1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Kedi sütünü içer."

"Kedi sütünü içer."

Çeviri:The cat drinks its milk.

February 3, 2014

176 Yorum


https://www.duolingo.com/profile/gulsell

Cümlede anlatım bozukluğu var. Kedi onun sütünü içer deseydi the cat drinks her yada his milk derdik. Ama kedi sütünü içer dediğin de anlam tamamen değişiyor


https://www.duolingo.com/profile/damlapekdogan

Ben de aynı şekilde düşünüyorum. Eksik kelime kullanılmış, süt bir başkasına mı ait yoksa kedinin mi belli değil.


https://www.duolingo.com/profile/Selcen_Ozturk

İngilizcesinde de tam belli değil çünkü


https://www.duolingo.com/profile/murattemurtr

İlerleyen seviyelerde its own milk şeklinde öğretiyorsunuz o zaman neden başlangıçta yanlış gosteriyosunuz


https://www.duolingo.com/profile/meteerogl

Hayır, "The cat drinks its milk." cümlesindeki "its" kelimesi onun anlamına gelmektedir. Yani "Kedi -kendisinin- ( -itself- i daha öğrenmedik) sütünü içer."


https://www.duolingo.com/profile/Pilot_candidates

own neden yanlış peki ?


https://www.duolingo.com/profile/ItsAlexaMoon

Own yanlış değilmiş ben de bir an şaşırdım. Selcen hnm aşağıda belirtmiş "...kendinin olduğunu belirtmek için "The cat drinks its own milk" kullanılmalı, own tek başına yeterli değil"


https://www.duolingo.com/profile/Ebrarxdxd

Hayır zaten his/her/its onun demek. Biz turkçede süt-ünü derken onlar da ek yerine kelime kullanıyorlar. Hiç bir şekilde anlatım bozukluğu yok. Onun demek zorundayız. Eğer The cat drinks milk olsaydı Kedi süt içer anlamına gelirdi. The cat drinks its milk diyerek sütün kediye ait olduğunu belirtiyoruz.


https://www.duolingo.com/profile/DartkGandalf

Anlatım bozukluğu falan yok Türkçe kurallarıyla düşünmeyin onun demediği için her ya da his kullanılmayacak bariz kendi sütünden bahsettiği belli o yüzden özne neyse ona göre kullanacağız yani ''its'' olacak.


https://www.duolingo.com/profile/merve1985

"His ve her" insanlar için kullanılan sahipliği bildirir it ve it's ise havanalar ve cansız varlıklardan bahseder


https://www.duolingo.com/profile/cimbom1905.

Ya yorumlara öylesine bakıyorum yani duo nun hatasını bulma yarışındalar sanki sevmediyseniz silin bu kadar basit


https://www.duolingo.com/profile/alperen2204

Anlatım bozukluğu yok.Burada bahsedilen (Onun) kim olduğu zaten karşılıklı konuşurken veya okuma yaparken belli olan birşey. Kedi başka bir kedinin sütünü içiyor olduğunda da "Ötekinin" falan denir galiba En olmadı "That" kullanılır başka kedi olduğunu anlamak için bu cümleden ayrı olur yani.


https://www.duolingo.com/profile/ali373110

Jsewjjjjjhu?Yuyyysst


https://www.duolingo.com/profile/WZKnHCkn

Çok haklısınız


https://www.duolingo.com/profile/loungeattack

Katiliyorum. Sayilmaz bu soru silinmesi yaa duzeltilmesi lazim


https://www.duolingo.com/profile/abdullahsadi

kesinlikle haklısını


https://www.duolingo.com/profile/EdaAkd

sütünü derken kendi sütünü de olabilir ama senin sütünü de olabilir. bir anlatım bozukluğu yok mu burada? :)


https://www.duolingo.com/profile/hayal123

Bizim aklımızla dalga geçiyorlar :)


https://www.duolingo.com/profile/ProwlingParis

anlatım bozukluğu olur mu? Türkçe'nin bir azizliği bu. Bu cevapların hepsi alternatiflerde mevcut zaten.


https://www.duolingo.com/profile/EdaAkd

ben senin sütünü içer dedim kabul etmedi :(


https://www.duolingo.com/profile/herkul.gez

Kedinin kimin sütünü içtiği belli degil..Ben "kendi sütünü" ictigini varsayarak: 'The cat drinks own milk' dedim ama yanlis kabul etti..:(


https://www.duolingo.com/profile/Selcen_Ozturk

Sizin cümlenizin İngilizcesi hatalı. kendinin olduğunu belirtmek için "The cat drinks its own milk" kullanılmalı, own tek başına yeterli değil


https://www.duolingo.com/profile/Jiyan709938

"The cat drink milk" kedi süt içe anlamında. "The cat drink the milk" kedi sütü içer olmaz mı?


https://www.duolingo.com/profile/b0c3k

Kusura bakmayın. Own ne demek zamirlerden mi?


https://www.duolingo.com/profile/Selcen_Ozturk

own kendi demek ama her zaman iyelik sıfatlarıyla beraber kullanılır,

  • my own milk (benim kendi sütüm)
  • your own milk (senin kendi sütün)
  • its own milk (onun kendi sütü)

gibi


https://www.duolingo.com/profile/Emre493975

Its = onun Own = kendi Anlamina mi geliyor?


https://www.duolingo.com/profile/Ohakikat

Lap = diz Top'da = üstümü demek beyfendi :)


https://www.duolingo.com/profile/b0c3k

Teşekkürler :)


https://www.duolingo.com/profile/muratdemircan

Fiil olarak kullanıldığında; "sahip olmak, kabullenmek, Zamir olarak kullanıldığında; "kendi", Sıfat olarak kullanıldığında; "öz, kendisinin" anlamına gelmektedir


https://www.duolingo.com/profile/Jiyan709938

Acaba "the cat drink its the milk" teki "its" "sütünü" deki "nü" ekini mi tamamlıyor


https://www.duolingo.com/profile/Seda893398

Neden the cat drink its Milk değil de the cat drinks its milk? Neden anlayamıyorum


https://www.duolingo.com/profile/Rdvan34882

I you we they takılarında -s gelmiyor ama he she it takısında geliyor


https://www.duolingo.com/profile/Mrs.Whatever

The cat drinks your milk. Kedi (senin) sütünü içer. Bu da kabul olamaz mıydı?


https://www.duolingo.com/profile/Mrs.Whatever

Ayrıca bu cümlede ister kabul edin ister etmeyin, öge eksikliğinden kaynaklanan anlatım bozukluğu var. Bu da çeviri yaparken karışıklıklara yol açıyor. Misal benim önerdiğim çeviri de aynı manaya geliyor: The cat drinks your milk.= Kedi sütünü içer.


https://www.duolingo.com/profile/ItsAlexaMoon

Aslında evet, haklısın.


https://www.duolingo.com/profile/Aylin502125

Kedi sütünü içer dedğinde kendi sütünü içer diye analdığım için yanlış yaptım. Kedi onun sütünü içer deseydi keşke.


https://www.duolingo.com/profile/yusuf181423

Ordaki its ne alaka ya


https://www.duolingo.com/profile/en.unal

O olmazsa kimin sütünü içtiğini bilmeyiz


https://www.duolingo.com/profile/Ebrarxdxd

Herkesin bahsettiği sorun:

His/her/its onun demek. Biz turkçede süt-ünü derken onlar da ek yerine kelime kullanıyorlar. Hiç bir şekilde anlatım bozukluğu yok. Onun demek zorundayız. Eğer The cat drinks milk olsaydı Kedi süt içer anlamına gelirdi. The cat drinks its milk diyerek sütün kediye ait olduğunu belirtiyoruz.


https://www.duolingo.com/profile/en.unal

Sitesinden doğrusuna baktım ama yine de yanlış olduğunu söyledi. Kimin bedduasını yedim acaba diye düşünüyorum artık.


https://www.duolingo.com/profile/omerasaf725

Yanlış Kedi bu sütü içer olmucak


https://www.duolingo.com/profile/omerasaf725

The ne zaman geliyor ne zaman gelmiyor Bana guzel açıklayana cekilisime gelsin ona 10 lingot veririm


https://www.duolingo.com/profile/Ebrarxdxd

Herkesin karşılaştığı sorun:

His/her/its onun demek. Biz turkçede süt-ünü derken onlar da ek yerine kelime kullanıyorlar. Hiç bir şekilde anlatım bozukluğu yok. Onun demek zorundayız. Eğer The cat drinks milk olsaydı Kedi süt içer anlamına gelirdi. The cat drinks its milk diyerek sütün kediye ait olduğunu belirtiyoruz.


https://www.duolingo.com/profile/HasanSabba12

Şimdi burda its i cat in önüne the yı sütün önüne koysak olmazmıydı


https://www.duolingo.com/profile/FaritGaybu

The cat drinks the milk olmuyormu


https://www.duolingo.com/profile/MasterofSex

The cat drinks the milk = kedi sütü içer.


https://www.duolingo.com/profile/mer718119

Anlatım bozuklugu var yazık yazık


https://www.duolingo.com/profile/Berru350697

Eksik kelimeler veriyor


https://www.duolingo.com/profile/Beyza317648

ARKADAŞLAR CANIM BİTTİĞİNDE 450 TANE ELMAS MI NEYSE İŞTE MAVİ SEY VARYA ONA İHTİYACIM OLDUĞUNU SÖYLÜYOR. YANİ CANIMIN OLMASI İÇİN 450 ELMAS VERMEM GEREKİYOR AMA VERMEDIGIM ZAMAN KALP KISMINA GELDİĞİMDE İSE 350 ELMAS DİYOR NEDEN FARKLI ? BİLEN VARSA YAZABİLİR Mİ LÜTFEN?


https://www.duolingo.com/profile/GAMZE337450

Sütünü içer derken senin sütünü diye kastedmiyomu ben öyle düşündüm


https://www.duolingo.com/profile/MehmetKahr799064

the cat drinks milk olması gerekmıyormu


https://www.duolingo.com/profile/Merve454344

Başına illa "the" mı koycam???!!


https://www.duolingo.com/profile/zmra922836

soruda yanlışlık var hep yanlış yapıyorum


https://www.duolingo.com/profile/FightClub18

En basda ayni soru vardi the cat drinks its milk.ben yazdin kedi sutunu icer yanlis oldu.simdi doru cevab bumu.kedi kendi sutunu icer cikmisdi oysaki


https://www.duolingo.com/profile/Alize130406

Cümlede anlatım bozukluğu var. Eksik kelime kullanmış.


https://www.duolingo.com/profile/FerdarKork

Arkadaslar birisi bana bunu anlata bilirmi bu her. his. its .are. nerde ve nezaman kullanildigini hep bunlarda yalnis yapiyorum


https://www.duolingo.com/profile/erhan522673

aynen hatalı bence


https://www.duolingo.com/profile/Nogay1907

İts Eki olmasa bile cümle doğru


https://www.duolingo.com/profile/NamiDiger

İts in cümledeki anlamı ne


https://www.duolingo.com/profile/Alimezaydn

Bence soruda hata var


https://www.duolingo.com/profile/MustafaClk5561

Hocam aynı şey birdaha başıma geldi kedi onun sütünü içer demesi gerekmiyor mu? Its gelmiş


https://www.duolingo.com/profile/sude253695

Bence siz hiçbir şey anlamıyorsunuz


https://www.duolingo.com/profile/name88957

The cats drink their milk ve the cats drink its milk . Bu iki cümle aynı anlamda değil mi


https://www.duolingo.com/profile/Kaya116519

Kedi illa birinin mi sütünü içecek kendine ait süt olsa yani the cat eats drink the milk olmuyor mu


https://www.duolingo.com/profile/EminBahar1

Bu app sayesinde öğrendiğiniz üngilizce ile kusur buluyorsunuz. Bravo duolingo. You en best sin


https://www.duolingo.com/profile/MustafaEra460746

Drink=içer Drinks=içer gerçekten çok saçma


https://www.duolingo.com/profile/zhanDuygul

Ama doğru ydu ve soru yanlış son soumdu hepsini yanlış yapmış gözüktüm


https://www.duolingo.com/profile/Hilal183484

its ne demekti arkadaslar cok karıştırıyorum


https://www.duolingo.com/profile/Mrs.Whatever

It öznesi için "onun" anlamına gelir.


https://www.duolingo.com/profile/elifyamur833369

is ne zaman geliyor bi bunu anlamadım?


https://www.duolingo.com/profile/Quest046

its hayvanlar ve cansız varlıklar için onun demektir. burada onun derken kediyi kastediyoruz. başka bir özne olsa her veya his kullanılır


https://www.duolingo.com/profile/EmelGmVurg

Ben bu its i bi turlu anlamadim


https://www.duolingo.com/profile/krYaman3

Drinks ile drink kafami karustiriyo. Tam olarak drins teki s hangileri icin kullaniliyor


https://www.duolingo.com/profile/Aya11622

"S" eki cümleyi çoğul hale getirir. Örneğin: . Pil=ilaç,hap PilS=ilaçlar,haplar

Anlamına gelir. Umarım yardımcı olabilmişimdir.


https://www.duolingo.com/profile/YasinASLAN4

O kadar yorum var hata ayni ??


https://www.duolingo.com/profile/Quest046

Hayvanlar veya cansız varlıklar için it kullanlır. Onun demek için its denir


https://www.duolingo.com/profile/FaritGaybu

Siimmmdi kafam karismaya basladii


https://www.duolingo.com/profile/FaritGaybu

Its her their his ...... nerden geldi hangisinin nerde kullanilisini bilemiyorum


https://www.duolingo.com/profile/MasterofSex

His (erkek için ) = onun

Her (kadın icin) = onun

Its (hayvanlar ve cansız varlıklar için) = onun

My = Benim

Our =Bizim

Your = Senin,sizin

Their = Onların


https://www.duolingo.com/profile/brxwniecake

Kedinin disi yada erkek oldugunu bilmiyoruz. Disi ise her erkek ise his kullanilabilir. Its deme zorunlulugu yok. Hata var


https://www.duolingo.com/profile/MasterofSex

Hayvanlar ve cansız varlıklar için "it" kullanılır.


https://www.duolingo.com/profile/buse657634

İts ne anlama geliyor yaaaa biri bana açıklayabilir mi


https://www.duolingo.com/profile/MasterofSex

His (erkek için) = onun

Her (kadın için) = onun

Its (cansız ve hayvanlar için) = onun


https://www.duolingo.com/profile/FUNDA475177

Its ile it is ayni degil mi


https://www.duolingo.com/profile/SuadeBetl

The cat drink its milk yaptım ne farkı var ya allah aşkına


https://www.duolingo.com/profile/senemkarad2

It is ile it's aynı


https://www.duolingo.com/profile/cypmen

Kedi kendi sutunu icer


https://www.duolingo.com/profile/eylem830383

Whattttttttttttttttttttttttttttttt


https://www.duolingo.com/profile/AmineUnal

İts anlamı çok saçma anlatım bzukluğu veriuor bence


https://www.duolingo.com/profile/AmineUnal

İst kelimesi cümleye anlatım bozukluğu veriyor


https://www.duolingo.com/profile/Mertgrkm

Cansızlar için kullanılan "its" takısını kediler için kabul etmiyorum


https://www.duolingo.com/profile/nur152453

Bence yanlis ceviri var.. oyle degil mi


https://www.duolingo.com/profile/Semih712813

bosu bosuna can gidiyor arkadas yha


https://www.duolingo.com/profile/queenlight

Own nedir onu bile bilmiyorken sorulan soruya bak!


https://www.duolingo.com/profile/PeaceDLuffy

The cat drinks its milk. yanlış bir cevap kaldırılmalı!


https://www.duolingo.com/profile/GrayUcanSi

Cat drinks her milk niye yanlis ?


https://www.duolingo.com/profile/abykrt

Onun ifadesi kullanilmamis.


https://www.duolingo.com/profile/ftmbrkk

The cat drinks milk' diyince olmaz mı.çok mu alakasız yazmısıımm


https://www.duolingo.com/profile/abkurtlu

'the cat drinks milk' sutunu icer yerine onun sutunu icer olmasi gerekmez miydi


https://www.duolingo.com/profile/mesut.sireli

Aga burda his ne diye kullanilmiski simdi


[aktif olmayan kullanıcı]

    Arkadaslar it's ile its arasi daki fark nedir? Burada its de aitlik anlami katmis gibi


    https://www.duolingo.com/profile/sevtapdelisi

    İts sahiplik eki değil ki!!!! Çıldırıcam ya!


    https://www.duolingo.com/profile/Beyzaileri

    Kedi sütünü diyor kendi sütü olduğu belli


    https://www.duolingo.com/profile/semazeynep

    Kedi onun sütünü içer demiyor ki kedi sütünü içer diyor yani kedi kendi sütünü içiyormuş


    https://www.duolingo.com/profile/KubilayKay3

    it kelimesine s takısı ne zaman geliyor? hep karıştırıyorum


    https://www.duolingo.com/profile/wilwaw

    Hem drinke hemde its e niye s gelmiş açıklar mısınız<?


    https://www.duolingo.com/profile/AhmetTunaK1

    DRİNK' E "S" TAKISININ GELME SEBEBİ:

    "I,you,we,they" zamirlerinde fiil olduğu gibi yazılırken "he,she,it" zamirlerinde fiile s takısı gelir.

    ÖRNEK: I drink milk.

    it drinks milk.


    https://www.duolingo.com/profile/AhmetTunaK1

    IT'E "S" TAKISININ GELME SEBEBİ

    it kelimesi o anlamına gelir.

    it's kelimesi ise onun anlamına gelir


    https://www.duolingo.com/profile/FurkanTuncil

    its onun demek değilmi nasıl oluyor anlamadım bilen biri varmı :D


    https://www.duolingo.com/profile/wersay

    Kendi sütünü içiyor o kedi uzatmayın anlayın işte :)


    https://www.duolingo.com/profile/wersay

    İts kendisinin sütünü içtiğini belirtiyor zaten türkçeye çevrilince sıkıntı yasaniyor ingilizce zaten belli


    https://www.duolingo.com/profile/SelinAsyaArslan

    "The cats drink milk." olması gerekmiyor mu


    https://www.duolingo.com/profile/brahimKkka

    yanlış birader anlatım bozukluğu


    https://www.duolingo.com/profile/efeensar0

    The unuttum die yanlış sayıyo arkadaşlar ve Resim nasıl oluyor soleyebilirmisiniz


    https://www.duolingo.com/profile/GlsmMollao

    Bi kere gerçekten anlatim bozukliğu var çünkü "Kedi sütünü içer" derken senin sütünü içer diyor "senin" ingilizcedeyour demek cümle şu şekilde olur " the cat drinks your milk" gerçekten bu yani


    https://www.duolingo.com/profile/Aploww

    s takısı niye var drink olması gerekmiyomu ?


    https://www.duolingo.com/profile/wilwaw

    the cat drink the milk Neden olmadı anlamadım :/


    https://www.duolingo.com/profile/AzizTopuz1

    bu ne lan yanlis bu amk


    https://www.duolingo.com/profile/Jeretar

    düzenleyenin ben beynini gibeyim


    https://www.duolingo.com/profile/iffet669074

    Yalnız sadece it kullanılmamış is de kullanılmış bu yüzden sahiplik anlamına geliyor yani cümle doğru


    https://www.duolingo.com/profile/Furkan73122

    "Cat drinks milk" olmayacakmı ?


    https://www.duolingo.com/profile/lordihavedoubts

    Başında the olmadığında bile kabul etmiyor.


    https://www.duolingo.com/profile/NecdetRebe3

    Yalnız hepsi doğru o kelimede doğrusunu söylemek gerekirse kedi sütü içicek yani (The cat drinks its milk) demek gerekir ve bunu yapanlaraı tebriklerle sunuyorum


    https://www.duolingo.com/profile/AhmetTunaK1

    "cat" kelimesinden önce neden "the" kelimesi geliyor


    https://www.duolingo.com/profile/AppleGirl18

    İlk başta kolay ama sonralardan herkez için zor


    https://www.duolingo.com/profile/enestaha15

    İts'nin anlamı ne acaba


    https://www.duolingo.com/profile/lnur9

    its i koymayı unuttum :(:(


    https://www.duolingo.com/profile/oznurdemlr

    Ya Allah ne kediymiş ben o kediyi ...


    https://www.duolingo.com/profile/oznurdemlr

    lan ben bu kedinin ..... koyam


    https://www.duolingo.com/profile/sellchuk

    Cat okunuşu siet olarak okuyor


    https://www.duolingo.com/profile/Nisaztrk1

    Bu prononciationda bir hata var mı acaba? Cat'i neden "siet" diye telaffuz ediyor? Yoksa başka ülkelerde kullanılan bir versiyon mu bu telaffuz şekli?


    https://www.duolingo.com/profile/wind969604

    Ben cat has drink milk dedim


    https://www.duolingo.com/profile/NigarGulle

    Ita kelimesi cokmu onemli neyi anlatiyorki ?


    https://www.duolingo.com/profile/Nisa934639

    İts koymak zorunda mıyız koymasak cümle yanlış mı olur yani?


    https://www.duolingo.com/profile/rizaergun

    drinks, drink ve eat eats gibi cümlelerde s takısı neye göre geliyor acaba?


    https://www.duolingo.com/profile/VestelKatk

    I eat the banana, ı eat its banana, ı eat my own banana, ı eat a banana, ı eat bananas, ı eat own banana buradaki yanlışları doğruları belirtebilir misiniz aşırı yükleme var son olarak bir de ı eat' banana eklendi teşekkürler :-)


    https://www.duolingo.com/profile/Elif24909

    Cat drinks its milk dedim ama "a" ya ihtiyaciniz var dedi. Neden?


    https://www.duolingo.com/profile/YalinGenccan

    Duolingoda çok yanlış buluyorum. İngilizce hala beta sùrùmùnde mi?


    https://www.duolingo.com/profile/memanet34

    The cat drinks the milk dedim yanlış diyor...?


    https://www.duolingo.com/profile/Burcuum

    tartışmalara katılıyorum


    https://www.duolingo.com/profile/muratbektas1

    The cat drinks the milk : Neden olmuyor ?


    https://www.duolingo.com/profile/YGT799175

    Cat drinks milk olması gerekmez mi?


    https://www.duolingo.com/profile/Sudenaz.Deliiba

    Sinirlerim bozuldu ^7^


    https://www.duolingo.com/profile/sena463639

    Ben de aynisini yaziyorum.


    https://www.duolingo.com/profile/mehteran42

    DOĞRU CEVAP ŞU : THE CAT DRİNKS İTS MİLK


    https://www.duolingo.com/profile/Fatih749118

    The cat drinks its milk nedir arkadas ya


    https://www.duolingo.com/profile/LeylaAkbul2

    The cat drinks the cat's milk neden olmuyor


    https://www.duolingo.com/profile/Gulsum736875

    +"Leyla Akbulut" Çünki, anlamı başka oluyor. Yani Kedi kedinin sütünü içer anlamını veriyor. Dualingo ise bizde başka bir şey istiyor:Kedi sütünü içer :) umarım anlata bilmişimdir.....


    https://www.duolingo.com/profile/jimlonesna

    Kedi sütünü içer idi, ben yanlış yaptım ve "doğrusu şu" diye çıkan çeviri şöyle; 'The cat drinks her milk.' her nereden çıktı ki? (düzenleme: sanırım her/his/Its gibi alternatiflerden herhangi biri oluyordu ve rastgele bunu gösterdi bana.)


    https://www.duolingo.com/profile/Selcen_Ozturk

    sizin yazdığınıza en yakın olan alternatif gösteriliyor. ama ana cevap "its milk"


    https://www.duolingo.com/profile/MehmetAli63

    ama hocam 'the cat drinks' milk'de kabul edilmeli ya :((


    https://www.duolingo.com/profile/Selcen_Ozturk

    hayır böyle bir kullanım yok, fiile aitlik takısı getiremezsin drinks' diye


    https://www.duolingo.com/profile/VestelKatk

    Dil sabit değildir kullandıkça gelişir, olgunlaşır, eksikleri giderilir yeter ki mantıklı kulkanalım gerçi dil bu nereye çekersen oraya gelir dert etmeyin dil sbit kalırsa problem vardır sonuçda bu dilin güzel türkçemizden daha çok öğreneceği şey var zamana bırakalım :-)


    https://www.duolingo.com/profile/AhmetFatih8

    Nasil drinks olmaz? O zaman cevapta niye drinks her milk. Diyor??


    https://www.duolingo.com/profile/YunusSevim

    Ilk "s" he, she, it 'den geliyor s'in yanina ' isaretini koyarsan ikinci bir "s" var anlamina gelir oda sahiplik oluyor

    Learn English in just 5 minutes a day. For free.