1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Does the girl have a sister?"

"Does the girl have a sister?"

Fordítás:Van lánytestvére a lánynak?

February 4, 2014

26 hozzászólás


Tamerlan87

"Van-e a lánynak nővére?" az nem jó?


radnaitomi

Jónak kell lennie! Jelentsd a 'Hiba bejelentése' gombra kattintva!


KonyeSzandi

Leírtam: a lánynak van lánytestvére? Mire kijavít: "lánytetvére" :D édes. :D


plumbum44

Na itenem,egy kicit szejp.


derhibogab

Elmagyarázná valaki, hogy miért kell a kérdőmondatba segédige (vagy hogy hívják a does szót?) ? Előre is köszönöm a választ!


radnaitomi

Angolban úgy képzünk kérdést, hogy a segédige helyet cserél az alannyal. A 12 igeidőből 10-ben van egy vagy több segédige (mert azokkal képezzük ezeket az igeidőket), ilyenkor egyszerű közülük az elsőt előrehozni az alany elé.

  • You have been running. Have you been running?

Két igeidőben (egyszerű jelen, és egyszerű múlt) nincs segédige, csak a főige. A kérdés képzéséhez pedig kéne segédige, hogy legyen, ami az alany elé kerül. Emiatt bekerül egy 'joker' segédige: a 'do' (egyes szám 3. személyben 'does', múlt időben 'did')

  • I smoke a lot. Do I smoke a lot?

  • You went home. Did you go home?

  • Peter runs fast. Does Peter run fast?


derhibogab

Nagyon köszönöm!


plumbum44

Ha lehet,kérném,hogy a példamondatokban már ismert szavakat és nyelvtani kifejezéseket használjanak.Pl.a jelenlegi szintemen (szintünken?) csak gyanítom,hogy a "went" a "go" igen rendhagyó egyszerű múltideje lehet.Tudom,ezt is meg kell hamarosan tanulni,de egyelőre a "do" ragozását is fel kell deríteni. Mind e mellett nagyon köszönöm a sok-sok segítséget!


radnaitomi

Nagyon szívesen! :) Amúgy teljesen egyetértek, én a magam részéről minden magyarázatomat próbálom a legérthetőbben megfogalmazni, emiatt (amennyire sikerül) mindig elég egyszerű szavakat is használok. :)

De nem tudhatom, hogy ki épp milyen szinten van, és hogy neki a nagyon alap szavak közül épp mi van már meg illetve mi nincs még meg.

Én csak a konkrét példamondatot látom itt, illetve az azzal kapcsolatban feltett kérdést, és még csak azt sem tudhatom, hogy az illetőnek ez épp milyen leckéje közben merült fel, nemhogy azt, hogy az illető amúgy milyen szinten van, miközben azt a leckét csinálta éppen. (Hiszen bármikor vissza lehet térni korábbi leckékhez ismételni, illetve a Duo is néha véletlenszerűen ad példamodatokat.)

De a legfontosabb meglátásom, hogy a Duo módszere eleve az, hogy sorban ad újabb mondatokat és szavakat fordítani, olyanokat is, amik még ismeretlenek. Az ilyet elsőre nyilván elrontjuk, de erre kiírja a helyes megoldást, és ebből tanulunk, és legközelebb már tudjuk.

Így ha a magyarázatomban szerepel egy ismeretlen szó, akkor azt pont ugyanúgy megtanulja valaki, mintha a Duo adott volna épp egy eddig ismeretlen szót tartalmazó mondatot. Ez az egyetlen tanítási módszere a Duolingónak, és az összes eddig itt tanult szót így tanultad meg, szóval a magyarázatban szereplő esetleges ismeretlen szavakat pont ugyanúgy tanítom meg ezzel, ahogy bármit tanulsz eleve a Duoligon.


Shibelion

A does az segédige, a mondatba pedig azért "kell", mert így használják. De úgy is fel lehetne tenni a kérdést, bár így egy kicsit érdekesen hangzik, hogy Has the girl (got) a sister?

Valaki ezt írta valahol: Ha cselekvésre kérdezel, akkor do/does - ha létezésre kérdezel, akkor am/is/are. Na most, nem tudom, hogy a have cselekvésnek számít-e, de mindenesetre a kettő együtt használandó.


Shibelion

Nincs mit, de én nem vagyok tanár, nem fogalmaztam meg olyan jól, mint radnaitomi. :)


BojKatalin

a lánynak egy nővére van? mi ért nem jó???


Reflective

A sister nem csak nővér lehet, hanem húg is.


AgnesBedo

Van a lánynak egy nővére- ben az "egy" miért nem jó? Nekem ezért nem fogadta el.


radnaitomi

El kéne fogadnia! Jelentsd!


kivancs77

feltételezem, hogy a testvérnek is jónak kell lennei! mit szólsz hozza big brother? :)


Harga

Ha mindkét nembeli testvérre akarsz utalni,akkor: sibling


Sztankay54

Hogy lehet ilyen hülye mondatokat kitalálni?


boy001

A have e/3 nem has lesz


radnaitomi

Az lenne, de itt a kérdés miatt van egy segédige is a mondatban, és akkor ez a segédige ragozódik (így az lett 'does' a 'do' helyett), nem pedig az utána jövő 'have'.


Shibelion

Vagyis ha does van a mondatban, akkor a he/she/it-re körülbelül ugyan az vonatkozik, mint bármely másik személyes névmásra.


KrisztinaS741393

A lánynak van lánytestvére? Ez miért nem jó??? A sister nem csak nővér, de húg is lehet nem? Esküszöm nem értem! ááááááááááá


vasvariistvan

Lehet hogy van itt némi keveredés. Szerintem a sister =nővér. A nővér lehet húga (fiatalabb), vagy nénje (idősebb) lánytestvére az illetőnek. Persze tudom,.hogy a köznyelv kezdi a nővért idősebb lánytestvérként, a nénit pedig idős hölgy kissé lekezelő megszólitására, esetleg nagynéni helyett használni. Én nem siettetném ezt az átalakulást. Bocs, hogy túlterjengtem.


EnnEnn1

A lánynak, van egy testvére? - elfogadta.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.