A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"I eat an apple and she eats bread."

Fordítás:Én almát eszem, ő pedig kenyeret eszik.

4 éve

35 hozzászólás


AttilaKust1

Hol marad az "egy"? Nem kellene beletenni a fordításba? Korábban pont ugyanilyen fordítási hibáért kaptam levonást!

4 éve

karpatizoltan

nekem most magyarázták el: az alma megszámlálható, a kenyér nem (vagy a víz, tej, stb.). A megszámlálhatók elé kell az a/an.

4 éve

ladybird0512

azt értem,hogy a víz ,tej nem megszámlálható,de a kenyér miért nem? Ugyanúgy mint az alma.Eddig mindig "a bread" volt a válasz én úgy emlékszem.

4 éve

karpatizoltan

Nos igen, ez elég érdekes kérdés. Megszámlálhatóvá úgy lehet tenni a kenyeret, hogy pl. szeletekre vágod. Amikor egyben van, akkor még nem tudod, hogy hány szeletre tudod majd felvágni, vagy hány darabba tudod törni. Magyar fejjel nekem is az tűnik egyértelműnek, hogy megszámlálható a kenyér. De sajnos az angolban nem így van. Viszont annyit beszélünk róla, hogy lassan megjegyezzük örökre! :) Itt is utána olvashatsz: http://angolozom.hu/a-fonevek-megszamlalhatosaga/

4 éve

ladybird0512

Köszönöm a választ,és az oldalt is! :) Elmentettem. Jól fog jönni később is! :)

4 éve

NexusAsus1

Szerintem egyszerűen meg kell tanulni ezeket az érthetetlen dolgokat, mert a legtöbb esetben nincs bennük semmi logika. Az almát is fellehet szeletelni, tehát amikor egyben van még nem tudom, hogy hány darabra lehet felvágni. Ez alapján nincs különbség alma és kenyér között.

3 éve

MrPocs

Almát is lehet szeletelni

3 éve

Halacska

Ha azt szeretnéd mondani, hogy "2 kenyeret kérek", akkor "I'd like two loaves of bread" (egyes számban: "a loaf of bread"). Vagy pedig ahogy karpatizoltan mondja, szeletelni tudod a kenyeret: "I'd like a slice of bread." "Kérek egy szelet kenyeret." Az "a bread"-et tessék elfelejteni végleg! :) Helyette: "a loaf of bread".

4 éve

Gekko4

Mert a kenyérből, a sajtból és ilyesmikből szeletek lehetnek Én még arra következtetnék, hogy miből készülnek (folyékony cuccokból, amihez nem az a/an névelőt tesszük)

3 éve

AttilaKust1

Ahh! Köszi!

4 éve

NOEL0819

igazad van!

10 hónapja

IgorPrince

Szószerintit is elcogadta. Ami jó mert néha nem tudom melyik hogy tetszik neki.

4 éve

AzerilShade

Még mindig nem értem, hogy miért és mikor eat és mikor eats...

3 éve

sandor.tor

Angolul vagy magyarul??

4 éve

PaulikNorbi

Jogos a kèrdes

4 éve

balazs2002

Magyarul

4 éve

kovacs.ceg

Kimaradt a she böl a végi s hang egyböl nem fogadta el mért maskor meg igen

4 éve

almadinnye

H velünk mindig kiteteti a névelőt, program itt miért nem irja ki?

3 éve

boniki1999

Ok :-)

4 éve

ZsuzsannaV8

Hol van az a "meg" szocska???

4 éve

Harga
Harga

Melyik?

4 éve

OlivrNagy1

Ezt hol írtam rosszul ?

4 éve

cukichili8

Csak az a szó elé kell an ami mássalhangzóval kezdődik az a-nál fordítva!!!

4 éve

Angolka123

De most ő folyamatosan eszik vagy nem?

3 éve

lakatosvan2

boy az a fiú

1 éve

sanyika4101

A

1 éve

sanyika4101

He Eat apple seh bred eat

1 éve

Niki755128

Én eszeK, Te eszel,..

7 hónapja

Harga
Harga

Magyar nyelvtan, ikes igék ragozása.

7 hónapja

Tia654289

A második ŕésze a mondatnak miért eats? Az a/an alakulását azt azt hiszem már megértettem.

7 hónapja

Harga
Harga

Jelen idejű kijelentő mondatokban, ha az alany egyes szám harmadik személy, az ige "s" toldalékot kap. I eat. You eat. He eats. She eats. It eats. Stb.

7 hónapja

Saby585220

and she eats bread. Ebben hol van hogy pedig?

2 hete

redstonemester

miért kell az s?

2 éve

fannimohac

Ezt nem ertem

1 éve

badrharii

Fuck

4 éve