1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Die Tasche ist Leder."

"Die Tasche ist Leder."

Çeviri:Çanta deri.

July 15, 2016

18 Yorum


asiasea

bu çanta deri olur duolıngo kızgın surat


SteffiBookworm-

Hayır, bu çanta deri = Diese Tasche ist (aus) Leder. ;-)


glah952171

Ben telafufuzda zorlaniyorum simdi bir şey sorcam leder i neden "lida" diye okuduk e harfini neden ilk hece "i" olarak okurken ikinci hecede "a" diye okuduk?


SteffiBookworm-

Alman'ım. Ben bunu "le-dır" olarak telaffuz ediyorum.


YusufEfeMercan

bunun cevabı deri canta


Diana.888

Bu soru yanlış. Almanca´da "Die Tasche ist AUS Leder." ya da "Die Ledertasche" ya da "Die Tasche ist ledern." olması lazım!


Violentica1

"Bu çanta deri" olmuyor mu?

Olmuyorsa birisi açıklayabilir mi?


MeteUlku
  • "Bu çanta deri." = "Dieses Tasche ist leder."

"Das", "die", "der" artikeli bir ismin önündeyse her zaman artikeldir. Tek başına kullanıldığında 'bu' anlamına gelir.


kamilfirti

Ufak bir düzeltme: Tasche'nin artikeli "die" olduğu için dieses değil, diese olması gerekiyor.

Yani, "Diese Tasche ist leder."


YZCS.

Deri çanta niye olmuyor ?


YZCS.

Ćanta deriyi kabul ediyor bunu etmiyor. Türkçe de deri canta dır


-languagestudent

Çünkü senin dediğin cümlenin yüklemi yok sadece özneden oluşuyor ve Türkçe'de yüklemsiz bir cümle kuramazsın ama çanta deri(dir) olduğunda deri cümlenin yüklemi oluyor.


humetin

(Bu) çanta deri(dir).


ErhanGkmen

Neden die kullanilmis cantalar olmuyor mu?


humetin

die Tasche (Tekil) - die TascheN (çoğul)


merzgzel

"Leder tasche" deri çanta demek mi oluyor?


Osman913392

Çok değişik söylüyor.leider diyor ama wieder diye anlaşılıyor.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.