1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Kadın iyidir ."

"Kadın iyidir ."

Çeviri:Die Frau ist gut.

July 14, 2016

17 Yorum


Buseferolacak

"Sie ist gut"da olması gerekmez miydi rica etsem biri bana anlatabilir mi?


Baak804292

Sie ist gut o iyi demek o yüzden olmaz


Learner2534

Frau ist gut neden olmuyor?


humetin

Belirli bir kadından bahsedildiği için.... "die" artikelini kullanıyoruz. :)


melisa275507

Büyük harfle yazılan "Sie" resmi hitaplarda siz anlamında kullanılır. Burada ise kadın iyidir anlamını taşımasını istiyor eğer senin dediğin gibi olsaydı "Siz iyisiniz." gibi bir anlam taşıyacaktı bu yüzden öyle olmaz.


ingilizalman

Almanya'da yaşayan bir akrabanın dediğine göre biz bu der die das olayını çok takıyoruz. Frau ist gut'ta olabilir.


humetin

Belirli bir kadın olup olmadığı anlaşılmıyor. Eine Frau ist gut.


rsd.r

belirli biri değilse iyi olup olmadığını nerden biliyorsunuz? :)


humetin

Tüm kadınlar iyidir :) - Alle Frauen sind gut.


rsd.r

O zaman safsınız, kardeşim... :) - Dann, Sie sind naiv, mein Bro... :) (yanlış anlamayın; şaka yapıyorum.) :D Bu arada almancaya doğru mu çevirdim acaba? :)


Learner2534

Das, der, die bunların aralarındaki fark nedir?


BgmORK

Der - erkek(ein) Die - kadın, çoğul(eine) Das - cinsiyeti belli olmayan(mesela kind(ein) kişilerde kullanılıyor.


BERNURLT

Das Frau sind gut. Yazdım nerde yanlış yaptım biri açıklaya bilir mi?


humetin

Artikeli "die", tekil olduğu için de "ist" olması gerekiyor.


Aperia

Belirli bir kadın yok ortada (there is no context about a certain woman) bu yüzden die artikeli olmamalı (that's why we should use Frau instead of die Frau)


kamelia_010101

Ya şimdi orda die olmicak şöyle olmasi gerek frau ist gut aynen nöyle olması gerek bunda yanlışlık var

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.