1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Yengeç su içer."

"Yengeç su içer."

Çeviri:The crab drinks water.

February 3, 2014

194 Yorum


bilgeus

Yengec su icer cevirisinde bir "a" ye ihtiyac var diyor ancak soruda "bir yengec su icer " demiyor, hata olduğunu dusunuyorum


Selcen_Ozturk

hata yok. İngilizcede sayılabilen şeyleri tanımlamak zorundayız. Belirli bir yengeçse "the", belirsiz bir yengeçse "a" ye ihtiyacımız var. Ana cevap "the"lı olan zaten yukarıda göreceğiniz gibi.


hknzngn

Burda yengeçin belirlimi belirsiz mi olduğuna kim karar veriyor? Bırakın bu işleri kafanıza göre the ekliyorsunuz, sırf can harcatmak için


Bety_Asly

Uygulama bu, önceden planlanmıştır yapanların kararı.


HANDAN_002

Hayır bu planlanmış bir şey değil. Tamam ben de bu konuda zorlanıyorum ancak ingilizcenin kuralı bu .


YASER44

İngilizce ogretmeni degil bu kadin ya inanmayin


Bety_Asly

Hata yok. Bir Yengeç su içer belirsiz olurdu. The crab drinks water belirli bir nesne vb. İçindir.


BERRESENA3

Evet bende katılıyorum bu soru çok saçma


Nlhay

Bende the crab drinks water yazdım hata dedi ama aynı cvpla karşımdaydi varmı böyle bir saçmalık ya


AybkeGemic

AYNEN BANADA AYNISINI DEDİ


BLGESU

Bence crab drink water olmali cumlenin başına the gelmemeli


eydanurMer1

Başına the gelmesini ben de anlamadım ama crab drink water değil Drinks


inayetTNC

Bende oyle düşünüyorum


asya1222

Benim bir daha bakmam lazım


Fememed

Ben a crab diye cevapladım. Burada yengeç tekildir ve genel bir yengeçten mi yoksa belirli bir yengeçten mi bahsettiğini Türkçe cümleden anlayamazsın.


serdar73165

Ya yuh ya bi s yi yazmayi unuttum saymadi allah kahretsin


Bety_Asly

İkisi aynı değil He,she,it de drinks kullanılır I,they,we de s takısı almaz.


muratmacit16

Zaten orada can alıcı yer S takısı ve The...


beybaba

Yengeçler deseydi a olmazdi yengeç demiş yani bir tane o yuzden a istiyor bilgecim


4.Edward

Kesinlikle hatalı


dncdncr

Neden drink değil


Selcen_Ozturk

en temel İngilizce kuralı: 3. tekil şahıs için fiile -s ekle. https://www.duolingo.com/comment/1430000


_.-.QUEEN.-._

•GENİŞ ZAMANDA

✿ I,YOU,WE,THEY☞(ÖZNE+FİİL)

✿HE,SHE,IT☞(ÖZNE+FİİL-s)


Mr.tufan

He, she, it yakınlarında fiile -s takısı gelir oradaki crap'ta It olduğu için -s gelir


erenderdiy2

çünkü drink geniş zaman için kullanılır ve orada içer diyor yani s gelmek zorunda


begm374469

Cevabin aynisini yaziyorum ama yine de yanlis olarak kabul ediyor anlamadum bir turlu


sema992342

Aynen bende de boyle oldu buyuk sansizlik


DenizGezen

Cancer da yengec demek degil mi cevaplar icin tesekkurler simdiden


Bety_Asly

İngilizce de biz de ki sesteş kelimler gibi.


Mcahit689979

Benim cevabım la aynı ama yanlış dedi


zizi35

Selcen hanim the koymadigim icik neden kabul etmedi? Belli bir yengecten bahsedip bahsedilmedigi cumlede anlasilmiyor.. mesela baska bi calismada 'erkekler ve kadinlar' cevirisinde the yazsak da yazmasak da kabul ediyordu..


Selcen_Ozturk

belirliyse the, belirsizse a/an gelir tekiller için. Çoğullar içinse belirliyse the gelir, belirsizse bir şey gelmez. fark burada


OsmanTter

Sizce özel ders almak mantıklı mı şuan oyle yapiyorum da cok etkili degil malesef


womus

buradaki yengeç tekil ve belirsiz olmasına rağmen neden cevabı the olarak gösteriyor ?


ArzuAydin3

Drink dirinks ne fark ediyor birisi bana aciklayabilir mi


_.-.QUEEN.-._

Geniş zamanda he she it e -s gelmelidir.


HicranOzr

Drinks He/She They gibi kisi ve ya kisi topluluklarına soylerken kullanilir. Drink ise ben su icerim (I drink water) gibi kelimeleri soylerken kullanılır


Mariya895104

Doğru yaptım ama yanlış olarak algıladı.


yasemin254264

Ayni seyi yaziyorum ve dogru yaziyorum yanliş cikiyor yaa o yuzden bu asamayi bitiremiyorum


omer.yilmaz

Waterı the water olarak yazdım ama kabul etmedi neden acaba


_.-.QUEEN.-._

Water:Su/The water:Suyu


Firdevs348565

aynısını yazmama rağmen can harcatmak için yanlış kabul etti


ali707050

Benim yazdığıma yanlış diyor ancak , kendisi de benim gibi yazıyor.


sabina39376

The crap drinks water yaziyorum yanlış sayiyor ve dogurusunuda bu sekilde gosteriyo"the crap drinks water" ee ben ne yapicam simdi gecemiyorum bu bolumu hep sondali cumleyi dogru yazdigim halde yanlis sayiyor


Yasso___101

Sadəcə nokta koymadım diye yanlış kabul etti tek tek bütün harfleri kontrol ettim doğruydu

Ama sadece bir nokta.....

Bundan önceki sorularım doğruydu halbuki

:-( :-[ :-{


BERRESENA3

İyide nokta yoktukii


kaplumbaaa

Nerede " drink nerede "drinks" kullanacağımı bilemiyorum


Esra170831

The crab drinks water olucak bazen bazı kişiler crab yerine crap yazıyor ve yanlış sayılabiliyor :)


MuhammedEnes1234

Yani çok kolay şey için bilmiş bilmiş bin tane yorum yapılmış ya


BLGESU

Denek ki insanların mantığına yatmayan bir şey var ki bin tane yorum yazmışlar sen de bu kadar iyi biliyorsan en basit hataya takılma en basiti yapamayan zaten zoru yapamaz


yusuf430115

The kelimesini canı istediği yerde kullanıyor saçmaladı uygilama iyice


ibo33201

Ulan yeşil bay kuş şaka yapma


Neclasetin

Niye oraya drinks geliyor hayvan yani sonuçta


_.-.QUEEN.-._

Geniş zamanda he she it e -s gelir crab da hayvan olduğundan it olur


Esra170831

Ben ise drink sen, o , biz gibilerde drinks ben öyle biliyorum


Mariya895104

Cevabım doğruydu ama duolingo yanlış olarak algıladı.


PRIMEARC

Cümlenin başına "the" koymakla koymamak arasında nasıl bir fark var?


SevcanGrz

Dalga mı geçiyorsunuz aynı cümleyi yazıyorum dogru kabul etmiyorsunuz canlarımı yediniz nasıl bir kafa ya


sema992342

Ben dogru seyi yazdim ama yanlis dedi yaa


fazl390705

Ben istedigi seyin aynisini yazdim (the crap is an animal) ama kabul etmedi


ukucukali

The crap drinks water. Yazdığım halde yanlış diyor.


yakuza21_

The crap drinks water yaziyorum tekrar yalnis diyip ayni sozu bana gosteriyor


gizem.tt

Amk the crap drinks water yaziyorum yanlis diyo yuz kere denedim cevap ne


Betl0619

Ya ben crab yerine hep crap yaziyom yaa


Meryem73.73

Ya son anda yanlış oldu


Aliye354139

Ben bunun gibi bir başka soruda dinks yazmıştım ama hatalı demişti simdi ise drink hatalı diyor


Aliye354139

illa the koymak zorundamıyız


Mehmetcan676028

İnsta: mehmetcankarasu_

Takipleselim reis


zehra711620

Cevabim dogru fakat kirmizi renkli cikti


kaplumbaaa

Nerede " drink " nerede "drinks " kullanacağımı bilemiyorum


arif987524

Aynı cevabı yazıyorum. Neden kabul edilmiyor.


arif987524

Pardon. Crab yerine crap yazmışım.


berconti

Doğrıya yanlış demeyin yeter artık


berconti

Doğruya yanlış demeniz pes artık


Ahmet899271

Hatalarinizi lutfen duzeltin doulindo boyle olmaz


Duolingo.2355677

Neden drink değil drinks


zeynep993758

e ben zaten The crap drinks water yazdım yanlış kabul etti canımdan almak için mi ya bu doğru yazdım ben zaten ğsöxşÖzlxösşözzşçs


ella560291

Aman tanrım !?! Sırf " . " koymadım diye yanlış saydı ಠ︵ಠ


BLGESU

Ben hiçbirine nokta koymuyorum ama


Nazmiye15649

Ben de aynısını yazdım ama hatamın ne olduğunu anlamadım


Futboltv1

Evet cümlede yanlış yokkkkkkkkkkkkkk


DundarStel

Crab yazdigim icin yanlis dediler ❤❤


catnoir_1234

the nesnelerin önüne gelmiyormuydu su derken niye the water denmiyor da water deniliyor


Talha785477

Ben drinks değil drink dedim neden drinks olcak ??


GlahPolat4

Bisey sorcam bastaki the neye göre geliyor


GlahPolat4

Bir sey sorcam the neye göre geliyo cumlede


Parkjiminim

Soruyu doğru yapıyorum ama haala yanlış diyor


abboleyyy

Ya sadece nokta koymadım diye can kırdı olacak iş değil ya


yusuf430115

The water olmasi gerekmez mi


Nlhay

The crab drinks water yazdım ve yanlış dedi ama kendisi aynı cvpla karşımda oldu bu nasıl bir saçmalıktır böyle


Melisa126203

Water yerine yanlışlıkla wayer yazdım yanlış diyor. Bir harf yüzünden canım gidiyor


Aksa627253

İyide ben digru yazdım neden yalnis diyorsunuz


Rana494158

Benim doğru yaptığım halde yanlış dedi


Fato346060

Neden the water demiyoruz


Vilayt3

Nokta koymadm diğe yanlış çıktı


Rojin201295

Cevabı doğru yazdım ama yanlış dedi


biri_922833

Ne bu yaaaa!!!?!?;?!???:)


saliha52

Dogru yaptım yaxim yalnisi yok


saliha52

Hata yok aynısı yazıyo


Melike142566

Aynisini yazdım yanlış dediniz


usame2948

Dogru cevabi yaziyorum yanlis diyoo


Gamze155974

Hata yok canim bosuna gitti


Aytekin2007

Merhaba duo çok güzrl uyg.


people40276

Ben doğru cevabın aynısını yazmama rağmen yanlış demesi


HARUN1357

Doğru cevabın aynısını yazıyorum yanlış diyor noktasına kadar aynı yazdım kafayı yicem kabul etmedi soru hatalı 3 canımı yedi son soruydu bölümü asla geçemiyecekmiyim


AybkeGemic

Doğru yazdım her şeyi amma yanlış dedi


tofiq135164

The artiklı koymadım diye yanlış dedi


YusufTekemen

. Koymadım diye yanlış? Why


BerkayTAN

The crab drinks a water neden olmuyor ?


Selcen_Ozturk

su sayılamadığından (bir su iki su üç su yok)


Esra170831

The crab drinks water olucak


VvedatT

Bu program gittikçe sinir bozucu bir hal alıyor


NurbilUsta

bencede a olmasına gerek yok .


Nickyokamk

The kelimesinin cevapta olmasına gerek yok çünkü hangi yengeç olduğunu sormuyor


iskenderatk

Ya oradaki " A " ekinin gereksiz olarak kullanıldığını düşünüyorum çünkü Orada "Bir yengeç su içer" yazmıyor.


DeathWarrior320

"The"eklemedim diye kabul etmedi


Yamur612628

Belli bir yengeçten mi bashediyor? The neden konuldu


Biogicall

A an eki bir anlamı katmıyormu ?


sfr808315

duz yazdim sehv kabul etti


hknzngn

Canınız isteyince the mecbur canınız isteyince the yok, yengeç the ekini hakediyor ama kedi haketmiyor öylemi? Çok komiksiniz


zaferersoy1

bu programın en iyi tarafı hatalarını tekrar tekrar cevaplaması


kendal650054

Ben the yi yazamadım kabul etmedi


koko36koko

Cevap doğru yinede yanlış diyorsun


Nihan501505

Crab ın önüne neden the konulmuş??


BaharTanem1

The crab drinks water yazdım ancak bana yanlış dedi


Nrsrin

Bir daha kontrol edin sizin cevapla benim cevabim aynı dün de boyle oldu bu konuda lütfen daha hassas olun


Nrsrin

Verdiğiniz cevapla aynısını yazdim ama Yok saydiniz


nemo1505

Ya crab yazacaktım crap uazım yanlış götürdü neden?


Zahide935578

The crab yerine direk crab yazınca neden olmuyor


fuatavc1

Cevabın aynısı ama hata veriyor


emrah683179

Cümle dogru. Hatta dogru cevap yazıyor. Ama canım gidiyor ne sacma bir uygulama.


Yasso___101

Sadəcə nokta koymadım diye yanlış yaptı

Sadece nokta koymadım diye yanlış kabul etti

Sadece bir nokta koymadım diye yanlış kabul etti

.


nur929928

Bu cumleyi neden yanlis kabul ettin


Betl0619

Crab yerine crap yazip duruyom yaa


CerenErmann4

"The crab drink water" yazdım sırf "drinks" yazmadım diye kabul etmedi.


CerenErmann4

Sadece drinks yerine drink yazdığım için kabul etmedi


eminee.

The crab belirli crab belirsiz mi yani


probe_earth

sahilde bir yengeç gördün ve yanındakine dedin ki;
"it is a crab"

bir süre sonra (tabi artık o gördüğün yengeci biliyorsun) yengeci kaybettin. yanındakine dedin ki;

"where is the crab?"


byleon13

Su basta a olmasi olayini halen anlayamadim 1 yengec su icer ne ya


Selcen_Ozturk

belirliyse the, belirsizse a/an gelir çünkü İngilizcede, kural böyle.


ayeragca

Sesli ile basliyorsa an sessizle basliyorsa a dogrumu peki


_.-.QUEEN.-._

OKUNUŞU sesli ile başlayanlar an ,sessiz ile başlayanlar a Dikkat edilmesi gereken okunuşudur
Universty nin okunuşu yuniversiti yani sessiz ile başladığı için a universty


_.-.QUEEN.-._

Bunun gibi kelimeleri bilmek önemli


mehmet57726

Belirli belirsiz derken,mesela kırmızı yengeç dersek belirtili mi olur?


LudovicoTe

Tanıdık olan bir şeyden bahsetmek istediğinde The koymalısın. Bir şeyi tanımak onu zihindeki diğer her şeyden ayırmak ve onun biricik olduğunu var saymak demek.


serentamer

Benden ceviridr an crab drinks water yaziyo an ve a aradaki fark nedir bildigim kadariyla a bir demek ama kafami karistirdi bu defa yardimci olurmusunuz


eneskara61

Ilk başta öyle öğretiyor sonra sıkıyor bu ne saçmalık a koyulacakmis yok ya


10010043

A an lerin nereye gelmesi gerektiği konusunda ciddi sıkıntım var. Yardımcı olabilecek var mı?


larana77

İlk harf sesli ise An gelir, sessiz ise A.. mesela An Apple, A Table..


M.K.P.

bence yanlış ' a' harfine gerek yok


Fatma882176

Her halükarda cevaba yanlış dıyor


SalihSaygl1

Şimdiki zamandan bahsetmiyor neden drinks dememeliydi


Betl0619

He ve she şeysilerinde -es takısı gelir


Betl0619

Yanii hayvan derken de "O,hayvan diyoruz ya ondan


Betl0619

Yani hayvan derkende "O hayvan " diyiruz bu yüzden onada es takısı geliyo


irem414389

Sadace bir harf hatası yaptım


Nrsrin

Benim cevabım doğru neden kabul etmedininiz verdiginiz cevapla aynı


rymsrp__337

Hata olduğunu düşünüyorum çünkü bana doğru yanıt diye gösterdiği cevapla benim verdiğim cevap aynı ama benim cevabıma yanlış diyor.


Fatma111380

Ben aynısını yazdım neden canımı aldı anlamadım


ilker60125

The yı yapmayı unuttum yanlış diyor


fisun695493

uygulamada bir sorun var galiba dogru diye verilen cevapla benim yazdığım cevap tamamen aynı yinede yanlış diyor


Hasan982792

Neden drinks hayvan değil mi? Drink olmasi gerekmiyor mu?


Nrsrin

Ben bunu kabul etmiyorum


kubramerteski

Problem şu ki türkçe karşılığında bu yengeçin hangi yengeç olduğu ? :)))

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.