"Tiéd a piros olló?"

Fordítás:Are the red scissors yours?

February 4, 2014

21 hozzászólás


Nadybabe

az angolban egyes főnevek csak is többes számba találhatok. azt nézik hogy több részből áll mint a pants, pliers, scissors, shorts, trousers, glasses.

March 11, 2014

Janos2015

De a magyarban is vannak érdekes szavak pl. csimbók, vakondok.

August 21, 2017

tango.mo

Ennek is két szára van, mint az alsógatyának :)

March 22, 2014

csodapokmona

Igaz hogy két szára van de egy ollórol beszélünk. Miért are? Akkor mi különbözteti meg h egy v több olló?

March 25, 2014

Breki33

Vannak aztán az angolban olyan szavak, amiknek csak többes számú alakja van

Mi a közös ezekben a szavakban? Az angol szó többes számban van, pedig egy dolgot jelöl (magyar aggyal gondolkodva). Ha jól belegondolsz, és magad elé képzeled ezeket a tárgyakat, akkor rájössz, hogy mindegyik valahogy két egyforma részből áll. Például nagyon sok ruhadarab elnevezése így működik, azon logika alapján, hogy a nadrágnak, a szemüvegnek két szára van, a pizsama két részből áll, az ollónak is két nyele van, a lábbelikből is van egy jobb és egy ballábas, stb. Tehát hiába van az angol szó többes számban, a jelentése egy dologra vonatkozik! Ha mégis többes számba szeretném tenni ezeket a szavakat (mondjuk két nadrág vagy 3 napszemüveg), akkor azt így kell:

2 pairs of trousers/pants 3 pairs of sunglasses

Mivel a 'pair' szó azt jelenti, hogy 'pár', ez szó szerint így néz ki: 2 pár nadrág, 3 pár napszemüveg. Mellesleg a zoknit a magyar is párban számolja (meg a virslit, de ennek semmi köze ehhez!).

Szóval, ha számolni akarod ezeket a szavakat, akkor gyakorlatilag a 'pair' szót számolod (mivel az megszámlálható az angol logika szerint), és azt mondod meg hogy hány pár belőle. (1 pár számít 1 darabnak magyarul gondolkodva.)

http://www.5percangol.hu/grammar/a_megszamlalhato.html

March 26, 2014

csodapokmona

koszi a kimerito valaszt :D mindig tanulok valami ujat, jo hogy akad aki megmagyarazza amit nem ertek :)

March 26, 2014

Szakiani

Virsli :-)))

May 28, 2014

johalasz46

Ez nagyszerű volt! Mostmár csak meg kellene tanulnunk...

December 30, 2016

barnika181

Miért nem jó az ' Are your the red siccors?' mondat?

November 22, 2017

Zotya242

Ezt a szórendet sosem fogom megérteni. Én is úgy írtam: "Are yours the red scissors"

January 29, 2019

Viktoria65708

Én is így írtam.

June 24, 2019

n.k.zsuzsa

Kijelentő mondatban: The red scissors are ... (alany+ige)
Kérdő mondatban fordítva: Are the red scissors ... (ige+alany)

Kijelentő mondat: The snow is white. (alany+ige+melléknév)
Kérdő mondat: Is the snow white? (ige+alany+melléknév)
Csak az alany és az ige fordul, közé nem kerülhet a melléknév. Is white the snow? -> Helytelen.

August 24, 2019

csorbala

a cipőt láttam egyes számban is. Ezeket a többes számú tárgyakat is egyeztetni kell az állítmánnyal mindig?

May 2, 2014

gwandal

Nem feltetlenul, a cipo eseteben beszelhetunk egy darabrol is, nem csak egy parrol, hiszen az nincs egyben, mint az ollo vagy a nadrag ket szara. De altalaban azert igen, tobbes szamban hasznaljak a cipot is

July 16, 2014

KatalinBny2

A piros olló a tiéd? Ez a fordításban a helyes szórend nemde?

August 15, 2019

sedido

az olló miért van többes számban, ha csak egy van belőle?

February 4, 2014

NagyElizabetta

mert két fele van. angolul nem létezik egyes számban. ugyanez érvényes például a nadrágra is.

February 5, 2014

Touwer73

Dilisek ezek az angolok. :D

March 2, 2014

Angol81

De a magyarban létezik,rosszul teszik fel a kérdést.

March 9, 2014

IstvnBakos

Beszarás

March 11, 2014

ErzsikeFar

Hi-hi-hi!

July 17, 2014
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.