1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Yes, I speak English."

"Yes, I speak English."

Çeviri:Evet, ben İngilizce biliyorum.

February 2, 2014

203 Yorum


riza.karab

Konuşmak mi bilmekmi


BuYuksel

İ know : ben biliyorum

İ speak : ben konuşurum

Bi sorun var


incikin_

"Speak" sözcüğünün başlıca anlamı "konuşmak; ancak

İngilizcede dil bilmek "speak ile ifade ediliyor.
Dolayısıyla İngilizce kurallarına göre:

● "I know English." YANLIŞ
● "I speak English." DOĞRU

Türkçede ise bunu söylemenin en doğal biçimi: "İngilizce biliyorum".
Çünkü "İngilizce konuşuyorum." dersek sanki şu dakika biriyle o dilde konuşuyorum gibi anlaşılıyor.

Dolayısıyla aynı kavramı iki dilde farklı sözcüklerle ifade ettiğimiz bazı durumlar olabiliyor.


seydi460906

Hello!Speak kelimesi bazı yerlerde biliyorum bazı yerlerde de konuşuyorum anlamında kullanılıyor..bunu neye göre ayıracağız?farkı nasıl bulacağız?..thanks!


brahimnce3

Teşekkür ederim :)


EdaAkd

speak aslında konuşmak demek ama galiba cümledeki haline göre değişiyor olabilir. not: emin değilim


Selcen_Ozturk

normalde konuşmak demek ama bu tip cümlelerde daha çok bilmek anlamında çünkü kullanım Türkçede "İngilizce biliyorum" ama İngilizcede "I speak English"


emre48869

Yok hayır anlam değişmiyor Doğru olan Ben ingilizce konuşuyorum


Muhammed618114

Bir dil geldigi zaman ingilizce ispanyolca gibi bilmek anlaminda Ama I speak olursa konusmak manasinda :)


Hseyin489549

Evet ben ingilizce konuşurum cevabı niye yanlış.


Zbeyde802610

İngilizlerde konuşmak Türkçe'de bilmek diye geçer


brkylcn

I know Ugandaca : Ugandaca diye bir dilin var oldugunu biliyorum...

I speak Ugandaca: Ugandaca konuşabiliyor ve anyalabiliyorum.


Violet955667

İkisi aynı anlam taşıyor ingilizce karıştırılacak bir dil değil.İngilizce Almanca Rusça gibi zor bir değil abartmayın lütfen


begumck

İngilizce konuşurmusun diye sormayiz en basitinden biliyor musun deriz mantiken ben ingilizce biliyorum olacak


haticeozatess

Evet ingilizceyi biliyorum niye olmuyo?


bandomyyy

hepsinde ben ingilizce bilirim diyo ama bunda değil


ToprakTurk

Konuşabiliyorum dedim kabul etmedi aynı şey ama


mehmet-sait

Konusabiliyorum yanlis konusuyorum dogru cunku can kullanilmamis ebilir yok


timur189866

İ can speak english olursa dedoğin olur. E-bilmek eki lazim


tuananursena

ben geçtim ama sizlerde haklısınız önceden banada aynısı oldu bende hatamı düzelttim


glese2

Banada aynı şey oluyor


bengi665

Ben dedimki:evet ben ingilizce konuşmayı biliyorum


umutmakina

Sabirli bir calisma ve disiplin ile bu isi burada gelistire bilirim


SenemDila

hayır, speak konuşmak, know bilmek demek


Q4rT3x

Hayır konuşmak. Bir hata yapılmış


ersinsimsek80

evet, ben ingilizce konuşabiliyorum. dedim ama kabul etmedi


HilalMaria

Bu ne ya i know bilmek


evvalYeimy

Bir ipucu söyledikten sonra mavi yerin inmesini bekleyi yani 3 sn bekleyin yanlis soylediyseniz bile ka ul eder


tolga794909

Bir başka tercüme olarak biliyorum kelimesi kullanıldı fakat cümle içinde know yok yok yok... error verdirmeyin adama.


BahadrEker1

Evet ingilizce konuşabiliyorum yazdım hata verdi


MertEfe05

ben bilirim değil de ben konuşurum olmaz mıydı?


burak149183

Bencede bir sorun var telefuz konusunda


sakarsehey

Buraya zaten ingilizcesini söyleyeceksiniz yani sizden telafduz istiyor sadece anlam istemiyor.


ezo_08

EE BEN İLGİNİZCE KONUŞURUM DİYORUM YANLIŞ DİYO! İYİCE SİNİRİM BOZULDU BEŞ KULAKLI EŞŞEK!


Ekinbircan

Speak ingilizcede hem konuşmak hem de bilmek anlamına gelir.I know tanımak(bir şahısı veya bir canlıyı) anlamına gelir.


LatifErenK

Turkce cevirinizi s2yim


hsnkzyrt

Know = bilmek speak = konuşmak


zeynebkara

Kullanıma göre değişir bence


nursel553623

Konuşmak diye biliyorum ben


Smile829694

"Speak" her iki anlamdada kullanılabiliyor galiba


adem324486

Ben ingilizce konusyorum dedim kabul etme acaba dogrusunu kendi biliyorsa solesin..sinir yaptimmm..


HalBenHB

Doğrusunu "Evet, ben İngilizce biliyorum" olarak almış. Fakat cümlede şimdiki zamana ait bir ek yok. "Bilirim" olarak geniş zaman olmalı.


merve234718

İngilizce konuşabiliyorum neden olmuyor


incikin_

"-ebilmek" (konuşabilmek) yapısının İngilizcedeki karşılığı "can".

I can speak English.
(= İngilizce konuşabilirim.)


Fatma573320

Cümle şöyle olmalı: Evet ben İngilizce konuşuyorum


emreaymaz

Konuşuyorum değil de konuşurum olacak.


NilayZeyda

dogru soyledigim halde kabul etmiyor


Yusra.kedi.01

Ben konuşurum yazdım kabul etti zaten de doğruydu ama burda altinda konuşurum değil biliyorum yazıyor?!


sahender1

Konuşmak, bilmek anlamında kullanılır. Her ikisinide kabul etmeliydi. Saçma geldi.


kadererarslan

Yes, l speak English


kemalberkK

yes ı speak English


TamerKsen

Küfür edicem şimdi speak konusmak anlamina gelmiyormu


Limanihaye

Evet ingilizce konuşabiliyorum'a hayır dedi


gzde816443

Konuşmak değilmi speak


eylul58779

Sorun var gellikle I know ben biliyorum I speak


EnesBalikci

Spek konuşmak, know bilmek diye biliyorum yanlış mı?


eylem705366

Evet ben ingilizce biliyorum


duyguumutt

Evet, ben İngilizce konuşurum.


EmreAE

Konuşmak yerine biliyorum demişler hata var


zlemKar

evet ingilizce konuşabiliyorum neden olmuyor ?


Ceyda.CANKAYA

evet, ben İngilizce konuşabiliyorum dedim fakat bunu kabul etmedi


selenuzeyen

Speak konuşmak demek


kral441

konuşa bilirim

olmazmı yaaaaaaaaa


azracilek1

ben konusuyorum demesi lazim


SahinTopba

Bende biliyorum dedim


yakut.kirmizi

bir sorun var konuşabilirim olacaktı


metehannduzgun

İngilizcede dil bilmekle konuşmak aynı şeydir.


Muratiekda

O soru ben ingilizce konuşuyorum olacak


elifbaygul

Sıkıntı var sadece ne istediğini bildigim icin doğru oldu sonucum ancak speak konusmak know bilmektir


EmrullahBu3

Kelime çeviri yanlış


caglashn34

Ben ingilizce konuşurum demek aslindq


Byzbs1905

Burda yanlislikik var speak konusmak demek biliyorum demek knew miydi neydi


derinyuzua

Speak konuşmak değilmi ya


incikin_

"Speak" sözcüğünün başlıca anlamı "konuşmak; ancak

İngilizcede dil bilmek "speak ile ifade ediliyor.
Dolayısıyla İngilizce kurallarına göre:

● "I know English." YANLIŞ
● "I speak English." DOĞRU

Türkçede ise bunu söylemenin en doğal biçimi: "İngilizce biliyorum".
Çünkü "İngilizce konuşuyorum." dersek sanki şu dakika biriyle o dilde konuşuyorum gibi anlaşılıyor.

Dolayısıyla aynı kavramı iki dilde farklı sözcüklerle ifade ettiğimiz bazı durumlar olabiliyor.


SerkanKocabas33

Tayfa candır GGG yi boşverin


Melekkavma

Ya cümleye göre değüşiyo


harun800725

küçük i yazdım yanlış dedi


irematlm

ya hem konuşmak hemde bilmek işte 2 kelime


AhmetAnna

bunu yapamayan bu siteyi bir daha kullan masın


SlaUzunpna

bence bu soru yanış :(:(:(:(:(


Ayegl0708

Bence doğru söylemiş


IlCerenIrm

İ Now: ben biliyorum İ speak: konuşurum /konuşabiliyorum


Ltf919595

evet ben ingilizce konuşuyorum olmalıydı bilmek know değil mi


derman680223

Konusmak olmasi lazim


clarke267189

Speak konuşmak demek değil mi?


ayata14

Konuşmak degil mi yav allah yLlah zznxjjxjfkg


Betl522114

Speak biliyorum anlamındada kullanılır


NisaErdal1

Speak konuşmak bikere biliyorum değil


glese2

Spek=konuşmak/konuşur Know=bilmek


XCENKX359

Lan bunu doğru yapın salak salak şey yapıyosunuz mal gibi bişeysiniz ben ingilizce konuşa biliyorum olcak ben mi size öğretcem siz mi bana 139 kişi tartışmış düzletmekten acizsiniz


MspSweetel

:) HTZS6 külp kodu acaba gelir misiniz ? Hem eğlenmek için hem de dil öğrenmek için . Gelenlere çok teşekkür ederim :)


OSMANDEGER

i know bilirim i speak konusurum degilmii


ZerenN.

Speak: konuşmak demek Know: biliyorum Peki bu cümle nasıl "Evet, ben İngilizce biliyorum." oluyor? Normalde "Evet ben İngilizce konuşabilirim." olacaktı. MANTIKSIZ


erhandemir446109

Bazı hattaları var dogrularımı yanlış kabul ediyor


CemreDndar

Zaten ingilizce biliyorsan konuşaniliyorsun demek aynı yolla çıkar bide orda konusuyorum yok hatalı değil!!!


sumeyra397070

Konuşurum olacaktı. Yanluş olmuş


mrserlmn

Konusmak speak değilmi? Know bilmek ?


ErenCevher1

Evet,ben ingilizce konuşabiliyorum


TalhaDemir941982

Speak konuşmak ne ara bilmek oldu


dragotreis

İngilizcede şimdiki zaman halindeki cümlelerde kullanılan istisna birkaç fiil vardır. Bunlar ezberlenmesi gereken dilbilgisi kurallarına bağlı sözcüklerdir. Şaşırtıcı olmaması bakımından gramere bir göz atmanız iyi olur. Yani yorumla ya da sezgisel olarak halledilebilen birşey değildir.


dragotreis

Fiil derken yanlış anlamayın bunlar hareket bildiren kök ya da mastar haldeki fiiller demek istedim.


Atakan698777

Know. Bilmek demek aq


rumeysaorhan

Ama speak konuşmak know bilmek o nasıl yanlış oluyor anlamadım yaaaaaa???????


recep680178

Ben konuşurum. Olmalı


Gizem275705

I speak mi yoksa I know'mu bu soru yanlış


10187438664

Yahu yaziyi okudum kabul etti bende sabahtan beri turkcesini soyluyodumm


AtiyelParl

Speak konuşmak demek


EfeDemirok3

Siktimin duolingosu


HafsaErdem

Konuşmam olması gerek


KbraTopcu2

Konuşmak yerine bilmek yazıyor


Sevda363333

Speak konusmak üstüne tıkladığında da konuşmak olarak çıkıyor diger anlami yok


sonmezzsafak

Ya abi speak yazıyosunuz bilmek diyosunuz yapmayın gözünüzü seviym


habibe854467

Neden I am demoyoruz da sadece I


KbraP

Aynen ya konuşmak diyo ama bilmek var sadece


HelinKapaz

Ingilizce konuşuyorum olması gerekmez mi ?


HelinKapaz

Ingilizce konuşuyorum olmasi gerekmez mi ?


elinka972688

bilmek nerde seceneklerde


bahattin441553

Ben ingilizce konusurum


Elanaz551012

Evet ben ingilizce konusuyorum


EsenglBal

Speak bilmek anlamina da mi geliyor?


METN136287

Konuşmak olmalı


Missy_Emine

Evet ben ingilizce konuşurum olmalydı


leylprensesi

Speak konuşmak değil mi


leylprensesi

Speak konuşmak değil mi


FurkanUsta10

Evet, ben İngilizce konuşurum.


seyhmus2121

X93BYV kulüp kodu ile kulübüme katılın


eyma193367

Doğrusu:Ben ingilizce konuşuyorum


mer614142

Konusurm olmasi lazım, yanlışlık var


rumeysa83896

Speak konusmak demek duzeltin


GamzeEr6

doğrusu ben İngilizce konuşurum olması gerekmiyor mu?


hergecemad

Yanlışlık var gibi


KadirAte8

Talk konuşmak speak bilmek bence


Rvan44624

İngilizce konuşa biliyorsan İngilizce yi biliyorsun demektir


Muhammed618114

Arkadaşlar Speak kelimesi bir dili nitelediğinde belirttiginde bilmek anlaminda Ama ı speak dendiginde konusmak manasinda


Aye753425

I speak english= ben ingilizce konuşuyorum.


Rabia76189

Konuşmak olmalıydı! "I speak English" "İngilizce konuşuyorum."Demektir. "I know English" ise "İngilizce biliyorum." Demektir.


FrhadGzlov

Konuşamak speak,bilmek know


Ramazanime14

Şu selcen ve inci denen itici şahıslar yüzünden yorumlara bakmak istemiyorum. Lanet olsun size.


koray160110

Evet,ben ingilizce konusuyorum. Mantikli bence


OrhanDeniz6

I speak English ben İngilizce konuşurum ve ben İngilizce yi biliyorum anlaminada geliyor


kerem131388

evet ben konuşurum olmaz mı ya


Aynur702439

'Evet ben İngilizce konuşuyorum' olması gerekmez mi?


Meryem856819

Speak : konuşmak Know:bilmek


melek486997

Speak =konuşmak demek , bilmek değildir


melek486997

Speak = konuşmak demektir, bilmek değildir


Figenimano

İngilizce konuşurun


Phoenix65398

Yes, i speak english:Evet, ben ingilizce konuşurum. Yes, i know english:Evet, ben ingilizce bilirim.


BeyzaFidan2

Sorun var düzeltilsin lütfen


metin544817

Spaek hem konusma diyonuz hemde isinize gelince saymiyonuz ya bu nedir


emre884467

Bu nasil soru lan nxkwmdiwkdnwojdwk


SeherTrkda

Cevap ben ingilizce konusurum olmayacak mi


HayrnisaKn

Bizde "ben" demek gerekmiyor diye dusunuyorum sahıs ekiyle olmuyor mu zaten ?


ESC966216

Evet, ben İngilizce konuşurum


marsistik

Konuşmak ve bilmek arasında ki fark neeeee


nihan274983

Oyle konusmayin dogru konusmuyorsunus


Hamzang

I speak yazdim English ustte cikti ona basar ken 2 ye bastim


ef71

Valla billa yanlişlik var ı know bir n biliyorum deme E yani I speak bir n İngilizce konuşurum de me k yanlişlik var


nur810197

Neden speak olmasina rağmen konuşmak yok


KotanTosi

Neden "Evet, ben İngilizce konuşurum." doğru cevap kabul edilmiyor


ddiLL1

Ben badıyorum olmuyor


AzraZeynep319495

Bu soru yanlış. Yes, I know English = Evet, ben İngilizce biliyorum Yes, I speak English = ben İngilizce konuşurum Cevap yanlış


yamur915603

Evet ben ingilizce konuşuyorum değilmi


LgQEj9

Ben çok da gerekli değil


INFLAMEMAM

Ben büyük harflerle yazdım kabul etmedi doğru yapmama rağmen


Mikail755706

Speak: konuşmak demek. Know: bilmek demek. Ben İngilizce biliyorum: I know English Ben böyle biliyorum. Fakat benim bu cevaba yanlış denildi.


frid450141

Speak konuşmakdır, bilmek ise know ' dur


frid450141

Speak konuşmak demekdir, bilmek ise know ' dur.


sjxuejuzhshsuh

Bazı şeyleri doğru çevirmiyor.


Asl811433

Ya ben bu speak işini hiç anlamadım kelimenin üstüne tıklıyorum "konuşmak" diyo ama seçenekler arasında sadece "biliyorum" var hangisi olduğunu göstermese nasıl anlıycam


Asl811433

Konuşmak ya da bilmek olduğunu nasıl anlıycam


HuseyinKur8

Bunun düzeltilmesi gerek.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.