1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Have you cooked in that kitc…

"Have you cooked in that kitchen?"

Çeviri:Sen o mutfakta mı yemek yaptın?

February 3, 2014

11 Yorum


terimjr

raporladım ama burdan da sormak istiyorum. "o mutfakta pişirdin mi" desek aynı anlama gelir değil mi?


ProwlingParis

olur. yalnız Türkçe'de "pişirmek" fiili kullanıldığında genelde neyi pişirdiğimizi de söylediğimiz için biraz havada kalıyor. ama bi mahsuru yok, cevap doğru.

Ayrıca forumlarda diğer öğrencilere yardım ettiğin için teşekkür ederiz.


terimjr

yeterli seviyede olsam herkese yardım etmek isterdim ama haddimi de aşarım diye korkuyorum. ayrıca sizin yoğun çabalarınız karşısında ben de elimden geldiğince birşeyler yapma ihtiyacı hissettim. tekrar tekrar teşekkürler

edit: cümlelerle ilgili konularda konu dışı mesaj tutulmuyor sanırım. gerekiyorsa kaldırın barış bey


ttopaloglu52

(Mutfakta yemek yaptın mı) sorusunu nasıl soracağız


ProwlingParis

that yerine the koyarsan olur. Bi de hem perfect tense, hem de past tense işini görür. çünkü Türkçe'de ikisinin çok farkı yok:

  • Have you cooked in the kitchen?
  • Did you cook in the kitchen?

caferdayi

"o mutfakta yemek yaptın mı?" çevirisi "o mutfakta mı yemek yaptın ?" çevirisinden daha doğru gibi geliyor. sanki doğru çeviri olarak verilen ilk çeviride anlam değişmiş gibi hissediyorum . yine de uzman ben değilim basitçe fikrimi söylemek istedim


Selcen_Ozturk

İngilizcede maalesef bu ayrımı vermenin tek yolu konuşurken gerekli kelimeyi vurgulamak, yazılı dilde ikisi de aynı


tanerturan3

Ben bu soruyu " did " i başa getirerek de sordum kabul etti olumsuz ve soru cümlelerinde " did" olduğu için. "" did you cook in that kitchen ? "" ama en doğrusu hangisidir ??¿¿


SametTelli2

Şu yerine bu dedim diye puan kırılmaz ki bu çocukları


batubatu15

Bu ne saçma sapan şen hiç bu mutfakta yemek yaptınmı yazıcam ama seceneklerde 15 kelime var ben kahinmiyim doğru cevabı biliyorum yapamıyorum bu ne bulmacamı ?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.