"I see that he eats."

Çeviri:Onun yediğini görürüm.

February 3, 2014

95 Yorum

Konu önem sırasına göre

Hasanayc

Ben onu yerken görürüm. Mis gibi işte. :)

August 28, 2014

-PJM-

Kabul etmiyor ama.


netuhafgun

Tam onu diyecektim :)

Bu programı biz tasarlasaydık daha iyi olurdu bence.


mucalt

Artik bu cumle zurnanin son deligi galiba... Him yerine neden he kullaniliyor anlamadim.


sawashian

“I see that he eats“ bunun tam olarak türkçesi “Görüyorum ki o yer“. [ I see = görüyorum ] - [ that = ki (bağlaç) ] - [ he = o ] - [ eats = yer ]


Caeuk

I see= görürüm


-Raaki

Not: "I see" aynı zamanda "anlıyorum" da demek oluyor


VeganLiveHealthy

him book> onun kitabı him'den sonra nesne geliyor. he eats 'o yer . he ' den sonra fiil geliyor


serdaro81

Mantık böyle buradaki that onları bağlamış bu cümlenin kelime çevrilişi "şunu görürüm o yer" dir ingilizcede gramer böyle ama türkçede anlam ifqde etsede cümle bozuk olur bundan dolayı cümleyi böyle çevirmişler


qwertyali

çünkü her-his aitlik belirtiyormuş öyle dedi moderatör. he is zaten onun demek oluyor


Gizemrs2

O yerken ben görürüm olmaz mi


Ulaiek

I see while he eats


zeynel.alt

O yediginde görürüm degilde yedigini görürüm dogru olması mantikli mı?


eelma

Soru bu şekilde düzeltilmiş durumda zaten.


LeventOzturk

Ben de boyle dusundum.


odzihozo

onun diyebilmek için her olması gerekmiyor muydu?


entiler

Onun derken birseyin onun olmasi lazim burdaki onun ornek aysenin kostugunu gordunmu?evet onun kostugunu gordum . Basit bisey bu


perfect1007

Neden he yerine him yok madem onun diyeceksek


bedrozan

aynen öyle valla, ben de anlamadım orasını.


shevinibra

Neye (ki) kullandılar . Ben yapanjiyim ve türkçe oğerniyorum . (Ki) ne demek?


Selcen_Ozturk

(Ben yabancıyım ve Türkçe öğreniyorum)

ki "that"'in çevirisidir. Yukarıdaki gibi cümleler Türkçeye "Görürüm ki o yer" gibi çevrilebilir. Ama günlük kullanımda bu tip çevirilerden çok "Onun yediğini görürüm" tipi çeviriler kullanılır. Yani Türkçede that yerine ya kelime olarak "ki", ya da ek olarak (daha doğal) -dik eki kullanılır.

ki corresponds to that here. You could say "Görürüm ki o yer" or "Onun yediğini görürüm", the latter being more natural and used more often.

Have a look at these: - http://www.turkishlanguage.co.uk/objectpart.htm - http://www.turkishlanguage.co.uk/ki.htm


Embesil

Teşekkürler açıklama için.


rikimartin2

Teşekkürler çok güzel açıklamışsınız


znur464442

Ben görürüm ki o yer gibi oluyor onun yediğini nasıl cevriliyor


CelalInan

That in ki anlamindami şu anlaminda mi kullanildigininasil anlayabilirim?


bedrozan

cümledeki diğer kelimelerin anlamını çöz, hangisi daha uygun oluyor ona göre ayırabilirsin. ben öyle yapıyorum yani.


HakanAktas1

Anladım ki o yer. Anlamida cikmaz mi


mehmetersahin

"i see" sadece bu kalıp ta iken anladım demek. onun dışında see hep görmek Manasında


Sude547766

Ben onu yerken gördüm neden olmuyor


bedrozan

şimdiye kadar sitede gördüğüm en karışık cümleydi. orda "he" yazıyor, nasıl "onun" anlamını çıkar burdan ya?


oguz.guney

Buradaki that'in cümleye ne anlam kattığını anlayamadım.


Hrnrst

'onun' olması için his olması gerekmiyor mu ?


ae4RbK

onu yerken görürüm geniş zaman düşündüm neden yanlış


Hey_Jo

Ben onu yerken gorurum kabul edilemez mi


ProwlingParis

"I see him/her/it eating", hatta en doğrusu "I see him/her/it as he/she/it is eating" olurdu o.


VestelKatk

Geniş zaman kullanıyoruz şimdiki zaman değil öyle ise en doğrusu, "ı see him/her/it as he/she/it eats" :-)


Mahsun94

Onun yediğini ben görürümki olmuyor mu?


smooth94

Onu yerken görürüm olmazmı


mujgan.safak2014

o yerse ben gorurum.. de dogru bir ceviri olmaz mi


Selcen_Ozturk

hayir. burada bir sart yok (If he eats, I see)


dCandan

Bu ne kadar devrik bir kelime arkadas


istanbey

That 'dık dik' eki anlamına geliyorsa pratikte, mesela i see that he goes desek gittiğini görürüm, hangi zamana göre çekimlenir, aynı şey when için de geçerli yaptığın zaman derken hangi zamana göre?


mehmetersahin

ne geçmiş ne gelecek geniş zaman işte.


ASDHCM

Geniş zamanın "yediği" diye çevrilmesi doğru mu? "Yemesini" diye çevrilebilir mi?


esam.tamma

Ben onu görürüm o yer olmaz mı ??


EnesKlnc

I see him, he eats


ucakk

ben onu yerken görüyorum yazdım aslında olmalı


mehmetersahin

geniş zaman yerine şimdi zaman kullanmışsınız


elvanelvan88

O yerken ben gordum olmuyormu :(


HaticeDnme1

Düşük kelime olmuş gibi


CihatDadal

"that" yerine "who" kullanılmasında sakınca olur mu?


gktazecik

"Ben onu yerken görürüm" olmadı


aleynalper

What olmaz mı ne yedigini görürüm gibi anladım ben:))I see what he eats


crunk34

Onu yerken gördüm yanlış mi


BurakPeker

Ne saçma bi cümle


kadir1218

yaaaa çok saçma mk Ben onu yerken gördüm neden olmuyo şimdi skrm aq yeri


mucohit

Neden that kullanılmış. Hiç anlamadım


Hseyinnder

Teorik olarak yada duz mantik ile diyelim, "Ben gorurum onu o yer." cevirisinin de kabul olmasi gerekmez mi?


EnesKlnc

I see when him eats


ErayOsm

Horuyorum ki o yiyor yazdim ve kabul etti


Nejatzer

Google translate çevirisi : Ben o yiyor bakın Yandex çevirisi : Yediğini görüyorum


VeganLiveHealthy

Google translate bugün bile yeterli değil ^^


KadircanAy2

"that" kelimesinin kaç farklı anlamı var biri bana yazabilir mi?


GlnVaqifqz

O yediğini ben görürüm niyə səhvdi


gokalp.aslan

onun yediğini gördüm yazdım ama kabul etmedi


ayktmrt

Senin yediğini gördüm nasıl olcak


sarpky

görüyorum ki o yer olmaz mı?


aaykiiz

Görüyorum ve görebiliyorum arasındaki fark?


Ahmedd14

That hangi durumlarda ki oluyor


moRrNL

Cümlenin konuşma bölümünde sıkıntı var.


Alucard.0

onun ne yediğini görüyorum yanlışmı? çok saçma


SirvanKarahan47

That sözcüğünün kullanım mantığı nedir? Kelimelere ne anlam katıyor?


SARUHANHAL

" O nu yerken gördüm " yazdım yanlış dedi biraz esnetmeleri lazım uygulamayı


Arifguc

Lahmacunları yerken görürüm


semihcanbolat

That de simdi tspit ediyor heralde


Bykush1

"I see that he eats" cümlesinin karşılığı "onun yediğini görürüm" olamaz.

He eats : O yer, anlamındadır. "Onun yediğini" tercümesi "he eats.i" karşılayamaz! Lütfen bu saçmalığa bir açıklık getirin.


cem940718

onun olması için hiş.olmalı... o yiyorken ben görürüm


dragotreis

Şimdilik benimki de dahil 89 adet yorum var ve hala kimse tatmin olamamış. Niye öyle niye böyle diye kurcalıyor herkes. Çünkü İngilizce öğreniyorsun da bu yüzden. Dünya üzerinde, farklı dilleri konuşan insanlar aynı konuda aynı şeyleri düşünürler ama farklı bir şekilde dile getirirler. Aslında İngilizce bizim dilimize göre daha mantıklı. Önce görürüm diyorlar sonra neyi gördüklerini dile getiriyorlar. Türkçe ise insanı meraktan çatlatıyor. Onun... Eee n'olmuş?... yediğini... E peki tamam!... görürüm... Oh bee şükür rabbime!


coderhan.net

ben görürüm ki o yer nedir yaw böyle bir cümle mi var :D


berjantotr

görüyorum ki o yer şeklinde çevirince de oluyor


OnurEren48

Onu yerken görürüm neden olmuyor


Yakup494516

Bal gibi de olur ben onu yerken görürüm. Bosu boşuna yanlışım çıktı


onurnc3

Görürümki o yer dedim kabul etti


Beowulf1234

Şimdiye kadar sıkıntısız geldim, çoğu açıklamayı okuyup sindirdim, ancak ne bu cümleyi ne de that'in ki olarak nasıl kullanıldığını anlayamadım.


Ahmet952938

Ben onun yediğini görüyorum yazdım onaylandı


burhan530675

Ben onu yerken görürüm neden doğru çıkmadı


fadime86

He="O" "onun"=his/her

ben var bunu anlamamak


zgrZorlu

That burada digini anlaminda


NuviVine

That tam olarak ne işe yarıyor?


MustafaZey4

Eat de neden s takısı var ?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.