"We eat by the water."

Fordítás:A víz mellett eszünk.

4 éve

33 hozzászólás


NorbertCirok

Mi a víz mellett eszünk. - ezzel mi a gond?

4 éve

radnaitomi

Semmi. Teljesen helyes. :)

4 éve

dojia5

Nekem már elfogadta ezt.

4 éve

bubiszaszi

we az az mi

3 éve

atomjani

Mármint pl tó mellett?

4 éve

radnaitomi

igen.

4 éve

BekPter

mi víz mellet eszünk miért nemjó?

4 éve

radnaitomi

Mert az angol mondatban van egy határozottt névelő (the), a te megoldásodban pedig nincs.

  • We eat by the water = A víz mellett eszünk

  • We eat by water = Víz mellett eszünk

4 éve

BekPter

tényleg...köszönöm:-)

4 éve

radnaitomi

Nincs mit! :)

4 éve

Bagyes
Bagyes

Ez igaz, de ha tolmácsként "A" nélkül fordítom, szted nem értik? Ha magyarból fordítom"the" nélkül, az hiba :-)

4 éve

radnaitomi

Nyilván mi is megértjük, hogy 'Én menni vesz kenyér tegnap', ettől még egy magyarul tanuló külföldi akarhat ennél pontosabban is megtanulni magyarul. :)

Szóval nyilván megértik névelő nélkül is (néha mindegy, csak angoltalan, néha meg kicsit mást is jelenthet), de itt most nem épp a nyelvtanulás a lényeg? :)

4 éve

atomjani

"Én megyek venni kenyeret." Ez szerintem már magyarosabb. Ha nem is mindig, elég jól meg lehet ezt is oldani.

4 éve

Csacskata

jó-e a köv.fordítás? Mi vízzel esszük. elore is koszi

4 éve

radnaitomi

Nem jó sajnos.

  • Mi vízzel esszük = We eat it with water.

Egyrészt a magyarban van tárgyas ragozás (esszük/eszünk), vagyis az 'esszük'-ben benne van, hogy 'azt'. Angolban nincs külön alanyi és tárgyas ragozás, úgyhogy ki kell tenni ilyenkor, hogy 'azt' (it).

Másrészt az angol mondatban van egy határozott névelő (the) is, így a magyar 'A víz mellett' jó, de simán, névelő nélkül 'Mi vízzel esszük' nem jó fordítás.

4 éve

huppyli

A vízpart nem a víz mellett van? (többnyire)

4 éve

fruzsimaci

Az nem jó h víz által eszünk? (tudom h nincs értelme de azért megkérdezem)

4 éve

edit1950

A szótár szerint:mellett, közelében.Miért nem jó a közelében.

4 éve

IstvnMolnr7

hát, én eddig a mellett szóra a next to szavakat használtam.

4 éve

JudithMadai

A "next" szo legaltalanosabb jelentese a "kovetkezo", a "mellett"-re pedig Angliaban a "beside" (ha pl. az asztal mellett) es "near" (ha valaminek a kozeleben pl. London mellett). De ez az oldal az amerikai angol szerint tanit es ebbol adodnak az elteresek.

4 éve

atomjani

A "next to" viszont mellett-ként terjedt el. Valószínűleg én sem véletlenül ezt tanultam nyelvtanfolyamon, ami emlékeim szerint a brit angolra épült. Next to the door, az ajtó mellett.

4 éve

bruati

ez úgy helyes, hogy Mi a víz mellett szoktunk enni. különben We're eating-nek kéne lennie, hogy ez legyen a fordítás

4 éve

Attila44

Szerintem is. Sajnos elég nagy hiba ez a duolingo-ban hogy az elején semmibe veszi az igeidőket aztán később meg nem értjük, hogy most ugyanazt a mondatot miért fordítjuk másképpen. De az iskolákban is ez a helyzet, ezért nem értettem soha sem az igeidők közötti különbséget. De mára már Dohár Péter könyvének köszönhetően nagy nehezen kilogikázom, hogy melyiket mikor kellene használni több kevesebb sikerrel.

4 éve

KissHajnalka

nem árt ha a gondolatok pontosabb közlése érdekében odafigyelünk az árnyalati eltérésekre is !

4 éve

Andriska88
Andriska88

Eszünk a tónál miért nem jó?

4 éve

bruati

hol van a mondatban tó????? ez nem regény, hogy szabadon fordítgassunk

4 éve

Andriska88
Andriska88

a duolingo adta meg a tavat mint lehetséges jelentés...

4 éve

bruati

akkor bocs, így viszont helyes a válaszod

4 éve

VeronikaCs8

Hát ez aztán az értelmes mondat.

4 éve

aptg.gabi

Mi a probléma vele?

4 éve

johalasz46

Volt egy hasonló mondat is a feladatokban : orvosnál vagyunk. Úgy volt helyes: we are at the doctor. És akkor miért nem hasonlóképpen: We are by the doctor? Mert ezt nem fogadta el a duó.

2 éve

istvnbnki

ha nem fogadja el le kell kontrol cv-ézni

2 éve

BarnabasFa

A víznél eszünk?

2 hónapja
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.