Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"The summer is from May until August."

Çeviri:Yaz mayıstan ağustosa kadardır.

0
4 yıl önce

38 Yorum


Turker90

Daha önce "to" kullanıldı şimdi de until kullanılmış. "until" "kadar" demek ise neden diğerlerinde "to" ile oldu?

13
Cevap ver3 yıl önce

ChanandlerBong07

Senin dilinde nasıl "kadar" ve "dek" diye eş anlamlı kelimeler varsa onlarda da var, bunu garipsemeyin

1
Cevap ver2 yıl önce

Turker90

O ikisi eş anlamlı değil.

-2
Cevap ver2 yıl önce

ChanandlerBong07

Sana katılmıyorum. Belki yanılıyor olabilirim ama örnek verecek olursak, "Başvurular eylülün beşine dek yapılmalı." ve "Başvurular eylülün beşine kadar yapılmalı." cümleleri aynı anlamı veriyor. "Kadar", "dek", "değin" aynı anlamlı kelimelerdir.

-4
Cevap ver2 yıl önce

Turker90

until ile to eş anlamlı değil dedim. Mesela "yarına kadar" sözünün ingilizcesi "to tomorrow" olmuyor.

-2
Cevap ver2 yıl önce

Abbas988145

haa oyle

-1
6 ay önce

Turker90

Tarih ve zaman konularını bir daha gözden geçirin.

-2
Cevap ver2 yıl önce

EzgiZeynep

yaz ayı mayıstan ağustosa kadar sürer yazdım kabul etmedi. bana doğru gibi geldi yanlışsa sebebini söyler misiniz ?

2
Cevap ver4 yıl önce

MrZop

Kimse yazmamis ama yaz bir ay degildir ordada ekstra bir sıkıntı olmus olabilir.

1
Cevap ver3 yıl önce

MustafaBak7

Yaz ayi diye bir sey olmaz... yaz bir mevsimdir :-)

1
Cevap ver3 yıl önce

SalihBilgili

"sürer" senin kattığın yorum. Cümlede öyle bir kelime yok.

0
Cevap ver4 yıl önce

EzgiZeynep

barışın yorumunu okuyunca şöyle düşündüm sanırım çeviride cümlenin öğelerini dikkate alırsak en azından özne yüklemi dikkate alırsak sanırım daha kolay ilerleyeceğiz. anlama yoğunlaşınca daha kolay hata yapıyoruz

7
Cevap ver4 yıl önce

lara396321

Türkçeye çevirdiğinde farklı kelimelerle cümlenin anlamını bağdaştirabilirsin fakat ingilizcesinin tam karşıtını istiyor yani sürer biraz yanlış kaçıyor. " kadardır" uygun olanıdır.

0
Cevap ver1 yıl önce

Turker90

Bu aslında isim cümlesidir. Ama cümle olarak çok fark yok yine de.

-2
Cevap ver3 yıl önce

hgs06

Yaz ayı yazmıssiniz o yuzden olabilir:)

-2
Cevap ver3 yıl önce

sweetsword44

Surer kelimesi gecmedigi icin hata verdi normal konusmada o sekilde anlayabilirsiniz

-2
Cevap ver3 yıl önce

belkibirazck

Bu yaz desek olmuyor mu?

2
Cevap ver3 yıl önce

-Gamzeli.Hatun-

Hayır

1
Cevap ver9 ay önce

jarrettph

Bu Türk kesin makale kullanmaz çünkü açıklamak biraz zor. "The summer" sadece herhangi bir yaz ziyade, belirli bir yaza gelir. Umut olur!

0
Cevap ver3 yıl önce

RuaaDiri

until ile to arasında bir fark var mı?

1
Cevap ver3 yıl önce

talihsiz

to genellikle nesneye "-e, -a" eki vermek için kullanılır. Örn: kapıya, odaya, eve, geleceğe vs... until "-e kadar, -a kadar" şeklinde yorumlanır. Örn: Akşam 5 olana kadar. Öğle vakti gelene kadar.

10
Cevap ver3 yıl önce

gpekyalcin

to august niye olmuyor ?

0
Cevap ver3 yıl önce

BahadrLeve1

"Mayıstan ağustosa kadar yaz mevsimidir" cevabıda doğru olmalı bence

0
Cevap ver3 yıl önce

-Gamzeli.Hatun-

Hayır yanlış. doğru cevap ''Benim birazcık şekere ihtiyacım var''

1
Cevap ver9 ay önce

bekir645626

Aynen

-2
Cevap ver3 yıl önce

aytuncylmz

From may to august ile from may until august arasindaki fark nedir

0
Cevap ver3 yıl önce

Bsragngr54

From yazılmasının sebebi nedir yazılmazsa cümlede nasıl değişiklik olur?

0
Cevap ver2 yıl önce

tatlkz20

Ama yaz hazirandan agustosa kadardır

0
Cevap ver5 ay önce

Greenfairy0

YAZ MAYISTAN OĞUSTOSA KADAR DEĞİL??????

0
Cevap ver2 ay önce