1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Kérlek, mondd el!"

"Kérlek, mondd el!"

Fordítás:Please, tell me.

February 3, 2014

20 hozzászólás

Népszerű témák szerint

Faubl

De a magyar mondatban nincs benne az, hogy kinek mondja el, nekem, nekünk, neki, stb. Akkor meg, hogy lesz ebből nekem?

March 20, 2014

uszpanni

"A kérlek, mondd el" vonatkozhat arra, hogy nekem mondd el, de arra is, hogy mondd el azt. Vagy rosszul gondolom? Kérlek, segítsetek!

June 25, 2014

ptermrk4

Yes

April 1, 2018

61ibolya

"please, tell it" miért nem jó?

a feladványban nem volt benne, hogy kinek kell mondani a mondandót, az miből következik, hogy nekem kellene elmondania

July 6, 2014

TKEdo

A "Please" vagyis "Kérlek" szóból kell következtetni.

September 27, 2019

palnikne.edit

Miért nem fogadja el a Please, tell it megoldást? Nincs ott, h nekem mondja el, elmondhatja neki, nekünk, stb.

September 15, 2014

BekPter

'kérlek, mondd el nekem" - kérés itt viszont felszólítás!

February 3, 2014

radnaitomi

Mi a különbség? A kérés nem egy felszólítás nyelvtanilag?

February 3, 2014

Debati0214

Miért nem jó itt a please say me ?

March 25, 2014

radnaitomi

Mert a 'mondani valakiNEK' = 'say TO somebody'.

March 25, 2014

fodesz

Az udvarias forma: "Can you tell that, please?" nem jó? Vagy jó lenne, csak nem így van...?

September 12, 2014

Matyi999

Please, tell. Ezt el kéne fogadni..

December 4, 2014

Atti626

Please, tell away! Ez miért nem jó? Hamár ezt mutatja a segítő...

February 12, 2014

radnaitomi

Sajnos a súgó az egyes szavak jelentését mutatja csak egyesével külön. És a 'tell' egyedül tényleg 'mond', az 'away' pedig tényleg 'el'. De attól, hogy magyarul a 'mond' ige az 'el' igekötővel együtt használatos, az angolben nem feltétlenül pont az annak tükörfordításként megfelelő határozóval alkot kifejezést.

Ahogy van nálunk 'Mi az ábra?' illetve ennek megfelel az angolban a 'What's up?', ettől még az 'up' maga nem jelent 'ábrát' :))

Szóval 'tell away' nem létezik sajnos az angolban.

February 13, 2014

JuditCsomn

bocsika de nem lattam sehol a nekem kifejezest

July 21, 2014

JuditCsomn

please tell me magyarul mond el nekem a please tell it siman mond el kerem javitsaj

July 21, 2014

Christophe487317

Say it

April 5, 2015

Szabarine

egyetértek én is please tell it nek fordítottam nekem sem fogadta el

November 2, 2018

MajorJnos

Nagyon nehéz odaírni hogy neki vagy nekem? Gondolom azért csinálják mert élvezik hogy bakiznak, hiszen itt a zöm kezdő ezért a kis részletek még nem rögzülnek ezért hibáznak!!!

July 5, 2019

TthKlmn

Segítene ha odaírnák hogy mond el nekem!Mert így mond el neki mond el nekik mond el nekünk stb!

April 22, 2018
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.