1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Öğle yemeğinde şarap içiyors…

"Öğle yemeğinde şarap içiyorsun."

Çeviri:Du trinkst Wein zum Mittagessen.

July 17, 2016

15 Yorum


Baranrks

Şu beim ve zum farki ne?... Kahvaltida gazete okurum derken "beim Frühstück" olan, kahvaltida yumyrta yerim de "zum Frühstück" oluyor...ilkini kahvaltinin yaninda yani ona bir ilave olarak mi okumaliyiz? Mantik bu mu?


alibektas34

Beim ile de kabul ediliyor.


eakdemir08

beim mittagessen olması gerekmiyor muydu? zum "için" demekti sanki.


gamzeyrlmz

Şu beim ve zum farkını anlayan biri yardımcı olabilir mi lütfen


uenaloezen

Zu=e,a,de, da demek yani hem zum ögle yemegine hemde öğle yemeginde anlamina geliyor


SibanM

Beim ile zum aradindaki fark nedir?


Diana.888

Bana göre de "beim" daha iyidir - böyle görünüyor ki, öğle yemeğinde ana şey şaraptır... Ama biz yemek yeriz ve şarap onun sırasında içeriz, sonra "beim" gerekir düşünüyorum...


MuslumEsma

zum ile beim in farkı neeeeeeeeeeeeee


U.Akkaya

Haha bir ornekte ayni seyi soylerken beim kullaniliyor digerinde zum program da kafayi yenis


Eyll147734

Zum yerine beim neden olmaz


aligksl01

Du trinkst Wein am Mittagessen. Neden olmuyor kahvaltida diyor


glnaz200360

Den wein olmali digil mi? Yani akkusativ


alibektas34

"şarabı" olur öyle. Belirli artikel.


Sehatto

"Bei" bir şeye ek olarak, birliktelik anlamı katar. Kahvaltıda gazete okumak "beim Frühstück" şeklinde söylenir çünkü gazete, kahvaltının doğal bir parçası değildir. Kahvaltıya eklenmiş bir şeydir. Yumurta, çay, şarap gibi besinler ise kahvaltının ya da yemeğin doğal bir parçasıdır. Bu nedenle "zu" kullanılır. Almanlar, işe biraz felsefi bakmış ve böyle bir ayrıma gitmişler. Bize de saygı duymak düşer

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.