1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Gehen wir spazieren?"

"Gehen wir spazieren?"

Çeviri:Biz gezmeye gidiyor muyuz?

July 20, 2016

6 Yorum


ridvan.B

türkçede gezmek olarak kullanıyoruz ama buradaki kelime / gezinmek/. besichtigen gezmek ti. Şahsen türkçeye konuşma şekline uyarlanmasını doğru bulmuyorum.


voidll

biz bu cümleyi nasıl kurduk? spazieren eylemsi mi?


humetin

spazieren = https://www.duden.de/rechtschreibung/spazieren

Belli bir amaç olmadan yürümek.

spazieren gehen (einen Spaziergang machen: jeden Tag zwei Stunden spazieren gehen; wir gehen gerne, viel, oft spazieren)


humetin

Ich spaziere durch den Garten. =


baba400118

Gezintiye gitmek daha doğru gibi çünkü gezmeye gitmek tati iş gibi konulada kullanılıyor. Gezinti ise kısa amaçsız yürümek dolaşmak

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.