Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"İstasyon otelin batısındadır."

Çeviri:The station is to the west of the hotel.

4 yıl önce

34 Yorum


whisk.

"to the west" batıya doğru anlamına geliyor ama bu cümledeki kullanımını bir türlü oturtamadım. "in west of the hotel" diye kullanamaz mıyız?

4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

otel ile istasyonun birbirine göre olan pozisyonundan bahsettiğimiz için ismin -e hali olan to'yu kullanmak doğru olanı. birinden diğerinE olan yön burada batı.

4 yıl önce

Ilyas12b

-e hali değil -de hali var burda ama?

2 yıl önce

ebrukaray

Cok guzel aciklama olmus. Tsk.

3 yıl önce

R.Corleone

güzel açıklama...

4 yıl önce

jzlcdh
jzlcdh

"In" gerek yok: "The station is west of the hotel." alternatiftir.

2 yıl önce

smanovic

Ayni asamada benzer bir soru var ve cevabi : ... is in north-west of the country

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

çünkü o ülkenin içinde bir yön. burada bir şeyin diğerine göre yönü. durum farklı

4 yıl önce

jzlcdh
jzlcdh

"is in THE north-west of the country"

2 yıl önce

ozlena

Ben to ve of nerde nasil kullanilır bilmiyorum

3 yıl önce

fatmaunver88-

Of ya anlamiyorum bunu ogrensem baska ornekte ayni hatayi yapiyorum

3 yıl önce

keremhan77

buradaki "is to" kalıbını öğrenene kadar biraz çaba harcadım...Olay şu:

önce cümleyi ikiye ayırın. "The Station is" ve "to the west of the hotel" olarak . Birinci cümle "İstasyon...dur" diğeri " Hotelin batısına doğru"..İki cümleyi birleştirdiğiğmizde "İstasyon hotelin batısına doğrudur/batısındadır" olur.

2 yıl önce

saidnursi

Ya bir cümlede üç the var. ikisini kullandım to the fazla olur diye kullanmadım

3 yıl önce

Ilyas12b

to yerine at kullandım olmaz mı?

2 yıl önce

jzlcdh
jzlcdh

maalesef olmaz

2 yıl önce

HulyaCakka

nicin yonlendiriyoruz

2 yıl önce

mgvn
mgvn

the hotel of suz haliyle kullanılabilir mi ?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

west the hotel? hayır

4 yıl önce

Ilyas12b

ikidir aynı hatayı yapıyorum to yerine at yazdım nasıl ayırt edecem bunları?

2 yıl önce

keremhan77

-to (-e.-a yer yön olarak kullanılır) -at ise (-de , -da yani nokta atışı yer, bitişik)

2 yıl önce

aysee.gul..

Hotel's west olurmuydu

3 yıl önce

Eysan629

's eki bir varlığın sahip olduğu şeyleri belirtir. ''Otelin batısı'' derken otelin sahip olduğu bir cismi, özelliği vs. kastedilmiyor. Bu bir isim tamlaması olduğu için ''West of the hotel'' şeklinde kullanılır.

6 ay önce

murat.tiry

The station is on the west of the hotel dedim kabul etmedi

3 yıl önce

jzlcdh
jzlcdh

Çünkü o şekil demiyoruz. " ..... on the right/left of the hotel" diyoruz.

2 yıl önce

mojdayn

Hotel's west niye olmuyor

2 yıl önce

jzlcdh
jzlcdh

Çünkü o şekil demiyoruz.

2 yıl önce

Eysan629

's eki sahiplik bildiren bir ektir ve o varlığın sahip olduğu şeyleri belirtmede kullanılır. Ancak ''otelin batısı'' derken otelin sahip olduğu bir nesneden bahsedilmiyor; burada bir isim tamlaması var ve isim tamlamalarında ''of'' kullanılır.

6 ay önce

St.Lives
St.Lives

istasyon = train station

2 yıl önce

UurCanBeya

The station is west by the hotel olmaz mi?

1 yıl önce

AkcabeyLee

To de mi? Ya-ye eki değil mi

1 yıl önce

AytaDemirh1

Mesele preposition ise gerisi teferruattir

6 ay önce

RamazanKor670271

Sokucam the na yaa

4 ay önce

OLIVIAJOHN4880

Of neden?

3 ay önce

hamit2003

kafamizi karistiran to eki burada de ,da anlami vermek icin kullanilmis.. ^^the west of the otel ^^..otelin batisi.. demek. to yu ekleyerek otelin batisinda anlami veriyoruz..

3 hafta önce