"Doyouliketostudy?"

Tłumaczenie:Czy lubisz studiować?

2 lata temu

8 komentarzy


olan07

Czemu nie jest "Czy lubisz się uczyć?"?

2 lata temu

buskes76

sprawdziłem tez zakicza

5 miesięcy temu

buskes76

pewnie TEŻ jest poprawnie

2 lata temu

jaroslaws3

Też mi się wydaje że powinno być "Czy lubisz się uczyć"

2 lata temu

AdamCieslik

Czy po like nie powinno być studying ?

1 rok temu

Emwue
Emwue

Obie opcje są poprawne – użycie participle sugeruje bardziej chwilową sytuację, a z bezokolicznikiem jest to dłuższe w czasie i/lub bardziej konkretne lubienie – niemniej, to niuans bez znaczenia na poziomie tego kursu(czyli okolice A2, więc jednak podstawy ;) ).

1 rok temu

WarsawWill
WarsawWill

Zgadzam się że różnicą między "like to do" i " like doing" jest bardzo małą, a chyba w AmE w ogóle nie ma różnicy. Ale wielu Polaków są przyzwyczajony do słyszenia "like doing" (to jest dużo bardziej powszechne w BrE), więc myślę, że to warto chwily dyskusji.

Przepraszam, że jestem drobiazgowy (UK "pernickety", US "persnickety"), ale tutaj "studying" nie jest participle (imięsłów) ale gerund, czyli rzeczownik odczasownikowy, podobne do "studiowanie" (nasza forma "-ing" to wielofunkcyjna). A różnica nie chodzi o czasie trwania, ale nacisk.

"I like doing" sugeruje, że cieszę się doświadczeniem robienia czegoś, to sprawia mi przyjemność.

W BrE, "I like to do" może sugerować, że myślę, że to dobry pomysł, albo to jest mój zwyczaj albo rutyna.

"I like watching watching football. I really enjoy it."

"I like to watch the news every day, so that I know what's going on in the world"

"I like studying history. It's really interesting"

"I like to study history for at least an hour every day. I have an exam next month."

http://www.ldoceonline.com/dictionary/like

1 rok temu

Marcelina350360

Study przecież znaczy uczuyć sie

11 miesięcy temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.