A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Eszem egy ételt."

Fordítás:I eat a meal.

4 éve

14 hozzászólás


Maminti.
Maminti.

Úgy fordítottam, hogy " I eat a food" Nem értem, miért nem kell a "food" elé névelőt tenni, a "meal" elé pedig miért kell! Mi a különbség a két "étel" között?

4 éve

radnaitomi

Mást jelent a két szó. food = étel (mint táplálék) meal = étkezés, fogás.

Ráadásul a 'meal' megszámlálható főnév, vagyis van 'a meal', 'two meals' stb. A 'food' nem megszámlálható, nincs többes száma. Helytelen lenne, hogy 'a food', vagy a 'foods'.

A fenti mondatban a magyar étel egy adag ételt jelent, ennek a megfelelője angolban a 'meal' szó, a 'food' nem.

4 éve

rosapantopon

Megjegyzem, hogy az "étel" szó fölé helyezve a kurzort a "food" szót jeleníti meg a program.

4 éve

Kolesza

Köszi a magyarázatot, megint okosabb lettem :) Akkor a helyes válasz megjelenítése is hibás mert ott food szerepel.

4 éve

tibonova

"Helytelen lenne, hogy 'a meal', vagy a 'meals'."

Itt kicsit összekavartad (véletlenül). Bizonyára úgy akartad folytatni, hogy: Helytelen lenne, hogy a food, vagy a foods.

3 éve

radnaitomi

Igazad van! Tényleg azt akartam írni! :) Javítom is akkor! Köszi a jelzést!

3 éve

Maminti.
Maminti.

Köszönöm, megpróbálom követni :)

4 éve

sz_zsofi

Köszi sokat segítettél! Ma is okosabb lettem! :)

4 éve

SzaboBalaz

Ez a kérdés egy nagy szivatás.

4 éve

hades1990

Ott van az egy most hogy oda írom nem kell XD

4 éve

Brigikili

Eszek egy kaját. Eszem a kaját. Magyarul.

6 hónapja

sz_zsofi

I eat a food miért nem jó?

4 éve

Maminti.
Maminti.

Olvasd el radnaitomi hozzászólását (fentebb)! Tökéletesen megmagyarázza. :)

4 éve

ZsuzsaHazag

Nagy szivatás! Most elfogyott az összes életem...

3 éve