Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"The boy cooks the food."

Çeviri:Oğlan yemeği pişirir.

4 yıl önce

59 Yorum


Aysenk
Aysenk

Oğlan yemek pişirir... aslında daha doğru gibi geliyor. Yani sonuçta "the" nın anlamını gayet kavradım, ama türkçeye çevirirken "oğlan yemeği pişirir" demeyiz ki...

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

Tabii ki deriz belirli bir yemekten bahsederken.

4 yıl önce

k9kurdum

Sonuçta burda belirli bir yemek yok ve en azından burda yemeği yerine yemek kelimesi de kabul edilmeli.

4 yıl önce

Mehmetkten2

Kardesim the food tan ne anliyosun

2 yıl önce

kara.tahta
kara.tahta

Bence illa "erkek çocuğu" şart koşulmamalı. "Erkek çocuk" da kabul edilmeli. Çünkü erkek çocuk "the boy"a daha uyumlu gibi geliyor.

10 ay önce

EkinSuKARA1

Geniş zama kullaniyoruz Ve "the" i ,u,ü,e gibi ekler koyar ama normalde türkçe bir anlamı yok

11 ay önce

eda683712

Evet öyle denir

10 ay önce

HamitTrk2

Doğru söylüyorsun

6 ay önce

SelinNehirgmsdl

Deriz, sen the yi o kadar kavrayamamışsın

4 yıl önce

nazlieren2

Cok sacma

1 yıl önce

farukbey06

Oglan ne ya cocuk yapin sunu

3 yıl önce

Efezcan3

bence sen ocsun faruk

1 yıl önce

_Aleyna_Solaker_

Bence oğlan yemek pişirir olmalı

1 yıl önce

KARANLIKMA

Oglan yemek yapar dedik oglan yemegi pisirir diyo?

10 ay önce

erdem304300

Oğlan yemek pisirir dedim olmadı. (Yemeği) yazmak gerekiyormuş. Yani bu (the food ) the yemeği belirtmek içinmi?

1 yıl önce

HamitTrk2

Hayir ,cunku isim var.

6 ay önce

pasin25

Ya 50 defa söyledim kabul etmiyor sinir oldum

2 yıl önce

a12huseyno

The neden kullandi?

2 yıl önce

HamitTrk2

Cunku bir isimden on

6 ay önce

HamitTrk2

Cunku isimden once the kullanilir.

6 ay önce

tanjantalfa

Doğru cümleyi de yanlış kabul etti

1 yıl önce

nazlieren2

Gayet mantikli bir cevap

1 yıl önce

Gkerem1

Oğlan yemek yapar dedim kabul etmedi

11 ay önce

HamitTrk2

Bende kabul etmedi

6 ay önce

Deniz838423

''Oğlan yiyecek yapar'' sozcugu yanlis bir çeviridir.Türkce de yiyecek yapilmaz.yemek yapilir.

9 ay önce

HamitTrk2

Dogru.

6 ay önce

ymnuysl

Oğlan yemeği yapar dedim kabul etmedi oyle sey mi olur ya

3 yıl önce

K.Ceren

Yapmak ile pişirmek farkli iki kelime cook un anlamı pişirmek

1 yıl önce

Esin343378

Ben oyle yazdim kabul etti.

2 yıl önce

mertozan

The nin anlami yok

3 yıl önce

EkinSuKARA1

Aynen

11 ay önce

edanur822220

biri The nin görevini anlatsın anlamadım

1 yıl önce

HamitTrk2

İsimden once kullanilir

6 ay önce

gksuyener

Oglan yemek pişirir dedim kabul etmedi..... Lanet olsun ......

1 yıl önce

HamitTrk2

Lanet olsuuuuuuuuuuuun

6 ay önce

zlemDeniz12

Benim kafam karıştı vallaha

10 ay önce

nazni8

Yemek ile yemeği nin farkını anlamadım

9 ay önce

Jaweddd

Reis, naber ya?

9 ay önce

porselenfincan

'Oğlan yiyeceği yapar' nedir? Türkçeye uygun bir çeviri değil bence :/

8 ay önce

zehzey2

bana ayni soruyu tekrarliyip duruyo

8 ay önce

gulchin513420

Ben oglan yemek pisirir yazdim diyo ki yemgi pisirir

7 ay önce

white_queen.x

Yemek yemeği ne değişiyo

7 ay önce

SMEYYE348084

Uygulama da genis bir anlayıs yok bu cumle bu sekildede kabul edilebilir demiyo ama yinede bu uygulamayı seviyorum

7 ay önce

YahyaMuham10

oğlanlar diye anlaşılıyo aslında oğlan ve oğlanlarda olur

7 ay önce

Sefa703089

Oğlan yemek yapar yazdım amk programı

6 ay önce

omerrcn

Make ve cook arasındaki fark nedir bazen cook yerine make kullanılan yerler de oluyor

1 ay önce

e.gee34
e.gee34

Türkçede biz kalıplaşmış "yemek yapıyorum" deriz. "Yemek pişiriyorum" çok az kullanılır. Soruyu Türkçe tercüme etmemiz bekleniyor ama "Oğlan yemeği yapar" şeklinde bir çeviri kabul edilmiyor?

1 ay önce

e.gee34
e.gee34

...kalıplaşmış *olarak

1 ay önce

ErhanErci

"Yemeği oğlan pişirir" de cevaplar arasında olmalı mı?

4 yıl önce

osman-sag

The food degilde sadece food dersen yemek pisirir olur cümle

4 yıl önce

ErdiTartar

"Boy cooks the food" çok büyük bir anlam kaymasına sebep olur mu? Olursa nedir?

4 yıl önce

fecriye

Çok mu büyük az mı onu bilmem ama, The boy= Oglan Boy=oglan olarak dusunmek yanlış. The boy dediğinde bu amcamın oğluda olur hiç görmediğim bkride. Ama boy dediğin zaman o kişi kim bikirsin

3 yıl önce

darikov1

oğlan yemek yapar neden yanlış

3 yıl önce

aligel11

Kendi sesini mikrafona dinlettim ilkte kabul etmedi sonra kabul etti soyleme cabasina dusmeyin gencler

2 yıl önce

YasinKara14

Öküzler

8 ay önce

duty417

aslinda bunlarda olur ama uygulamayi yapanlar alternatif cumleleri eklememisler tek sorun bu.

4 yıl önce

YasinKara14

Kötüsün

8 ay önce

SelukYlmaz

Yemek pisirir desek olmaz mi? Yani olmadi nedeni nedir?

4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

the olayını anlamak için: https://www.duolingo.com/comment/1646458

4 yıl önce