A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"I have an apple."

Fordítás:Van egy almám.

4 éve

14 hozzászólás


AVesely15

I have a pen i have a apple! ooooooooooo applepen!

1 éve

RittJz

I have a pen i have a pineapple! ooooooooooooo pneapplepen!

1 éve

ultis1

I have a pen, I have AN apple! Oooooo applepen

1 napja

kuruc.aron

mért nem jo hogy:énekem van almám??,

4 éve

ZoryaLazurit

Mert az énekem azt jelenti az én zeném. Nem helyesen van megfogalmazva magyarul a mondat

2 éve

Isti0

HA az én tulajdonom, akkor nem a "has" lett volna a jó a mondatban?

4 éve

radnaitomi

Nem, mert az ige az alanyhoz igazodik. Egyes szám harmadik személyben lesz csak 'has'. Vagyis 'I' után 'have' van, de 'he/she/it/Peter, stb' után has.

Esetleg az zavarhatott meg, hogy magyarul más a szerkezet, olyan, mintha az alma lenne az alany, és az alma az, ami 'van' nekem (és akkor 3. személyű lenne tényleg.) Angolban nem ilyen a szerkezet, az alany az, aki birtokol, és az ige ehhez igazodik. Fogd úgy fel, hogy 'én birtokolok egy almát' lenne a szó szerinti fordítás.

4 éve

dmMartincs

A németet is így tanították nekem az esetek és vonzatok megértése végett.

4 éve

karina469768

ÉN NAGYON NEM ÉRTEM

2 éve

DiegoJaviUnlam
DiegoJaviUnlam

Nekem van egy almám. / I have (Nekem van) an (egy) apple (almám).

2 éve

Tams444

Most azt tényleg hibának akarjuk venni hogy "egy" helyett "1"-et írtam.

1 éve

ZoryaLazurit

Azèrt veszi hibának, mert nem az a lènyeg, hogy hány db almád van, hanem, hogy neked van almád. Ilyen esetben a szám nem jó. "An" apple, nem pedig "one" apple.

1 éve

Tams444

Érthető, köszi :)

1 éve

Magyar603064

fuck you sanwa beach

1 éve

Kapcsolódó fórumok