1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Yengeç su içer."

"Yengeç su içer."

Çeviri:The crab drinks water.

February 3, 2014

62 Yorum

Konu önem sırasına göre

bilgeus

Yengec su icer cevirisinde bir "a" ye ihtiyac var diyor ancak soruda "bir yengec su icer " demiyor, hata olduğunu dusunuyorum

October 1, 2014

Selcen_Ozturk

hata yok. İngilizcede sayılabilen şeyleri tanımlamak zorundayız. Belirli bir yengeçse "the", belirsiz bir yengeçse "a" ye ihtiyacımız var. Ana cevap "the"lı olan zaten yukarıda göreceğiniz gibi.

October 5, 2014

hknzngn

Burda yengeçin belirlimi belirsiz mi olduğuna kim karar veriyor? Bırakın bu işleri kafanıza göre the ekliyorsunuz, sırf can harcatmak için

March 26, 2019

beybaba

Sende haklısin

November 22, 2014

OrhanGaziG

;)

December 7, 2014

Fememed

Ben a crab diye cevapladım. Burada yengeç tekildir ve genel bir yengeçten mi yoksa belirli bir yengeçten mi bahsettiğini Türkçe cümleden anlayamazsın.

April 25, 2016

NurtekinEf

Aynen

August 16, 2018

Surat947077

Evet öyle

March 29, 2019

serdar73165

Ya yuh ya bi s yi yazmayi unuttum saymadi allah kahretsin

December 15, 2017

OliverPass

Zaten orada can alıcı yer S takısı ve The...

August 3, 2018

beybaba

Yengeçler deseydi a olmazdi yengeç demiş yani bir tane o yuzden a istiyor bilgecim

November 22, 2014

By07

Kesinlikle hatalı

December 10, 2014

dncdncr

Neden drink değil

October 2, 2014

Selcen_Ozturk

en temel İngilizce kuralı: 3. tekil şahıs için fiile -s ekle. https://www.duolingo.com/comment/1430000

October 5, 2014

Neirvan17

Aynen ya

February 28, 2018

DenizGezen

Cancer da yengec demek degil mi cevaplar icin tesekkurler simdiden

November 10, 2014

Selcen_Ozturk

sadece burç olarak

November 12, 2014

zizi35

Selcen hanim the koymadigim icik neden kabul etmedi? Belli bir yengecten bahsedip bahsedilmedigi cumlede anlasilmiyor.. mesela baska bi calismada 'erkekler ve kadinlar' cevirisinde the yazsak da yazmasak da kabul ediyordu..

October 13, 2014

Selcen_Ozturk

belirliyse the, belirsizse a/an gelir tekiller için. Çoğullar içinse belirliyse the gelir, belirsizse bir şey gelmez. fark burada

November 12, 2014

womus

buradaki yengeç tekil ve belirsiz olmasına rağmen neden cevabı the olarak gösteriyor ?

November 30, 2014

BerkayTAN

The crab drinks a water neden olmuyor ?

August 6, 2014

Selcen_Ozturk

su sayılamadığından (bir su iki su üç su yok)

October 5, 2014

Neirvan17

Aynen ya

February 28, 2018

DeathWarrior320

"The"eklemedim diye kabul etmedi

February 9, 2018

Neirvan17

Aynen

February 28, 2018

byleon13

Su basta a olmasi olayini halen anlayamadim 1 yengec su icer ne ya

October 27, 2014

Selcen_Ozturk

belirliyse the, belirsizse a/an gelir çünkü İngilizcede, kural böyle.

November 12, 2014

ayeragca

Sesli ile basliyorsa an sessizle basliyorsa a dogrumu peki

January 1, 2015

mehmet57726

Belirli belirsiz derken,mesela kırmızı yengeç dersek belirtili mi olur?

January 8, 2016

LudovicoTe

Tanıdık olan bir şeyden bahsetmek istediğinde The koymalısın. Bir şeyi tanımak onu zihindeki diğer her şeyden ayırmak ve onun biricik olduğunu var saymak demek.

February 9, 2019

serentamer

Benden ceviridr an crab drinks water yaziyo an ve a aradaki fark nedir bildigim kadariyla a bir demek ama kafami karistirdi bu defa yardimci olurmusunuz

November 26, 2014

eneskara61

Ilk başta öyle öğretiyor sonra sıkıyor bu ne saçmalık a koyulacakmis yok ya

November 26, 2014

10010043

A an lerin nereye gelmesi gerektiği konusunda ciddi sıkıntım var. Yardımcı olabilecek var mı?

November 29, 2014

larana77

İlk harf sesli ise An gelir, sessiz ise A.. mesela An Apple, A Table..

December 4, 2014

musleramito

Ben varım

March 23, 2015

Pilavyer

Hâaaaaaaaaayir

December 2, 2014

VvedatT

Bu program gittikçe sinir bozucu bir hal alıyor

December 13, 2014

NurbilUsta

bencede a olmasına gerek yok .

January 10, 2015

Nickyokamk

The kelimesinin cevapta olmasına gerek yok çünkü hangi yengeç olduğunu sormuyor

February 2, 2015

tsubasaozoran

tsubasa

December 24, 2015

M.K.P.

bence yanlış ' a' harfine gerek yok

February 15, 2016

iskenderatk

Ya oradaki " A " ekinin gereksiz olarak kullanıldığını düşünüyorum çünkü Orada "Bir yengeç su içer" yazmıyor.

January 8, 2017

Neirvan17

A olmalı

February 28, 2018

Yamur612628

Belli bir yengeçten mi bashediyor? The neden konuldu

July 7, 2018

Biogicall

A an eki bir anlamı katmıyormu ?

July 13, 2018

sfr808315

duz yazdim sehv kabul etti

September 30, 2018

Fatma882176

Her halükarda cevaba yanlış dıyor

September 30, 2018

hknzngn

Canınız isteyince the mecbur canınız isteyince the yok, yengeç the ekini hakediyor ama kedi haketmiyor öylemi? Çok komiksiniz

March 26, 2019

zaferersoy1

bu programın en iyi tarafı hatalarını tekrar tekrar cevaplaması

June 10, 2019

ibo33201

Ulan yeşil bay kuş şaka yapma

June 13, 2019

kendal650054

Ben the yi yazamadım kabul etmedi

June 30, 2019

krannalKUR

Aynı cümle

July 1, 2019

Hasan982792

Neden drinks hayvan değil mi? Drink olmasi gerekmiyor mu?

August 27, 2019

koko36koko

Cevap doğru yinede yanlış diyorsun

September 25, 2019

Nihan501505

Crab ın önüne neden the konulmuş??

October 2, 2019

BaharTanem1

The crab drinks water yazdım ancak bana yanlış dedi

October 5, 2019

eminee.

The crab belirli crab belirsiz mi yani

February 26, 2014

probe_earth

sahilde bir yengeç gördün ve yanındakine dedin ki;
"it is a crab"

bir süre sonra (tabi artık o gördüğün yengeci biliyorsun) yengeci kaybettin. yanındakine dedin ki;

"where is the crab?"

March 17, 2014

Zeynozeyna
February 22, 2019

SalihSaygl1

Şimdiki zamandan bahsetmiyor neden drinks dememeliydi

June 19, 2019

kubramerteski

Problem şu ki türkçe karşılığında bu yengeçin hangi yengeç olduğu ? :)))

November 5, 2014

M.K.P.

he he

February 15, 2016
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.