1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "The men eat fruit."

"The men eat fruit."

Tłumaczenie:Mężczyźni jedzą owoce.

February 3, 2014

16 komentarzy


mgrzeg

Jedzą owoc. Fruit to chyba liczba pojedyncza?


kris_and_such

Fruit jest niepoliczalne. Różne słowa są w różnych językach niepoliczalne ni stąd ni zowąd. Po polsku nie do końca niepoliczalność istnieje. Intuicyjnie wiadomo jednak, że dziwnie brzmi, gdy mówi się 'Wypiłem dwie wody.' albo 'Oddychałem dwoma różnymi powietrzami: górskim i morskim.' Water, air, oraz żeby było wesoło to i fruit, są niepoliczalne w 'zwykłym' znaczeniu. Skomplikowane to wszystko bywa, więc radzę skonsultować z internetem. Tak w skrócie, jak coś jest niepoliczalne, to nie lubi liczby mnogiej i ma ją bardzo rzadko albo znaczy ona co innego. Żeby zrobić liczbę mnogą czegoś co jest niepoliczalne, często używa się jednostki jakiejś, na przykład szklanka wody: glass of water, two glasses of water. Ważne: niepoliczalne jest też news i information. Więc żadne broń boże informations! :)


MaryJohn2

a czy może być też fruits ? W kilku zdaniach na Duolingo używali słowa "fruits". :)


Czarna110

Nie, fruit to liczba mnoga ponieważ chodzi o wszystkie owoce.


KingUbu1

Man i men czyta sie men. Czy man czy men rozróżnia się po czynnosci. Man eats. Men eat


Nika090209

Tak różni się liczbą. Man- l.poj- mężczyzna Men- l.mn- mężczyźni


sukowska251

mówiono, że man


PokochajPande2

Ja mam tak samo ale nie przyjęło bo zamiast men napisałam man. :(


AnetaGorze1

Jakby nie wykrywalo glosu w ogole


AdamWa0

napisałam ten mężczyzna je owoce wyskoczyło mi mężczyźni jedzą owoce L


MateuszKwi196199

musi być ,,mężczyźni jedzą owoc " ( wiem że to dziwne zdanie no bo żeby kilku mężczyznów jadło jeden owoc ) ? Dziwne??? ;)


slawek-84

ne powinno myć men's


JoannaSztu4

Liczba pojedyncza to man, liczba mnoga to men. Nie ma czegoś takiego jak mens


slawek-84

Mężczyźni to nie powinno byś men's?


SobiOne

Nie, mężczyźni - "men", mężczyzna - "man".


JoannaSztu4

Piszę "owoca", poprawia mi na "owoc" a tutaj pisze że powinny być "owoce".

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.