A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Egy hatékony modellt használunk."

Fordítás:We use an efficient model.

4 éve

14 hozzászólás


atomjani

Az ing-es alak azt fejezi ki, hogy mi történik épp most, ezt akarjuk éreztetni. Ehhez kell az are, am, is valamelyike attól fűggően, hogy hányas személy hányas számban történik. Ezt ez az igeidő igényli, egy nyelvtani szabály. Ugye ezek a vagy, vagyok félességet jelentheti, erősen utal a jelenlegi helyzetre. Az I am János is erre utal, de tudjuk, hogy nagyon sokáig János vagyok. Úgy általában is. Meg a it is Manhattan esetén is ez van. Az ing meg ezt leszűkíti a mostra. A we use szerintem időn túlra mutat, egy szokás, amit most is és a később is történik, talán a múltban is történt. Talán ezért nem használjuk az are(vagyok) szót, mert nem tudjuk csak a jelenre belőnni. Ez a mondat inkább egy szokást fejez ki. De úgy is értelmes, hogy ebben a pillanatban ezt használjuk, mintha épp aktív tevékenység lenne. Remélem az okosabbak kijavítanak, ha valamit nem jól érzek vagy gondolok. Egy biztos, az hogy szokásról és az épp most történő dolgokat fejezi ki a kettő, egyik az egyiket, a másik a másikat és kapcsolódik hozzájuk a betartandó szabályok.

4 éve

AgnesBedo

Jól érzed! :-) Az egyik a we use - általában használunk, szokásunk használni, a másik are using éppen most használjuk, egy (másik) példával érzékeltetve. Általában kávét iszom, de most éppen teázom. I drink coffee but I am drinking tea. és ki lehet tenni, de nem muszáj az általában-t és az éppen-t, de azok nélkül is kifejezi az eltérő igeidő.

4 éve

peoplex

Köszi! Hiánypótló számomra ez a levezetés. Kár hogy a duoban nem érhetőek el ilyen magyarázatok!

3 éve

IbolyaIgaz

Eddig még nem szerepelt anyagként a present continues. Talán akkor válaszként sem kellene betenni,mert egy kezdő ezt honnan tudná? Így elveszít egy életet olyanért,amit még nem is tanított neki a progi!!! Fejlesztők ébresztő!!! Ez màr nem az első eset...

4 éve

brutus01

Korábbi részekben is lehetett válaszolni a folyamatos alakkal, elfogadta.

4 éve

Kriszhun

úgy általában present contiues miért nincs a duoligoban? 9. szintig nem találkoztam vele csak ebben az egy esetben

4 éve

johalasz46

Az ing-es alakot nem tanultuk még, nem illik számonkérni! Az egy dolog, hogy másutt tanultakból én már ismerem (sejtem...) a használatát, de attól még igazam van : egy gyermektől sem várható el, hogy rögtön Einsteinnel vetekedjen! És ez volt egy izben a múlt idővel is!

2 éve

Bagyes
Bagyes

Az ing-es alak eddig nem szerepelt. Előreszaladt a program, ezt később fogja bemutatni szerintem

4 éve

szelrobi

Nekem is ez a problémám. Eddig nem foglalkozott a foyaatos alakjl, akkor most miért jelzi hibaként, ha nem jelöltem be mindkét igeidős választ?

4 éve

blumnebogn

Az ing-es alakot még nem is tanította, miért kellene tudnom, hogy az is jó válasz?!

4 éve

probbi

"We are using an efficient model" is egy jó válasz volt (amit én nem jelöltem). Ha inges a "use" akkor mért kell az "are" ?

4 éve

Metatron36

Mert a kettő együtt adja ki a present continuous-t. Olyan nincs hogy "We using"

4 éve