A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"He is the same age as me."

Fordítás:Ő velem egykorú.

4 éve

8 hozzászólás


cSuwwi

Ő annyi idős mint én

4 éve

radnaitomi

Igen, ez jó kell legyen. Jelentsd, ha nem fogadja el!

4 éve

r0b33

Egykorúak vagyunk...

4 éve

radnaitomi

Azért az már nem ugyanaz a mondat, még ha a jelentésének lényege épp meg is egyezik.

  • We are the same age = Egykorúak vagyunk (többes szám első személy - ráadásul egy olyan egyszerű szerkezet, mint az, hogy 'We are tall')

  • He is the same age as me = Ő egykorú velem (Egyes szám harmadik személy - és egy komplexebb nyelvtani szerkezet: egy összehasonlítás)

Szerintem fordításnál az ilyen különbségeket is figyelembe kell venni, főleg, ha a nyelvtanulás a lényeg.

4 éve

r0b33

köszönöm a magyarázatot!

4 éve

radnaitomi

Nagyon szívesen! :)

4 éve

nemeth.simon

Olyan korú mint én.. Hibás ?

4 éve

aniko.lhi

A "the" miért kell a mondatba?

3 éve