDndar

Zaten ingilizce biliyorsan konuşaniliyorsun demek aynı yolla çıkar bide orda konusuyorum yok hatalı değil!!!

1 yıl önce

neptun13

Yes I speak

1 yıl önce

sumeyra397070

Konuşurum olacaktı. Yanluş olmuş

1 yıl önce

mrserlmn

Konusmak speak değilmi? Know bilmek ?

1 yıl önce

ErenCevher1

Evet,ben ingilizce konuşabiliyorum

1 yıl önce

TalhaDemir941982

Speak konuşmak ne ara bilmek oldu

1 yıl önce

dragotreis

İngilizcede şimdiki zaman halindeki cümlelerde kullanılan istisna birkaç fiil vardır. Bunlar ezberlenmesi gereken dilbilgisi kurallarına bağlı sözcüklerdir. Şaşırtıcı olmaması bakımından gramere bir göz atmanız iyi olur. Yani yorumla ya da sezgisel olarak halledilebilen birşey değildir.

1 yıl önce

dragotreis

Fiil derken yanlış anlamayın bunlar hareket bildiren kök ya da mastar haldeki fiiller demek istedim.

1 yıl önce

Atakan698777

Know. Bilmek demek aq

1 yıl önce

rumeysaorhan

Ama speak konuşmak know bilmek o nasıl yanlış oluyor anlamadım yaaaaaa???????

11 ay önce

recep680178

Ben konuşurum. Olmalı

10 ay önce

Gizem275705

I speak mi yoksa I know'mu bu soru yanlış

9 ay önce

SadiqCeferov

Good morning

9 ay önce

10187438664

Yahu yaziyi okudum kabul etti bende sabahtan beri turkcesini soyluyodumm

9 ay önce

AtiyelParl

Speak konuşmak demek

8 ay önce

EfeDemirok3

Siktimin duolingosu

8 ay önce

HafsaErdem

Konuşmam olması gerek

8 ay önce

KbraTopcu2

Konuşmak yerine bilmek yazıyor

8 ay önce

Sevda363333

Speak konusmak üstüne tıkladığında da konuşmak olarak çıkıyor diger anlami yok

7 ay önce

sonmezzsafak

Ya abi speak yazıyosunuz bilmek diyosunuz yapmayın gözünüzü seviym

7 ay önce

habibe854467

Neden I am demoyoruz da sadece I

7 ay önce

KbraP

Aynen ya konuşmak diyo ama bilmek var sadece

6 ay önce

HelinKapaz

Ingilizce konuşuyorum olması gerekmez mi ?

6 ay önce

HelinKapaz

Ingilizce konuşuyorum olmasi gerekmez mi ?

6 ay önce

elinka972688

bilmek nerde seceneklerde

6 ay önce

bahattin441553

Ben ingilizce konusurum

5 ay önce

Elanaz551012

Evet ben ingilizce konusuyorum

4 ay önce

EsenglBal

Speak bilmek anlamina da mi geliyor?

4 ay önce

kralmerdo

Yanlıs

4 ay önce

METN136287

Konuşmak olmalı

4 ay önce

emine603683

Evet ben ingilizce konuşurum olmalydı

4 ay önce

leylprensesi

Speak konuşmak değil mi

4 ay önce

leylprensesi

Speak konuşmak değil mi

4 ay önce

FurkanUsta10

Evet, ben İngilizce konuşurum.

3 ay önce

seyhmus2121

X93BYV kulüp kodu ile kulübüme katılın

3 ay önce

eyma193367

Doğrusu:Ben ingilizce konuşuyorum

3 ay önce

alisabri13

Sorunlu bu

3 ay önce

mer614142

Konusurm olmasi lazım, yanlışlık var

2 ay önce

rumeysa83896

Speak konusmak demek duzeltin

2 ay önce

GamzeEr6

doğrusu ben İngilizce konuşurum olması gerekmiyor mu?

2 ay önce

hergecemad

Yanlışlık var gibi

2 ay önce

KadirAte8

Talk konuşmak speak bilmek bence

1 ay önce

Rvan44624

İngilizce konuşa biliyorsan İngilizce yi biliyorsun demektir

1 ay önce

Muhammed618114

Arkadaşlar Speak kelimesi bir dili nitelediğinde belirttiginde bilmek anlaminda Ama ı speak dendiginde konusmak manasinda

1 ay önce

Aye753425

I speak english= ben ingilizce konuşuyorum.

4 hafta önce

Rabia76189

Konuşmak olmalıydı! "I speak English" "İngilizce konuşuyorum."Demektir. "I know English" ise "İngilizce biliyorum." Demektir.

3 hafta önce