1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "The horse eats an apple."

"The horse eats an apple."

Çeviri:At bir elma yer.

February 3, 2014

39 Yorum


sarekara

At elmayı yer dedim yanlıs cıktı nie yanlıs cıkıo yaaaa


incikin_

At BİR elma yer. / At elma yer.

The horse eats AN apple.

At elmaYI yer. (Belli bir elmayı kastediyor.)

The horse eats THE apple.


Audi98

Biraz kısa yazarmısın


Ahmet65128

Yanlış at bir elma yer olucak


abdlmelik6

Olum İngilizce söyletiyor


abdlmelik6

The horse eats an apple . Diyom yanlış oluyo


Edanur553830

An apple oldugu icin bir elma olur elmayı demek icin the apple olmasi lazimdi


tugce7070

An bir demektir. At bir elma yer olur


sehmus.ogu

At elma yer dedim doğru çıktı


incikin_

İngilizcede öyle bir dilbilgisi kuralı var ki, "At elma yer."i sözcüğü sözcüğüne bire bir çevirmemize engel oluyor. Bu kurala göre, tekil somut bir ismi yalnız başına kullanamıyoruz.

At elma yer.
The horse eats apple* (YANLIŞ)

Dolayısıyla birkaç seçeneğimiz var:

1) THE APPLE
Belirli bir elmayı kastediyorsak "THE apple" diyebiliriz;

The horse eats the apple.
=At elma yer.

2) AN APPLE
Genel olarak/bir tür olarak elma diyorsak, herhangi bir elmaysa "APPLE" dememiz yetmiyor; "AN apple" diyebiliriz.

The horse eats an apple.
=At bir elma yer. / At elma yer.

Hal böyle olunca "apple" ın çevirisi için "elma" da "bir elma" da doğru kabul ediliyor.

The horse eats AN apple.
At BİR elma yer. / At elma yer.


Demliay1

Yasin tutosa ingilizce ogretmeni ol ;)


GayeSava

Sürekli aynı hayvanlar öğretiliyor. Hiç İngilizce eğitimi almamış birine eksik gelebilir bu yüzden. Kelime bilgisi çeşitlendirilmeli.


beratbiir

kadının sesinden bişey anlaşılmıyor


esmer.gencc

neden eat değilde eats ?


mbesir

Çünkü at "it" tir yani 3. Tekil


BatuhanTok1

He she it te present simple tense de fiiller s alir sadece olumlu cümlelerde


incikin_

Geniş zaman kuralı diyor ki: özne IT ise OLUMLU CÜMLEDE fiile -s takısı getir.

"The horse"u "it" olarak düşünebiliriz.

I eat.
You eat.
He eatS.
She eatS.
It eatS.
We eat.
You eat.
They eat.


FlaptJuka

Ya abi şunu adam akıllı bi açıklayalım kisa ve net olsun. Neden eat değil eats? Geniş zamanda -s takısı gelir falan dediler tum geniş zamanli fiillerde olay böyle midir?


Englishforme99

Ananızı ❤❤❤❤❤❤❤ sizin


limonlusodaa7

ben de an yerine a kullandım ikiside aynı şey değilmi ? ikiside bir anlamına geliyor ?


Zeynepnur298577

A ve an eklerinin ayrı ayrı ne anlama geldiğini buradan öğrenebilirsin


mucitler

Tekrar dada hep aynı sorular var ve geliyor


Alonegril

At bir elmayı her yazdım ikiside aynı şey değil mi


SenanurTAR1

Neden s takısı geliyor?


SenanurTAR1

Nede 's takısı geliyor?


rmeysa717000

Sesler cok karışiyor


rmeysa717000

Eat yada eats yazınca ne farkediyorki?


chanbaek_exo007

말은 사과를 먹나요?


chanbaek_exo007

말이 사과를 먹나요?


HaticeAltn221666

Gerçekten neden böyle -yı ekini koyduğumuz için 1 can gidiyor.


gonul47265

Offff aynı şeyi yazıyorum ama yanlış diyor

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.