"Bana evet derler."

Çeviri:They tell me yes.

4 yıl önce

50 Yorum


ozansims

"say" aslında tam olarak "söylemek" kelimesini ifade ediyor. Yani "Bana evet söylerler" derken anlatım bozukluğu oluyor, "tell" oradaki "demek" ifadesini karşılayabiliyor öte yandan.

4 yıl önce

dantelliyam

Teşekkür ederim anlattığınız için .Bu cevabı bekliyordum.

2 ay önce

rizaergun

"they say me yes" alternatif cevap olabilir mi?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

"they say yes to me" şeklinde olur ancak. sizinki yanlış oluyor

4 yıl önce

Melisalison

Neden to var peki?

4 yıl önce

C0S4R

Selcen hanım say olunca neden cümle yapısı değişti ? İkinci bir soru say daha yaygn olarak kullanılmaz mı burası için ?

3 yıl önce

enesduo

tell anlatmak demek ama

4 yıl önce

MaviGokyuz

Arkadaslar birinizde su TO yu aciklasin ! Lutfen

3 yıl önce

rojingokce

Zaten sorunun cevabı "to" ile sağlanmıyor

3 yıl önce

noana_

Evet, to ile de bir cevap bulunmakta.

1 ay önce

Eser_Mehmet

"They tell yes me" hatali midir? Boyle olunca "to" mu gelmeli yoksa? Thanks

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

evet sırayı değiştirince to gerekir, they tell yes to me

4 yıl önce

sevgime

Neden to kullaniyoruz

3 yıl önce

murattarik01

"they say yes to me" oluyor ama "to" ne anlama geliyour anlamadım

8 ay önce

burcu395128

Orda ki to yonelme hali eki olarak kullanilmis sanirim

1 ay önce

TurkismaninNY

"They call me yes" daha dogru bir ifade olur.

6 ay önce

UurYen

aynen öyle

4 ay önce

UurYen

they call me yes de olmazmı call un denilmek anlamı da var

4 ay önce

Ece549962

Ben şöyle dedim; They say"yes" to me ve doğru oldu

2 ay önce

Sude-Kaynak

They tell yes me olmadı

7 ay önce

turgaykutlu

son yapilan yorumlarin yukarida olmasi gerekmezmi

4 ay önce

azranur242424

Tell ne demek

3 ay önce

Semih816623

Demek

2 hafta önce

NiSaNuR1923

They say yes me ILE Thet say me yes ARASINDAKI FARK NE YA

3 ay önce

Ibrahim267069

Neden they say me yes olmuyor mantıklı bir açıklaması varmı

2 ay önce

okanaskar

they say to me yes , diye cevapladım hata verdi

2 ay önce

DonatelloArda

abi tell say aynı şey ya ne alaka şimdi yanlış çok saçma

2 ay önce

dantelliyam

Ne zaman "says" ne zaman "talks" kullanacağız biri bana bunu açıklayabilir mi ?

2 ay önce

Agit396843

they say me yes. neden yanlıştır bu?

1 ay önce

ReisBaba

Arkadaş verilen cümle de Türkçe ye göre biraz anlamlı olsun ya.. Sanki adamın adı evet miş gibi bir anlam çıkıyor. Yetkililerden bu sorudaki örnek cümleyi düzeltmelerini bekliyoruz.

Örneğin: Bana evet cevabını verdiler..

Olursa.. Herkes düzgün anlar ve sorun kalmaz..

2 hafta önce

Philologhist

They say yes for me aslında okadar da hatalı gözükmüyor

9 ay önce

Philologhist

They say yes for me hatalı gibi gelmiyor bana

9 ay önce

elvanelvan88

They says yes to me.. olmazmi

3 yıl önce

HalBenHB

They tell yes to me'yi neden kabul etmiyor

3 yıl önce

s1hhiye

Evet buna cevap verecek yok mu? Please

8 ay önce

s1hhiye

Evet buna cevap verecek yok mu? Please

8 ay önce

Aysenur967

"They tell me yes" oluyor "they say yes to me" de oluyor peki o "to" neden ilk cümlede kullanılmadı? Ya da ikincide neden to kullanıldı?

2 yıl önce

EnesTalhaT

Araya virgül koysaydı keşke kafam karıştığı için yanlış cevapladım

1 yıl önce

gldwZP
gldwZP

They tell me yes yapmıştım kabul edilmedi

1 yıl önce

tiayazz

HERKEZ HAKLI

10 ay önce

KrmTRED

İMDAAAAAAT 1 CAN VE O TAŞIM VAR!!!! BORÇ 350 YA DA 450 TAŞA İHTİYACIM VAR!!

9 ay önce

YILMAZ_ERDEM

derler kelimesine mouse yi getirdiğimizde say çıkıyor ama çeviri de tell kullanılmış benim yazdığım hatalı kabul edildi

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

tell ipucunu da ekledik şimdi

4 yıl önce

canankarac

neden to kullanıldı

4 yıl önce

Dogukan548012

Bak simdi.Bir fiilin yaninda me you us gibi nesne zamirleri kullanilinca bana, sana, bize anlami verir.Yes bir fiil degil.Bu yüzden tell degilde yes'in yanina nesne zamirleri kullanirsan ben, sen, biz anlami verir.Bana,sana,bize anlami vermek icin To baglacini yani -a,-e baglacini kullaniriz.Ve unutma Ingilizce baglaclar kullanilacagi kelimenin basina gelir.

1 yıl önce

zutkuyilmaz

Neden they tell me yes? 'tell me yes' demek yeterli degilmi. Onlar they gizli ozne degilmi? cumle onlar bana evet derler olsa they kullanirdim.

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

İngilizcede gizli özne sadece "emir" cümlesinde vardır. fiil çekimleri aynı olduğundan özneyi koymazsanız hangi özne olduğu nasıl belli olacak? türkçede "derim" dediğinizde öznenin "ben" olduğun belli ama ingilizcede "tell" derseniz 3. tekil şahıs hariç hepsi olabileceğinden gizli özne mümkün değil.

dediğim gibi, ingilizcede özneyi atınca cümle emir olur "tell me yes": bana evet de/bana evet diyin.

4 yıl önce

GoncaRabia

Neden 'they say me yes' olmadı?

4 yıl önce

baburburan

they call me yes neden olmadı

3 yıl önce

jkk1907
jkk1907

Me say yes yazdim onlar yokki niye they eklemisler

3 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.