A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"The boys' dogs drink water."

Fordítás:A fiúk kutyái vizet isznak.

0
4 éve

17 hozzászólás


flower0209

Ha a fiú kutyái lenne akkor az így nézne ki: the boy's dogs

14
Válasz4 éve

reka0725

én is köszönöm a linket, eddig nem nagyon értettem, de most már igen

1
Válasz4 éve

Szurgent

Hallgatva mi a különbség? Boyz... Boyz..

0
Válasz4 éve

mg1941mt1935

amit beírtam válasznak azt írtad ki ellenőrzésre is, akkor hol a hiba?

0
Válasz4 éve

Vi2N

És azt hogy mondják ha a fiú kutyák isszák a vizet?

0
Válasz4 éve

gyuluska

igy volt a forditásom "the boys'dogs drink water" máskor ha véletlenül egybeirtam elfogadta most miért nem

0
Válasz4 éve

markusz19

Mar az is baj hogy felre irtam ez miatt mar el is kell venni az eletemet.. Jo hogy nem tamadtok be a vegen:Dd

0
Válasz3 éve

EiplSoma

bakker trololololol a fiuknak a kutyai vagy a fiuk kutyai az nem ugyanaz?

-2
Válasz4 éve

attilaGTR

Amugy ez faság mert ha angol kozossegbe mesz sokkal hamarab megtanulsz vegig tanultam ezt a buzi bagylyok azt kimentem irorszagba meg se tudtam szolalni mert buzi

-3
Válasz11 hónapja

karoly91

ha fiú kutyái akkor boyses lenne már nem?

-4
Válasz4 éve

misidani

Éppen ezt a birtokos szerkezetet igyekszik megtanítani. http://www.ingyen-angol.hu/fonev.sbirtokos.phtml

18
Válasz24 éve

tarrferi

Köszönet a linkért, nagy segítség!

-1
Válasz4 éve

hommara

én is köszönöm a linket!

-1
Válasz4 éve

iboly1

Koszonom a linket sokat segitettel

-1
Válasz4 éve

Lazyattis

Köszi a linket! Egy lingotot ért. Itt a tartalma, hogy másnak is meglegyen: Az 's ragos birtokos szerkezet

A szerkezet szórendje a magyaréval megegyezik. Akkor használjuk, ha a birtokos élőlény. Pl. This is Mary's pen. - Ez Mari tolla. A következő nem élőlényt jelentő főnevek is ragos birtokos esetbe tehetőek: Időt, helyet, mennyiséget, távolságot jelentő szavak. Pl: I was on a four-week's holiday. - Négyhetes szabadságon voltam. Földrajzi nevek. Pl. We don't like living in the land that is called Derbyshire. - Nem szeretünk Derbyshire-ben lakni. Gyűjtőnevek. Pl. The family's car has been stolen. - Ellopták a család autóját. A többes szám és az 's ragos birtokos eset összefüggései: Szabályos többes számú szóhoz 's nem járul, a birtokos ragot csak a hiányjel (') jelzi. Ennek az a következménye, hogy a kiejtés alapján nem tudjuk megkülönbözetetni a többes számú birtokost az egyes számútól. Pl. These are the gardeners' flowers. - Ezek a kertészek virágai. Azok a főnevek, amelyek többes számukat nem -s-szel képezik, birtokos esetben megkapják a 's végződést. Pl. Where are the children's chairs? - Hol vannak a gyerekek székei? Egyéb szabályok: Ha a birtokos mellett értelmező jelző áll, vagy több főnévből álló kifejezés jelöli, csak az utolsó szóhoz járul rag. Pl. What color is my father-in-law's bag? - Milyen színű az apósom táskája? Egymás mellett két birtokos eset is állhat, ilyenkor a szebb stílus érdekében az egyiket elöljáróval fejezzük ki. Például: the bag of my friend's brother - a barátom fivérének a táskája.

-1
Válasz2 éve

Kirion
Kirion

@karoly91 Nem, olyan nincs. Azért csak aposztrof van a végén, mert többes számban van a "fiú". Nézd: boy=fiú, boys=fiúk, boy's=fiúé és boys'=fiúké (tsz.)

7
Válasz14 éve

hommara

köszi! ez nekem is jól jött!

0
Válasz4 éve