"Themeneatfruit."

Tłumaczenie:Mężczyźni jedzą owoce.

4 lata temu

18 komentarzy


mgrzeg

Jedzą owoc. Fruit to chyba liczba pojedyncza?

4 lata temu

kris_and_such

Fruit jest niepoliczalne. Różne słowa są w różnych językach niepoliczalne ni stąd ni zowąd. Po polsku nie do końca niepoliczalność istnieje. Intuicyjnie wiadomo jednak, że dziwnie brzmi, gdy mówi się 'Wypiłem dwie wody.' albo 'Oddychałem dwoma różnymi powietrzami: górskim i morskim.' Water, air, oraz żeby było wesoło to i fruit, są niepoliczalne w 'zwykłym' znaczeniu. Skomplikowane to wszystko bywa, więc radzę skonsultować z internetem. Tak w skrócie, jak coś jest niepoliczalne, to nie lubi liczby mnogiej i ma ją bardzo rzadko albo znaczy ona co innego. Żeby zrobić liczbę mnogą czegoś co jest niepoliczalne, często używa się jednostki jakiejś, na przykład szklanka wody: glass of water, two glasses of water. Ważne: niepoliczalne jest też news i information. Więc żadne broń boże informations! :)

4 lata temu

MaryJohn2

a czy może być też fruits ? W kilku zdaniach na Duolingo używali słowa "fruits". :)

2 lata temu

Czarna110

Nie, fruit to liczba mnoga ponieważ chodzi o wszystkie owoce.

2 lata temu

KingUbu1

Man i men czyta sie men. Czy man czy men rozróżnia się po czynnosci. Man eats. Men eat

4 lata temu

Nika090209

Tak różni się liczbą. Man- l.poj- mężczyzna Men- l.mn- mężczyźni

3 lata temu

Jagoda12

mówiło man

4 lata temu

BeataMales

To prawda

3 lata temu

norbert440

Też macie problem z man/men bo ja cały czas nawet jak pisze w zdaniu to aoutomatycznie piszę mężczyzna nie zwracając uwagi na liczbę mnogą która jest tak jakby ukryta. Da się to jakimś sposobem nauczyć żeby aoutomatycznie nie pisać tylko zwracać uwagę na to?

3 lata temu

bat400870

Oczywiście że się da po pierwsze w jednym mężczyźnie - man masz literę A w odróżnieniu od E które występuje w mężczyznach - men (liczba mnoga, po drugie w liczbie pojedynczej w osobie 3 czasownik ma końcówkę -s a w liczbie mnogiej nie

2 lata temu

MateuszKwi196199

musi być ,,mężczyźni jedzą owoc " ( wiem że to dziwne zdanie no bo żeby kilku mężczyznów jadło jeden owoc ) ? Dziwne??? ;)

1 rok temu

sukowska251

mówiono, że man

1 rok temu

slawek-84

ne powinno myć men's

1 rok temu

JoannaSztu4

Liczba pojedyncza to man, liczba mnoga to men. Nie ma czegoś takiego jak mens

4 miesiące temu

slawek-84

Mężczyźni to nie powinno byś men's?

1 rok temu

AnetaGorze1

Jakby nie wykrywalo glosu w ogole

9 miesięcy temu

AnetaGorze1

Jakby nie wykrywalo glosu w ogole

9 miesięcy temu

JoannaSztu4

Piszę "owoca", poprawia mi na "owoc" a tutaj pisze że powinny być "owoce".

4 miesiące temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.