Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"The cats eat fish."

Tłumaczenie:Koty jedzą rybę.

0
2 lata temu

8 komentarzy


luqas75

Hmm. Czy jeśli napisałbym, że "Koty jedzą ryby (jednego gatunku)" to byłoby to poprawnie ułożone zdanie?

1
Odpowiedz2 lata temu

br0d4
br0d4
Mod

Tak, z tym Duolingo nie akceptuje komentarzy w nawiasach, więc należałoby odpowiedzieć po prostu "Koty jedzą ryby".

4
Odpowiedz2 lata temu

Angielskie17

Temat to liczba mnoga wiec czemu na koniec pisalo mi " koty jedza rybę"?

1
Odpowiedz1 rok temu

br0d4
br0d4
Mod

Ponieważ rzeczownik "fish" ma nieregularne formy liczby mnogiej. W dodatku może funkcjonować zarówno jako rzeczownik policzalny jak i niepoliczalny - wszystko zależy od kontekstu:

fish - jako wodne zwierzę - rzeczownik policzalny

  • a fish - l.poj: 1 ryba
  • fish - l.mn: wiele ryb tego samego gatunku
  • fishes - l.mn: wiele ryb różnych gatunków

fish - jako potrawa - rzeczownik niepoliczalny

  • fish - l.poj: 1 porcja potrawy z ryby (bez "a" - zabronione przy rzeczownikach niepoliczalnych)
  • fish - l.mn: porcje potrawy z ryby

Innymi słowy - zależnie od kontekstu, "fish" może oznaczać zarówno liczbę pojedynczą jak i mnogą.

BTW, podobnie jest z rzeczownikiem "fruit".

6
Odpowiedz1 rok temu

op.Sylvia

No przecież masz 'koty' jako l. mn.

0
Odpowiedz1 rok temu

emotive79

A dlaczego eat a nie eats?

1
Odpowiedz6 miesięcy temu

br0d4
br0d4
Mod

Bo czasowniki w czasie Simple Present, w 3-ciej osobie liczby pojedynczej (on/ona/ono/to) zyskują końcówkę -s. Jest to wyjaśnione we wskazówkach do kursu https://www.duolingo.com/skill/en/Basics-1 , ale również w niektórych (lepszych) słownikach, np. https://www.ldoceonline.com/dictionary/eat#eat__18

Jedynie rzeczowniki (a raczej - niektóre rzeczowników) w liczbie mnogiej mają końcówkę -s.

1
Odpowiedz6 miesięcy temu

Nadia909491

Bo eats piszesz jak mówisz w trzeciej osobie, np. She eats pasta dish.

0
Odpowiedz5 miesięcy temu