A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"MIért nem válaszolnak nekem?"

Fordítás:Why do they not answer me?

4 éve

12 hozzászólás


Sjanko
Sjanko

Most (03.09. 20:58-kor) ez a megoldás szerepelt itt fönn (és ezt fogadta el nekem is): Why do they not answer me?

4 éve

jamacsiga

Don't helyett do not-ot írtam és nem fogadta el.

4 éve

be8ki
be8ki

Nekem sem

4 éve

TSzabolcs

Nem azért, mert az alanyt nem a do és a not közé tetted?

4 éve

Xelph

Kérdés+tagadás: (Kérdőszó+)segédige+alany+not. - Pl.: Why do you not sing a song?

4 éve

BBalazs96

Az answer to me miért nem jó??

4 éve

LaszloLugosi

Ez engem is meglep. :)

4 éve

Xelph

Mert nem, ne keress logikát! :-)

4 éve

michaleczky

Már több ízben is előjött ez a szerkezet, nekem a 'Why they don't...?' tűnik jobbnak. És ha egy összehasonlító keresést végzek a Google-ön a két alakra, akkor is az én változatom győz. Sehol sem hallottam még a 'Why do they not...' kifejezést használni. Van a fedélzeten egy nyelvész?

4 éve

TSzabolcs

Attól tartok, a nyelvészet (értem ez alatt az irodalmi angolt) és a hétköznapi beszéd nincs mindig fedésben. Nem vagyok nyelvész, ne vedd készpénznek, amit írok.

Nekem régesrégen úgy tanították, hogy kérdésben kérdőszó után ige jön: "Ők miért nem ...?" --> "Why do they not ...?" Talán ez is jó, nem tudom: "Why don't they ...?"

Alárendelt tagmondatban marad meg az alany állítmány sorrend: "..., amiért ők nem ... ." --> "... why they do not ... ." vagy "... why they don't ... ."

Az összevonásokat (do + not = don't) pedig leginkább írott formában, pl. hivatalos levélben ajánlott kerülni. A hétköznapi beszédben szerintem pont mindegy, hogyan haszánlod.

4 éve

michaleczky

Köszi! Azt hiszem ezekben a kérdésekben nem lehet egyértelműen állást foglalni. Átfutottam néhány fórumot, ahol ehhez hasonló nyelvi kérdéseket boncolgatnak anyanyelvűek, de nem tudok konklúziót vonni. :) Majd figyelem, hogy használják.

4 éve

Sndor553907

A magyar mondatban gondolom véletlenül nagybetűvel maradt bent az i. "MIért"

9 hónapja