"My uncle is a worker."

Fordítás:A nagybátyám munkás.

February 3, 2014

13 hozzászólás
Ez a téma le van zárva.


david.szab1

A munkás a legjobb valasz, a dolgozot mi a mehekre mondjuk altalaban


fectroll

Így is jó: "A nagybátyám egy dolgozó."


Harga

Duolingo megoldása korrekt, "egy" felesleges bele.


Balzsbel1

de a bácsim egy dolgozó az miért nem jó :(


CsongorVar7

Ezt én se értem amúgy de mind1


tim820

Nekem elfogadta a munkással is.


Steve1956.hu

A bácsim munkás.

A bácsi a Magyar Értelmező Kézi Szótár szerint is legalább két értelemben használatos: 1. (általános értelemben) nagybácsi 2. (gyermeknyelvben) idősebb (idegen) férfi megnevezése, megszólítása

Ezen kívül sokat számít a szövegkörnyezet is. Egy idősebb férfinek mondhatjuk a buszon: "Bácsikám, nem ül le"? Itt persze a megszólított még akár a nagybátyánk is lehet. Feltéve, hogy magázzuk. "A bácsim, bácsid munkás" - kijelentés viszont egyértelmű.


nmethtams20

A bácsikám nem a nagybátyám?


Harga

A nagybátyám is lehet bácsikám, de nem mindegyik bácsikám nagybátyám.


nmethtams20

Ez igaz de mivel magyar vagyok szeretném a nagybátyámat, bácsikámnak, a nagynénémet nénikémnek szólítani, és ne kelljen a szótári alakot használni, hogy megfeleljek az elvárt szóhasználatnak. Netán egyszer tolmácsolnom kellene furcsán néznének rám ha nyaka tekert módon erőlteném a fenti szó használatot.


nmethtams20

Az ilyen szőrözéstől elmegy a kedvem az egésztől, mert a köznyelvet használva nem magyar szavakat használok, hanem magyarul írok.


TthKlmn

Ezek azt hiszik hogy ha helyesen leírok szavakat akkor megtanítottak angolul!Úgy látom itt nem ez a cél!


eminens2

Nem "ezek" célja, hogy megtanítsanak téged angolul, a te célod, hogy megtanuld. Rosszul gondolom?

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.