"Theyreadmeabook."

Çeviri:Onlar bana bir kitap okurlar.

4 yıl önce

117 Yorum


englandgirltna

benim kitabım yazanlar neden yanlış olduğunu açıklayalım THEY onlar anlamına gelir READ they den dolayı (they çoğuldur) lar olabilir okumak anlamına gelir ME bana anlamına gelir A bir anlamına gelir BOOK kitap anlamına gelir Bu kelimelerle anlamlı bir cümle kurduğumuzda ONLAR BANA BİR KİTAP OKURLAR olur.

2 yıl önce

Ben10778017

Doğru

9 ay önce

Esra974075

Hyr gayet güzel

1 yıl önce

Bra443455

Çok mu biliyorsun?

1 yıl önce

MERTALTUNK3

10 sene sonra bu saçma yorumlarını görünce kendinden utanacak yerin dibine gireceksin yavrucuğum :)

2 ay önce

Ebrarxdxd

Kesinlikle ahdhdh

1 hafta önce

Defne449350

Ben bazı kelimeleri unuttum

2 yıl önce

Ozlem

Aynen ben de okurlara bastım zannet[im basmamışım

5 ay önce

Bra443455

Olabilir doğal birşey

1 yıl önce

Esra974075

Iyi book yedin afferin sana facker

1 yıl önce

Horseless

Onlar bana kitap okur yerine onlar bana kitabı okur yazdım. ''a book'' olduğu için kitap belli değil mi?

3 yıl önce

onatenver
onatenver

the, definite artikel dir yani belirli bir nesne için kullanılır a ise genel sadece orda nesneyi söylemek için kullanılır yani a kullanmak zorundayız burda çünkü bir kitap demiş kitabı deseydi the olacaktı

3 yıl önce

glse190404

Onlar bana bir kitap okur olacak a book olduğu için bir kitap

1 yıl önce

NALAN815934

Hayır "a" bir demek

3 hafta önce

sude372484

Aynen

1 yıl önce

zeynep614349

Kolaydı☺☺☺☺

1 yıl önce

KymetMurat

çok zor yani hiç birşey anlamadım

1 yıl önce

Bra443455

Çok çalış anlarsın.

1 yıl önce

Aysel886167

doğru

1 ay önce

muhammedklckrn

Ingilizce de cumlenin olus sirasi nasil ozne+fiil+nesne mi ???

2 yıl önce

incikin_
incikin_

Aynen öyle. Bir de böyle iki nesnesi olan cümleyi iki şekilde kurabiliriz. İkisinin de Türkçe karşılığı aynıdır.

  1. nesne: ME
  2. nesne: a book

1) "They read ME a book."
Kim + Ne yapar + Kime/kim için + Neyi

2) "They read a book TO ME."
Kim + Ne yapar + Neyi + TO + Kime/kim için

2 yıl önce

H_Btby

Teşekkürler. Açıklayıcı olmuş.

1 yıl önce

ersinturac

aynen öyle, özne +fiil+nesne(yükleme neyi /kimi sorusu sorarsın) + belirteç (yükleme nasıl/ ne şekilde sorusu sorarsın) + yer + zaman

genellikle fiil dışında diğer tüm durumlar sabit kalıyor, zamanlara göre fiil evrim geçiriyor veya ilave ekler kazanıyor.

2 yıl önce

NadireTani

Baya iyii

2 yıl önce

Ezgi226742

TJAZG5 Lutfen grubuma gelin!!!pisman olmazsınız

2 yıl önce

YusufEren377684

sizce doğrumu???????????

2 yıl önce

duru510164

They read me a book

Onlar bana bir kitap okurlar

Yha hayir anlamadigim su neden onlar bana kitap okur olmuyo cok sacma degilmi

1 yıl önce

besa.vural

This my hippp this my hipp uuuuuu

1 yıl önce

yavuz699285

cümleyi devrik kurdum kabul atmedi

1 yıl önce

HALL971666

buradaki me ne işe yarıyor

1 yıl önce

DeryaDeniz57874

Ben 'di sanirim

1 yıl önce

asya.kaya07

"Bana" anlamına geliyor

4 ay önce

Esra974075

Salakmisin bk book bilmiyosunuz yaaa tuhh

1 yıl önce

veyselefe1

Ben they read a book okımuşum bana yı görmedim

1 yıl önce

Kut_hat

Mikrofona konuştuğum halde kabul etmiyor? Aynı sorunu yaşayan varmı?

1 yıl önce

sble4

Ukk empire empire

1 yıl önce

Samet190301

Onlar bana bir kitap okurlar. şartmı

1 yıl önce

KerasusKon

Şart değil

10 ay önce

KerasusKon

Telaffuzu göre okurlar da denebilir ama TR olarak okur dedim bu aslinda doğrusu

10 ay önce

Bra443455

ŞART!

1 yıl önce

suheda849007

I. Me bana He. Him onu She. her onu It. It onu We. I Us bize You. I You sana They. Them onlara

1 yıl önce

merfaruk301222

Güzelmiş

1 yıl önce

DERNDENZ

Onlar bana bir kitap okurlarla onlar bana okurlar bir kitap arsındaki fark =0 ama yanlış

1 yıl önce

EslemESEN1

it cansız varlıklara giriyorsa hayvanlar canlı ise biz de bir hayvanlar tarafından memeliler grubundaysak o zaman neden biz itlere girmeyiz?

1 yıl önce

EslemESEN1

Ve neden it cansız varlık olup da hayvanların canlı olup "it"lere girmesi? Nasıl oluyor?

1 yıl önce

RABAMER

Bence cok sacma bir seyyy

1 yıl önce

mer527018

güzel soruydu

1 yıl önce

AsyaSu3

Anlaşılmıyor ki

1 yıl önce

Bra443455

Bunun için ingilizcen yeterli mi?Asya Su?

1 yıl önce

Aye1184066

Onlar bana bir kitap okurlar YA DA Onlar bana kitap okurlar

1 yıl önce

glse190404

Tuna yazıcıoğlu haklı

1 yıl önce

glse190404

Tuna yazıcıoğlu haklı

1 yıl önce

begen7

Çok saçma

1 yıl önce

iremsu95

THEY READ ME A BOOK

1 yıl önce

AsyaSu3

Dahs onceden okurlsr dedigimfe ksbul etmiyor du simdi ediyor

1 yıl önce

KksalYilma

Bunu hem simdiki zaman hemde gelcek zaman olarak kullanabilirmiyiz :(

1 yıl önce

yilmaz334108

Yarin kediye dog kopege cat demesek iyi kafa iyice karisti

1 yıl önce

zafereren4

Slm

1 yıl önce

ASENAYILDI

onlar ban kitap okerr yazdım yanlışlıkla kabul etmedi

11 ay önce

Hsna272068

Onlar bana bir kitap okurlar olucak

11 ay önce

aybala87212

Söyleğini şeyi sen söylüyorsun ya orada sürekli bana yanlış diyor ne yapmalıyım

9 ay önce

HGBO9

Devrime bak

8 ay önce

Eda442523

Benim anlamadığım şey: "onlar bana bir kitap okur" sacma oluyor. Olması gereken " onlar bana kitap okur" değil mi? Çünkü cümle genis zamanda

6 ay önce

CanUludil

Arkadaslar cumle yapisi hakkinda bilhi verir misiniz

6 ay önce

baranahmet68

Me a book ta "a" ey sesini alamadım sanki yuttu hızlı söylenişte

4 ay önce

smurat21

Orda çoğul eki olmasi gerekmiyor mu?

3 yıl önce

adem3468

read hangi şartlarda s takısı alıyor idi?

3 yıl önce

betlKesil1

He she it de geliyor

2 yıl önce

YusufEren377684

birine derken ve çoğulluk eki alınca

2 yıl önce

uhanedanoglu

onlar benim kitabımı okur demek için ne kullanırız

3 yıl önce

onatenver
onatenver

They read my book. (My book = benim kitabım)

3 yıl önce

Nurefan274161

onlar kitapları okur dedim ne fark eder

2 yıl önce

incikin_
incikin_

Cümlenizin çevirisi: "They read the books."
"bana" demek için "me" eklemeniz;
ve "bir kitap" için "a book" demeniz gerekirdi.

2 yıl önce

RumeysaNur517328

Kime kitap okudukları önemli o yüzden BANA kullanılmalı yoksa bana değil kendi kendilerine okudukları anlamı çıkar

1 yıl önce

mehdi198989

onlar benim bir kiabımı okurlar diye çevirdim şu benim ne ara bana oldu anlamıyorum

2 yıl önce

Bra443455

Cümle yapısına bağlı.

1 yıl önce

emel490738

Anlamıyorum :-(

2 yıl önce

Bra443455

BUNUN İÇİN PLAY STORE'DEN( PRATİK İNGİLİZCE )İND İRE BİLİRSİN:-)

1 yıl önce

hayat_ozge

Onlar benim kitabimi okudu niye olmuyo

2 yıl önce

yeniden3453

safasfasf

2 yıl önce

AliAka3

Ordaki me bana anlamına geldiği için onlar bana bir kitap okurlaf oluyor

2 yıl önce

Muhammet98549

Sağlam program

2 yıl önce

UfukAknc1

Okurlar neden oluyor?

2 yıl önce

Ezgi226742

TJAZG5

2 yıl önce

Semih886513

okuyor yazdım yanlış dedi okudu diye düzeltti DD:::

1 yıl önce

sevval438743

Ben anlamadım

1 yıl önce

Zayn-1D

Biri bana açıklayabilir mi?

4 yıl önce

YusufEren377684

neyi

2 yıl önce

mtn135

to me olması lazım değil mi? "they read me"="onlar beni okur" oluyo, a book yanlış oluyo? bana için to me olması lazım değil mi?

3 yıl önce

FrhtTurda

''me'' zaten: beni ve bana anlamlarını barındırdığından; to kullanmak gerekmez.

3 yıl önce

mtn135

teşekkürler :)

3 yıl önce

yilmazmithat

Saçmalık ya ortada past tense yokken okudu diye tercüme etti

3 yıl önce

incikin_
incikin_

"read" düzensiz bir fiildir. Geçmiş zamanda ek almaz; sadece okunuşu değişir.
/riyd/ şeklinde okursanız "okur";
/red/ şeklinde okursanız "okudu" anlamına gelir.

Dolayısyla bu cümle geçmiş de olabilir geniş zaman da. Sürpriz...:))

2 yıl önce

EsraYiit2

A book demek bir kitap demek zaten belli değil hangi kitap olduğu.they de onlar demek "They read me a book" They-onlar Read-okur Me-bana A-bir Book-kitap Me normalde ben demek ama onlar ben bir kitap okur olmaz biraz mantıklı düşünün.

3 yıl önce

enes846642

Me ben demek değil insanları yanlış bilgilendirme. I ben demek

2 yıl önce

Aysenur3456

Ya arkadaşlar "s"takısı geniş zamanda gelitordu yani icer yer gibi ama burda anlamı okur olduğu halde"s"takısı gelmemiş anlamadı yardım edin

2 yıl önce

Bra443455

(GeliTORdu) değil (geliYORdu).

1 yıl önce

Nurefan274161

geniş zamanda he she it e gelir they de s takısı almaz

2 yıl önce

YusufEren377684

ömngdfdEFTJULKJHTDFfhjkghjhgdfsghjk

2 yıl önce

samet_18

ben bir kitap okurum gerekmez mi?

2 yıl önce

Muhammedkoc

Onlar benim kitabımı okur neden olmuyo

2 yıl önce

ersinturac

they read my book sizin cümlenizin çevirisidir. herhangi bir nesnenin ait olduğu kişiyi belirtmek için aitlik sıfatları kullanılır. my(benim),your(senin), our(bizim),their(onların) gibi.

sorulan soruda kullanılan me (bana) nesne zamiridir.

onlar bir kitap okur.-----> they read a book

kime okur? BANA okur ------>ME burada nesne durumundadır yani.

they read me a book veya they read a book to me.(onlar bana bir kitap okur) her iki cümleyide incele.

2 yıl önce

Bra443455

Cümlen yanlış (Onlar bana bir kitap okurlar.) Olacak . :-)

1 yıl önce

altugcyhn

burda onlar bana kitap okur. diyebilir miyiz bir kitap demek zorunda mıyız

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

böylesi daha doğru ama öyle de olur. kabul olmadıysa ve rapor ettiysen kolayca ekleriz :)

4 yıl önce

zafereren4

Bir yani a koymadan da kabul eder

1 yıl önce

zafereren4

Ama ben bir yazmadım kabul etti

1 yıl önce

as.a

nesne hep cümlenin sonunda değil mi ?

4 yıl önce

incikin_
incikin_

En sonda olması gerekmiyor. Sonrasında yer ve zaman da gelebilir.

2 yıl önce

edautku

illahi değil

3 yıl önce

yusufuyanik

"okur/okurlar" doğrudur.

4 yıl önce

selenasonsuz

okuyla okur ne fark eder sizce

3 yıl önce

yilmazmithat

They kelimesi olmasaydı oku olurdu ama They olunca okur/okurlar oluyor.

3 yıl önce

brahimKkka

me : bana /beni / benim

3 yıl önce

incikin_
incikin_

I: ben
me: beni/bana
my: benim

2 yıl önce

MlpFlutter3

Slm bebelr djehjdjhr

2 yıl önce

Ayegl650625

Ne diyosun anlamadimda

8 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.