"I eat the strawberry."

Fordítás:Megeszem az epret.

February 3, 2014

19 hozzászólás
Ez a téma le van zárva.


Tulipacs19

'Én epret eszem' a helyes megoldás, szerintem.


koszeggy

Akkor az lenne, hogy "I eat (a) strawberry". A határozott névelő miatt "Az epret eszem"/"Megeszem az epret" helyesebb


KuharJanos

Az "I'm eating strawberry" lenne, mert magyarban is folyamatos jelenben értendő, ha így mondod.


pityputy84

"epret eszem" is szerintem


petya1982

Akkor ne ide írj, hanem a hiba bejelentésénél pipáld ki az első lehetőséget. A készítők e-mailt küldenek, ha elfogadják a válszodat. Persze utólag már nem sokra mész vele, de legalább a későbbiekben ezt a választ is elfogadja majd a rendszer.


pityputy84

jelenteni is szoktam, nem csak itt teszem közzé. :)


csehpityke

hüle angol nem ismeri a szamócát...


AlmaKiss

Te meg a ,,Magyar Helyesírás Szabályai" c. könyvet.


KittiHorv

Az nem jó hogy én eszem egy epret???


pityputy84

i eat an strawberry amit te mondasz. a the nyomatékosítja meg,hogy az epret


AlmaKiss

Az nem ,,an", hanem a. Ha a szó mássalhangzóval kezdődik, simán a van ott, és ö-nek mondjuk. Ha viszont magánhangzó van a szó kezdetén, an-t mondunk, és ön-nek ejtjük. Olyan ez, mint a magyarban az ,,a" meg az ,,az".

Pistike nagyon szereti A SZamócát.

Pistike nagyon szereti AZ Epret.

Így könnyen meg lehet állapítani, mikor kell ,,a" és mikor kell ,,an".


pityputy84

csak véletlen elütés volt, de mindig jól jön az ismétlés, és az újonnan érkezőknek is hasznos lehet. persze van kivétel, ugye an hour , de az más történet :)


Gymth

Epret eszem nem elfogadott but why?


vasvariistvan

Azért, mert az angolban the strawberry (az eper) szerepel.


LaszloPap4

(Foldieper) (eper) : strawberry!!!!!!!


Szanzs

Még mindig probléma van a névelőkkel. The és a között nem lehet különbséget tenni hallásból. Még az angolok sem hadarnak ennyire.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.