"The horse eats an apple."

Çeviri:At bir elma yer.

February 3, 2014

29 Yorum

Konu önem sırasına göre

sarekara

At elmayı yer dedim yanlıs cıktı nie yanlıs cıkıo yaaaa

August 1, 2014

incikin_

At BİR elma yer. / At elma yer.

The horse eats AN apple.

At elmaYI yer. (Belli bir elmayı kastediyor.)

The horse eats THE apple.

August 15, 2016

nicolas798790865

Biraz kısa yazarmısın

August 8, 2019

FrknAkbl

Neyini anlamadın kardeşim AN bir anlamına geliyor. Kelime sesli harfle başladığı için A yerine AN takısı alıyor yani A ve AN aynı anlama geliyor.

September 20, 2019

Ahmet65128

Yanlış at bir elma yer olucak

December 5, 2017

abdlmelik6

Olum İngilizce söyletiyor

December 12, 2018

abdlmelik6

The horse eats an apple . Diyom yanlış oluyo

December 12, 2018

Edanur553830

An apple oldugu icin bir elma olur elmayı demek icin the apple olmasi lazimdi

February 5, 2019

GlmserErgi

At elma yer o

February 28, 2019

sehmus.ogu

At elma yer dedim doğru çıktı

June 19, 2015

incikin_

İngilizcede öyle bir dilbilgisi kuralı var ki, "At elma yer."i sözcüğü sözcüğüne bire bir çevirmemize engel oluyor. Bu kurala göre, tekil somut bir ismi yalnız başına kullanamıyoruz.

At elma yer.
The horse eats apple* (YANLIŞ)

Dolayısıyla birkaç seçeneğimiz var:

1) THE APPLE
Belirli bir elmayı kastediyorsak "THE apple" diyebiliriz;

The horse eats the apple.
=At elma yer.

2) AN APPLE
Genel olarak/bir tür olarak elma diyorsak, herhangi bir elmaysa "APPLE" dememiz yetmiyor; "AN apple" diyebiliriz.

The horse eats an apple.
=At bir elma yer. / At elma yer.

Hal böyle olunca "apple" ın çevirisi için "elma" da "bir elma" da doğru kabul ediliyor.

The horse eats AN apple.
At BİR elma yer. / At elma yer.

August 15, 2016

Demliay1

Yasin tutosa ingilizce ogretmeni ol ;)

December 22, 2017

beratbiir

kadının sesinden bişey anlaşılmıyor

February 16, 2016

GayeSava

Sürekli aynı hayvanlar öğretiliyor. Hiç İngilizce eğitimi almamış birine eksik gelebilir bu yüzden. Kelime bilgisi çeşitlendirilmeli.

March 19, 2018

esmer.gencc

neden eat değilde eats ?

March 22, 2015

mbesir

Çünkü at "it" tir yani 3. Tekil

May 30, 2015

incikin_

Geniş zaman kuralı diyor ki: özne IT ise OLUMLU CÜMLEDE fiile -s takısı getir.

"The horse"u "it" olarak düşünebiliriz.

I eat.
You eat.
He eatS.
She eatS.
It eatS.
We eat.
You eat.
They eat.

August 15, 2016

BatuhanTok1

He she it te present simple tense de fiiller s alir sadece olumlu cümlelerde

April 8, 2015

DRLERTURUL

eats gecmis zaman dilmi?

December 3, 2015

aysu438444

Geniş zaman geçmiş zaman olsaydı eat yerine ate olurdu

April 30, 2016

MERTCAN650871

Bir at elma yer dedim olmadi

August 15, 2016

incikin_

Cümle tekil "At" ile başladığı için başına "the" getirmeliyiz.
Başında "a/this/my" vs. olsaydı "the" kullanamazdık.
Ya da "atlar" deseydik, cümlenin anlamına bağlı olarak, "the" kullanmayabilirdik.

Ama bu konu bence daha somut bir örnek gerektiriyor.

İsmi öznede kullanacaksak:

THE HORSE: AT
(belli bir atı kastediyoruz.)

A HORSE: BİR AT
(Herhangi bir at, belli bir atı kastetmiyoruz)

The horses: Atlar
(Çoğul, belli bir grup atı kastediyoruz.)

Horses: Atlar
(Çoğul, genel olarak atlar. Belli bir grup atı kastetmiyoruz.)

Horse* YANLIŞ
Cümlenin öznesi olarak tekil somut bir ismi böyle tek başına kullanamıyoruz.

August 15, 2016

abdlmelik6

Şu kelime söyleme çok kötüydü

December 12, 2018

BerkeCan511452

Yuppi yahu

January 17, 2019

spagetti20

Hello

January 24, 2019

Whiskeyice

the horse eat an apple diyor. bende öyle yazdım. vay efendim eats yazacakmısım. TEKRAR DİNLEDİM EAT DİYOR. SİZ YANLIŞSINIZ SİİİZZZZZZ...!

March 17, 2019

Busra2456

At bir elma yiyor yazdim olmadi yani ne fark var ki ??

April 14, 2019

BeyzaEce2

İyide orada s dedi sanki?

April 20, 2019

akpisila

Ya herşeye yanlış diyo yaaa

May 25, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.