1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "He is the boy."

"He is the boy."

Fordítás:Ő a fiú.

February 3, 2014

13 hozzászólás


correct7

Úgy miért nem helyes, hogy Ő az a fiú?


radnaitomi

Helyesnek kéne lennie, jelentsd!

Mondjuk egy társaságban beszélgetünk egy konkrét fiúról, akit valaki nem ismer még. Aztán megérkezik az illető, erre kimondom: "He is the boy (that I was talking about)" és ennek a megfelelője magyarul tényleg az lenne: Ő az a fiú (akiről beszéltem).


correct7

Köszi a gyors választ. Én is így gondolom, de a béta állapot ellenére egyébként egész jó a kis program. A 46 a neved mellett azt jelenti, hogy te már teljesen végigcsináltad a kurzusokat?


radnaitomi

Szívesen. :)

Nem csináltam végig a kurzusokat még. A 46 csak azt jelenti, hogy 46 napos kihagyás nélküli sorozatom van, de az nem is angol, hanem franciát tanulok itt a Duolingon - és kb a közepén tartok annak.

Az angol kurzuson csak az elején vagyok egyelőre, mert elsősorban tesztelgetem, keresem a hibákat, hogy jelenthessem, és így kijavíthassák; meg írok válaszokat a kommentekre, ahol épp tudok segíteni.


PaulikNorbi

Is mièrt nem kell?


radnaitomi

Nem teljesen érthető a kérdésed, hiszen van benne 'is'.

"He is the boy."

Translation: Ő a fiú.


azohar51

He is a boy.


SzGabor1

Ő fiú. Szerintem magyarban így a legegyszerűbb.


radnaitomi

Egyszerűbbnek egyszerűbb, csak épp mást jelent.

A magyar nyelv is és az angol is alapvetően ugyanarra használja a határozott névelőt: hogy utaljunk egy már említett, vagy a beszélő és hallgattó által ismert, konkrét dologra. Határozott névelő nélkül általánosságban beszélünk egy nem konkrét dologról.

He is a boy = Ő fiú

He is the boy = Ő a fiú (akiről már volt szó korábban - egy konkrét fiú.)


HannaBiro

Nem fogadta el azt hogy : Ő fiú. Ez tényleg így van?!

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.