1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "The girls' dog"

"The girls' dog"

Fordítás:A lányok kutyája

February 3, 2014

26 hozzászólás


nandyred

Ez így helyes? " The girls' "


radnaitomi

Igen.

the girl's dog = egy darab lány kutyája the girls' dog = több lány kutyája

nyilván a többesszámú girls szó végére jönne a -'s, de hülyén nézne ki, hogy girls's, így a végső 's' nincs kiírva, így lesz végül girls'


szultanpepa

és ha ez szóban hangzik el, akkor honnan tudjam, hogy most melyikre gondol?


radnaitomi

Sajnos szóban sehonnan. Valószínűleg a szövegkörnyezetből derül csak ki. Ha a Duolingo ezt a mondatot adja fel feladatnak, ahol pusztán hallás alapján kell megoldani, ott illene elfogadnia mindkettőt.


Mabi77

Nekem hallás utáni volt, és elfogadta az egyesszámú verziót.


[törölt felhasználó]

    Ha most azt mondom hogy az iOS alatti verzió meg simán elfogadja a sima girls verziót? Itt meg nem. De nem újdonság hogy a két verzió homlokegyenest más. Ott napi bónusz lingotok és a hibátlan feladatért a plusz lingotok sem járnak. Semmi.


tothtibi

    Szerintem meg onnan tudod, hogy egyiknél "görlsz" dog a másiknál "görlsziz" dog. Tehát szóban is van különbség.


radnaitomi

    Sajnos onnan nem. A girl's és a girls' kiejtése pontosan ugyanaz: /ɡɜ:rlz /


Lyzbet

    A szabályos többes számú főnevekhez nem járul újabb "s" csupán hiányjel /'/illetve aposztróf .


Reflective

    A lányokat nem darabra mérik, de egyébként jó amit mondasz. :)


opekope2

    Melyik a helyes: -girls' -girl's?


szilard73

    Mindkettő jó, de a fenti példamondatban csak a -girls' = lányoké. The girl's jelentése: a lányé


MajorJnos

    Önöknél is ilyen a példa!!!


    [törölt felhasználó]

      Milyen érdekes hogy az abdroidos verzió nem fogadja el de az ios app igen. Erre válaszul valaki?


evairenpinter

      ... "s" hangzó nem hangzik el a felvételen ... semmilyen formájában. Jelzem, majd, de nem mindig sikerül.


evairenpinter

      Visszatérve a gyakorlás során: Most hallom az "s" hangzót.


      [törölt felhasználó]

        Az iOS verzió miért fogadja el a girls dog-ot? Ez meg miért nem?


ildiko83269

        The girl's dog. The girls' dog. Sajnálom,én nem vagyok elég vájtfülű,hogy érzékeljem a két mondat közötti különbséget.Örülök,hogy ez csak nekem jelent nehézséget.


KovcsGyrgy17

        Telefonon a vesszőt nemtudom kirakni.


csabca3

        Nem fogadta el!


bakteros

        Mitől a lányok kutyája,miért nem csak egyé.Kinek a füle hallja a különbséget?


lma183481

        Nincs a felajánlott szavak és jelek között az apstrophe, ezért csak helytelen választ lehet megadni, és azt fogadja el a program:

        A lányok kutyája. = The girls dog.

        Ez igy leírva nyilván hibás, de más lehetőség nem adódik.

        Van olyan hely, ahol apostrophe is választható. Ide is kellene egyet tenni.


TomiBertal

        Nem fogadta el a lányok kutyák törlöm lefele xD

        Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.