A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Egy lila ruhát visel."

Fordítás:She wears a purple dress.

4 éve

5 hozzászólás


Bonoge

Itt szerintem indokolt lehet a Present Conitinuous használata is, mert ez erre az adott pillanatra vonatkozik...

4 éve

banna.6

Szerintem is helyesebb lenne folyomatos jelennel..

4 éve

krumplika

és fontos lett hirtelen a szórend is.....

4 éve

borbala.zs

Sztem is folyamatos jelenben kellene h legyen, ezzel a hibaval ttobb helyen talalkoztam mar

4 éve

radnaitomi

Mondjuk úgy, hogy a folyamatos jelen lenne a legjobb megoldás! De az egyszerű jelen sem helytelen.

(Ha pl egy film vagy könyv sztoriját meséljük el, ott egyszerű jelent használunk: "...és akkor megjön a nő. Egy lila ruhát visel. Azt mondja..." Vagy ha rendszeresen viseli azt a ruhát: Zsuzsa vasárnaponként a templomban mindig lila ruhát visel.)

Ettől eltekintve természetesen egyetértek, hogy a lehetséges kontextusok 90%-ában valószínűleg arról van szó, hogy az illető a beszéd pillanatában viseli épp azt a lila ruhát, és olyankor igen, a folyamatos jelen az egyetlen helyes igeidő.

4 éve