1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "What properties does it have…

"What properties does it have?"

Çeviri:Onun ne özellikleri var?

February 4, 2014

48 Yorum


hayrettin.3

Property kelimesini emlak olarak tercüme etsek,onun ne emlakları var gibi bir anlam da çıkabilir diye düşündüm.


Selcen_Ozturk

özne "it" olduğu için bu çeviri pek olmuyor


hayrettin.3

Duolingo örneklerinde it herhangi bir 3. Tekil şahıs için kullanılıyor ve ben şaşırıyordum.benim bildiğim cansız ve hayvan için kullanılıyor.o zaman bu yorumunuzda haklısınız.


Selcen_Ozturk

bazen otomatik olarak "en iyi cevap" olarak eklenmiş "it" evet insanların yapması gereken aktivitelere de, gördükçe çıkarıyorum.


terimjr

Burada "it" ile tuzel kisi ifade edilmis varsayilabilir mi? "O sirketin hangi mulkleri/emlaklari var" gibi?


MustafaSek17

Burda "it" den kasıt bir nesnel varlık yani eşya olur cisim olur proğram olur. Her ne ise onun özelliklerini soruyor.


DicleDerya

Seninle diğer hesabımda arkım


MuratDemir874747

Benim bildigim it cinsiyetini bilmedigimiz insanlar için de kullanılır mesela kapının arkasında biri var


mgvn

burada ki ayrıntı ; have yardımcı fiil değil . does bu görevi görüyor ve have sahip olmak anlamında ana fiil görevi görüyor o yüzden özneye uygun has,have gibi düşünülmüyor.


MCosan

Zor bir cümle.


TolgaKymen

soru cümlerlerinde have kullanılır. "what does she have" gibi what does she has olmaz


murat.erbe

Programlarda properties sekmesi vardir ve bu "özellikler" anlaminda kullanilir


emrehendekci

Onun ozellikleri ne de oluyor arkadaslar


d10AGENq

Properties özellikleri oluyor


nurgl842481

What is it propertes neden olmaz


dryusufyoraz

properties sahne kıyafetleri diye geçiyo sözlükte anlamadım bu cümleyi ?


ProwlingParis

o sözlük çok iyi bi sözlük gibi gözükmüyo :-) En yakın sahneye konan objelere falan "prop" denir. Kelimenin üzerine gelince anlamı çıkıyo zaten, ne gerek var ki sözlüğe?


mustafa_sari

sözlük belki cümle şeklinde çeviriyordur :)


m.kocek

arkadaşlar bu çeviri doğru mu , properties den özellikleri anlamını mı çıkarmalıyız


mert.aktas

Hangi mülkler ona ait diye bir çeviri olabilir mi?


jzlcdh

Olmaz çünkü "Hangi mülkler ona ait?" "What properties do they have?" ya da "What properties does he/she have?" demek.


neoramax

"onun hangi mülkleri var" kabul etmedi


jzlcdh

Yes because "properties" does not mean "mülkler" in this sentence.


jzlcdh

"Onun özellikleri ne var?" olur mu?


Velikarak

O ne özelliklere sahip?


papazel

Ne özellikleri var onun şeklinde devrik hali kabul etmedi ve üzdü


Bisnev99

O hangi özelliklere sahip olur mu? Ayrıca properties bir sıfat mı?


meliksahlo

Ayni alistirmanin baska sorularinda property mulk anlaminda kullanilmis. Property diyince akla ilk gelen anlam mulktur Ozellik anlami degildir. Kesinlikle hatali bir cevap.

Dogru cevap, kulaga sacma gelse de; "Onun hangi mülkleri var?"


-PJM-

"What color is blue = "/Hangi/ renk mavidir?" "What properties" = "/Hangi/ mülkleri var?" olmuyor mu?


GiOvAnA.luci

Selam dolingocular


HlyaCihangir

''Onun ne özellikleri vardır?'' Bu cevap neden yanlış kabul ediliyor? Aynı değil mi?


Mehmet_Tuncer_59

"Emlak" mulk kelimesinin coguludur property mulk ise emlak properties in karsiligi olur. Ayrica kelimenin ozellik disindaki anlamlari cevap olarak kabul edilmiyor....


Sdt385204

"o hangi özelliklere sahip" daha doğru bir tercüme olmaz mı?


kadir133291

does ve have'i birisi biraz ayrıntısıyla açıklayabilir mi ?


Yksel16052

Cevabım tamamen doğru olduğu halde yeşil yerine kırmızı yandı.Sebebini öğrenebilirmiyim.Cevaplarsanız sevinirim.


KandemirEmre

Onun hangi mülkleri var?


jzlcdh

"Onun özellikleri ne var?" olur mu?


BirtanMartyn

properties'in özellik olarak kullanıldığına sadece burada rastladım.


lokman_hekim_

property burafa emlak olarak degerlendirilebilir


jzlcdh

Burada "emlak" olmaz (aşağıdaki yorumumda anlatıyorum)


cetin61

it üçüncü tekil şahıs HAS alması gerekir


KeremGolba

üçüncü tekil şahısdan ''does it'' diye başlıyor sonrasında bi de ''has'' kullanılmaz


EdaCelimli

soru cümlelerinde her zaman have kullanılır diye biliyorum ben ama


AmmarAliAmmar

Mülk anlamında var ya lan

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.