"Thecatseatfish."

Tłumaczenie:Koty jedzą rybę.

2 lata temu

9 komentarzy


luqas75

Hmm. Czy jeśli napisałbym, że "Koty jedzą ryby (jednego gatunku)" to byłoby to poprawnie ułożone zdanie?

2 lata temu

br0d4
br0d4
Mod

Tak, z tym Duolingo nie akceptuje komentarzy w nawiasach, więc należałoby odpowiedzieć po prostu "Koty jedzą ryby".

2 lata temu

Angielskie17

Temat to liczba mnoga wiec czemu na koniec pisalo mi " koty jedza rybę"?

2 lata temu

br0d4
br0d4
Mod

Ponieważ rzeczownik "fish" ma nieregularne formy liczby mnogiej. W dodatku może funkcjonować zarówno jako rzeczownik policzalny jak i niepoliczalny - wszystko zależy od kontekstu:

fish - jako wodne zwierzę - rzeczownik policzalny

  • a fish - l.poj: 1 ryba
  • fish - l.mn: wiele ryb tego samego gatunku
  • fishes - l.mn: wiele ryb różnych gatunków

fish - jako potrawa - rzeczownik niepoliczalny

  • fish - l.poj: 1 porcja potrawy z ryby (bez "a" - zabronione przy rzeczownikach niepoliczalnych)
  • fish - l.mn: porcje potrawy z ryby

Innymi słowy - zależnie od kontekstu, "fish" może oznaczać zarówno liczbę pojedynczą jak i mnogą.

BTW, podobnie jest z rzeczownikiem "fruit".

2 lata temu

Kalina695655

ja się z tobą zgadzam

1 miesiąc temu

op.Sylvia
op.Sylvia

No przecież masz 'koty' jako l. mn.

2 lata temu

emotive79

A dlaczego eat a nie eats?

1 rok temu

br0d4
br0d4
Mod

Bo czasowniki w czasie Simple Present, w 3-ciej osobie liczby pojedynczej (on/ona/ono/to) zyskują końcówkę -s. Jest to wyjaśnione we wskazówkach do tematu "Podstawy 1", ale również w niektórych (lepszych) słownikach, np. https://www.ldoceonline.com/dictionary/eat#eat__18

Jedynie rzeczowniki (a raczej - niektóre z rzeczowników) w liczbie mnogiej mają końcówkę -s - więcej do przeczytania w artykule Liczba mnoga rzeczowników

1 rok temu

Nadia909491

Bo eats piszesz jak mówisz w trzeciej osobie, np. She eats pasta dish.

10 miesięcy temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.