1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "He is a man."

"He is a man."

Çeviri:O bir adam.

February 3, 2014

78 Yorum


lefkelionur

İngilizcenin bir telavfuz kurali yok mu ?


ayse647264

Niye hep aynı seyler tekrar ediliyo


LeeJong-Suk1990

Abla belki sen yanlış yazdın yalnış yazınca tekrarlanıyor


ArdaanlVur

Alıştırma çünkü


ESMA691

Yanlış bilince sana sonradan grne veriyor


NazlCanz

Orda he is a man diye bir cümle vermiş türkçesini istemiş bende O bir adam yazdım doğru çıktı ama benim anlamadığım nokta şu=orda is niye var ki? is bi anlama mı geliyor?.


incikin_

Kısa ama dikenli yoldan açıklama:

Maalesef Türkçede "am/is/are"ı net olarak karşılayan bir sözcük yok. Bunlar bazı özneler için Türkçede fiile getirdiğimiz eklere karşılık geliyor.

I AM a man.
Ben bir adamIM.

You ARE a man.
Sen bir adamSIN.

Uzun ama manzaralı yoldan açıklama:

İngilizcede yüklemsiz cümle kuramıyoruz.
Oysa bu cümlede gitmek, uyumak vs. bir fiil yok... (İsim cümlesi) He: O
A man: Bir adam

Böyle durumlarda "be" yardımcı fiilini kullanıyoruz.
Yalnız be fiili özneye göre değişiklik gösteriyor:

I am a man.
=Ben bir adamım.

You are a man.
=Sen bir adamsın.

He is a man.
=O bir adam(dır).

She is a (woman).
=O bir kadın(dır).

We are men.
=Biz adamlarız.

You are men.
=Siz adamlarsınız.

They are men.
=Onlar adamlar.

Not: ("man"=adam, men=adamlar.)


Sabrina278006

Ooo çok güzel anlamlı yazmışsınız (so cool


Yamur201533

Tek kelime ile porfect


Berra455537

İs ne demek araştır istersen en önemli kelimelerden.


Sametduygu

Aksanımı anlamıyor sinir oldum.


iremferaye1

Bir adam yazınca kabul ediyor


lazingce

Am'la is arasindaki fark nedir ? Neden burada is kullandik


incikin_

Özneye bağlı olarak am, is ya da are kullanıyoruz.

I (ben) ile am,
You (sen) ile are,
He/she/it (0) ile is,
We/you/they (biz/siz/onlar) ile are


Deniz307877

İs neden var biri soylesin


SalihCan959666

cümlede fiil yoksa he/she/it lerde is takısı gelir


Sabrina278006

"is" türkce "-dır" "-dir" "-dur "-dür" anlamını veriyor. Duolingo ise bu anlamı yazmıyor. Ama "is" he/she/it ile ingilizce mutlaka işlenimelidir(:


KEP305665

Eğer yukarıdakileri okursan anlarsın


NmTmzl

Is yanlış bilmiyorsam yardımcı fiil olarak kabul ediliyor


Zehra208685

Şener Şen'in Şaban oğlu sabandaki "Hööst ben adammıyım?" repliği geldi aklıma


Nur731501

Çok normal bi kelime


ezel325402

ben yanlışlıgı man ı yanlış


batupro3

Dogru yaptım yanlış saydı


anne369851

Doğru yazılan neden yanlış görüyorsunuz.


asya352980

dogrusu o bir adam - true :he is a man


Reflec4ive

ben soruda o bir adam yazıyorum bir adam diye yanlış çıkıyor


SevcanErgn

Ben adam kelimesine dokunduğum halde kabul etmediniz.


YelizCanGn

Benim cevabımı yanlışlıkla gönderdim tüh ! Ya


CennetAkgz

Anlamadığım bir sey var men ile man'ın ne alakası var


AaAa1515

Man adam,Men adamlar


meleck485517

Man yazıyorum yanlış diyor men yazıyorum yanlış diyor e ben ne yazayım o bir heriftir mi yazayım kardeşim aaaa


halil50369

Evet ama ben halen anlamadım


Alq1585

Doğru yazmişim doğru kabul etmiyor


Tayhan2020

Neden doğru yazdığımız halde yanlış diyor?


Tayhan2020

Bu cümlede sorun var


JESSIE231235710

Slm gençler artık kimler varsa, Ben Zehra


zeynep830484

Niye birden 2 yada 3 levila geçemiyoruz


Arzum305970

Konuşmamı algılamıyor, şimdilik geçelim diyor. Hoparlörde sıkıntı var.


floraDerya

Harika bir uygulama


aaaalllaaah

yav yanlışa bastım an kelimesini man olarak gördüm pü size


sunshine9073

Neden kisa konu anlatimi yok


RojinObay

Hayır adam değilsin


Nagihan1234

Man ve men arasındaki fark nedir ?


Ecrin81299

Ya allah aşkına bir harf yanlış yazdık hemen yanlış diyor olabilir böyle harf hataları


Ecrin81299

Hello! I love you duolingo you must be turks I would love to come to turkey but unfortunately there corona virus grettings from england everyone I like the Duolingo app so much we can get then chance to learn thr language I want good bay see you


Berra455537

O kelimesine she yazdım diye hata diyip he yaptı üstüne doğru telafüz etmeme rağmen hatalı diyor.


YavuzBurak11

İngilizceye çok seviyorum☺


mrkgGt

Okuyan yanlış okuyo


merve49416

Surekli neden tekrar baslatiyo


Alparslanz577946

Ben hi is a women yazıyorum hata veriyor Elencekana


Zmrtmelek1

Bi ileri gidemiyorum


lkimasrinK

Benim adım Asrın

İlgili Tartışmalar

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.