Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"The horse eats an apple."

Çeviri:At bir elma yer.

0
4 yıl önce

17 Yorum


sarekara

At elmayı yer dedim yanlıs cıktı nie yanlıs cıkıo yaaaa

6
Cevap ver4 yıl önce

incikin_
incikin_

At BİR elma yer. / At elma yer.

The horse eats AN apple.

At elmaYI yer. (Belli bir elmayı kastediyor.)

The horse eats THE apple.

4
Cevap ver1 yıl önce

Ahmet65128

Yanlış at bir elma yer olucak

0
Cevap ver8 ay önce

bilge335738

At -bir- elma yer olcak biri unutma

0
Cevap ver7 ay önce

sehmus.ogu

At elma yer dedim doğru çıktı

6
Cevap ver3 yıl önce

incikin_
incikin_

İngilizcede öyle bir dilbilgisi kuralı var ki, "At elma yer."i sözcüğü sözcüğüne bire bir çevirmemize engel oluyor. Bu kurala göre, tekil somut bir ismi yalnız başına kullanamıyoruz.

At elma yer.
The horse eats apple* (YANLIŞ)

Dolayısıyla birkaç seçeneğimiz var:

1) THE APPLE
Belirli bir elmayı kastediyorsak "THE apple" diyebiliriz;

The horse eats the apple.
=At elma yer.

2) AN APPLE
Genel olarak/bir tür olarak elma diyorsak, herhangi bir elmaysa "APPLE" dememiz yetmiyor; "AN apple" diyebiliriz.

The horse eats an apple.
=At bir elma yer. / At elma yer.

Hal böyle olunca "apple" ın çevirisi için "elma" da "bir elma" da doğru kabul ediliyor.

The horse eats AN apple.
At BİR elma yer. / At elma yer.

7
Cevap ver1 yıl önce

Demliay1

Yasin tutosa ingilizce ogretmeni ol ;)

1
Cevap ver7 ay önce

beratbiir

kadının sesinden bişey anlaşılmıyor

2
Cevap ver2 yıl önce

esmer.gencc

neden eat değilde eats ?

1
Cevap ver3 yıl önce

mbesir

Çünkü at "it" tir yani 3. Tekil

5
Cevap ver3 yıl önce

incikin_
incikin_

Geniş zaman kuralı diyor ki: özne IT ise OLUMLU CÜMLEDE fiile -s takısı getir.

"The horse"u "it" olarak düşünebiliriz.

I eat.
You eat.
He eatS.
She eatS.
It eatS.
We eat.
You eat.
They eat.

3
Cevap ver1 yıl önce

BatuhanTok1

He she it te present simple tense de fiiller s alir sadece olumlu cümlelerde

1
Cevap ver3 yıl önce

GayeSava

Sürekli aynı hayvanlar öğretiliyor. Hiç İngilizce eğitimi almamış birine eksik gelebilir bu yüzden. Kelime bilgisi çeşitlendirilmeli.

1
Cevap ver4 ay önce

DRLERTURUL

eats gecmis zaman dilmi?

0
Cevap ver2 yıl önce

aysu438444

Geniş zaman geçmiş zaman olsaydı eat yerine ate olurdu

1
Cevap ver2 yıl önce

MERTCAN650871

Bir at elma yer dedim olmadi

0
Cevap ver1 yıl önce

incikin_
incikin_

Cümle tekil "At" ile başladığı için başına "the" getirmeliyiz.
Başında "a/this/my" vs. olsaydı "the" kullanamazdık.
Ya da "atlar" deseydik, cümlenin anlamına bağlı olarak, "the" kullanmayabilirdik.

Ama bu konu bence daha somut bir örnek gerektiriyor.

İsmi öznede kullanacaksak:

THE HORSE: AT
(belli bir atı kastediyoruz.)

A HORSE: BİR AT
(Herhangi bir at, belli bir atı kastetmiyoruz)

The horses: Atlar
(Çoğul, belli bir grup atı kastediyoruz.)

Horses: Atlar
(Çoğul, genel olarak atlar. Belli bir grup atı kastetmiyoruz.)

Horse* YANLIŞ
Cümlenin öznesi olarak tekil somut bir ismi böyle tek başına kullanamıyoruz.

2
Cevap ver1 yıl önce