1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "We speak, he listens."

"We speak, he listens."

Fordítás:Mi beszélünk, ő hallgat.

February 3, 2014

29 hozzászólás


GaborSzalay1222

Mi mondjuk, ő figyel. Ezt nem fogadja el. Érdekes szigorúság! (Ha van ilyen szó...)

January 28, 2015

Gy.B.

Semmi szigor... A speak az nem "mondani'. Arra nekik külön szavuk van...

Amikor Mi "beszélünk", akkor lényegtelen miről...

Amikor "mondunk" VALAMIT, akkor ott a tárgy... Olyankor pedig nem a speak-et kell használni.

http://www.angoltanszek.hu/TUT/tut.php?tid=349

January 28, 2015

gubokrisz

Magyarban nem kell az ő! Hallgat. Ez elég! Sőt! Beszélünk, hallgat! Ha szó szerint forditjuk!

February 4, 2014

Shibelion

Ha nem kellene, akkor nem is létezne. Kell az, csak nem mindenhol hangzik jól, itt viszont igen.

February 20, 2014

nicol233739

cuki kutyád! Trapák György

June 24, 2015

ReniMeszroo

ja

August 9, 2018

yanesz

beszelunk,hallgatja..this is good too

February 3, 2014

Jemejoo

Lisents=(meg)hallgat...... akkor a meghallgatot miért nem fogadja el?

July 21, 2014

Shibelion

Nem tudom milyen nyelven van, de angolban biztos, hogy nincs olyan szó, hogy lisents.

July 24, 2014

ljubomirritus

Mi mondjuk, ő figyel. Ezzel mi a baj?

October 1, 2014

Gy.B.

beszélni - to speak, mondani - to tell

October 8, 2014

JzsefTams

Speak :Beszélni valakivel stb.... A tell pedig mond mondom mondjad example:Tell them mond nekik

January 14, 2015

Astroth

Valóban. De "listens" van :)

December 22, 2014

Gy.B.

Nem is a "listen"-nel van a probléma "ljubomirritus" fordításában.

December 23, 2014

Shibelion

You don't get it, dou you?

December 25, 2014

JzsefTams

Mert az mult idő a meghallgatott .Ez pedig folyamatos jelen

January 14, 2015

Szotyikaszv

Hallgat helyett a meghallgat miért nem jó???????? :-(

January 26, 2015

nicol233739

mi??:(

June 24, 2015

otto.panna

Nem írtam hogy ő :(

January 27, 2016

SzilviaSom4

Az miből döntöm el hogy a "listen" mikor figyel és mikor hallgat?

April 9, 2018

TthKlmn

Bármelyiket használhatod bármikor!

July 1, 2018

IbolyaEleo

Most ő hallgat vagy figyel, talán mindkettő?

June 12, 2018

TthKlmn

Mindkettő a nyerő!

July 1, 2018

TthKlmn

A beszélünk szó már meghatározza hogy ki beszél miért kell megerősíteni? A gyengébbek kedvéért, én beszélek, te beszélsz ő beszél "mi beszélünk" ti beszéltek ők beszélnek!

July 1, 2018

Harga

Azért erősíti meg, mert kiemeli (szembeállítja) a beszélőt és a figyelőt (hallgatót).

August 7, 2018

Capi01

Beszèlünk, ő figyel. Elfogadta

September 22, 2018

Zsuzsi182464

A beszél és a hallgat igék között a magyar nyelvben elég nagy a különbség. Ez is olyan példa, hogy a szituáció dönti el, melyik a pontos fordítás? Én pêldául tudok hallgatni (is), de egyáltalán nem biztos, hogy figyelek is :)

April 15, 2019

Harga

Igen, a magyar nyelv furcsasága, hogy ugyanazt a szót (hallgatok) mondom akkor is, amikor nem beszélek, hanem "hallgatok", és akkor is amikor figyelek a rádióra, mert rádiót "hallgatok", pedig a két tevékenységnek semmi köze egymáshoz, és a két "hallgatok" jelentése között a magyar nyelvben elég nagy a különbség, de hát a magyar nyelv már csak ilyen, ehhez szoktunk hozzá, és nem érdemes logikát keresni benne.

April 15, 2019

Csaba284407

Mondjuk, ő hallgat - nem jó, pedig a fordításban a mondjuk-ot is kínálja. 2019.okt.19.

October 19, 2019
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.