A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Give me a date."

Fordítás:Adj egy időpontot!

2
4 éve

23 hozzászólás


Shibelion

Azt nem jelentheti, hogy randizz velem?

3
Válasz4 éve

radnaitomi

A 'date' szó tényleg jelent randit is. De a randi értelemben nem nagyon passzol hozzá a 'give' ige. Olyasmi lenne inkább arra a megoldás, hogy 'Go out with me on a date' A fenti mondatban a date tényleg csak időpont lehet. (vagy egy dátum)

18
Válasz4 éve

Shibelion

Hm, igaz, nem gondoltam át eléggé.

0
Válasz4 éve

beszamolo

Adjál egy időpontot nem megfelelő?

0
Válasz4 éve

radnaitomi

De, annak is jónak kéne lennie. Ha nem fogadja el, jelentsd!

3
Válasz4 éve

beszamolo

Köszi.Jelentem akkor, mert többször nem fogadta el..:-))

0
Válasz4 éve

Shibelion

Nem, mert az úgy van, hogy "adj" és nem "adjál".

1
Válasz4 éve

noszi

szerintem mind a kettő helyes.

0
Válasz4 éve

Shibelion

Meglehet, ám nem minden szónál van ez így. Például, az "igyál" és "egyél" esetében, mivel nem írhatók úgy, hogy "igy" meg "egy" (utóbbinak nyilvánvalóan más a jelentése, előbbinek pedig nincs is, hacsak az az i nem hosszú í). Nem igazán értem, hogy miféle okból kifolyólag tesz közel mindenki "utasító" szavak végére -ál vagy -él "képzőt". Számomra, hogy is mondjam, parasztos hangzásúak, még az igyál és egyél is, pedig tudom, hogy azok másképpen, azaz az -ál és -él nélkül, nem írhatók. Nekem pedig nincs ínyemre a paraszti beszéd (annak ellenére, hogy jómagam paraszti családba születtem).

Elnézést a regényért, de van még egy dolog, amit abszolút nem értek. Mégpedig, hogy miért nem használja már szinte senki a -ban -ben toldalékokat?! Na, ez csupán ennyi lenne.

Köszönet annak, aki elolvasta, és még nagyobb annak, aki egyet is ért! (Már ha van olyan...)

0
Válasz4 éve

grrita

Adj/adjál: Ezt hivatalosan "felesleges ragkettőzés"-nek hívják. Felesleges, de egyes szavaknál elfogadható forma ez is. (pl. engem/engemet).

0
Válasz4 éve

MariannKuc

Mivel nincs felkiáltó jel a végèn akkor miért nem jó , hogy "Ad nekem egy időpontot."

0
Válasz4 éve

Harga
Harga

Mert nem felkiáltó mondat. Angolul a felszólító mondat végén lehet pont.

0
Válasz7 hónapja

fectroll
fectroll

Elfogadta az Adj egy randevút.

0
Válasz4 éve

AlbertJzse

Melyik szo a randi?????

0
Válasz2 éve

Tamas51

A "date". És még datolyát is jelent, hogy még nagyobb legyen a zűrzavar.

0
Válasz2 éve

esponta

Köszi a magyarázatot ez igy érthető!

0
Válasz2 éve

Tamas51

Not at all.

0
Válasz2 éve

esponta

Az adok és az adj,adjál szavakat az angolban hogy különböztetik meg?Aki teljesen kezdő az angol nyelv ben az honnan tudja a különbséget?

0
Válasz2 éve

radnaitomi

A szavakat magukat sehogy, mert az angolban nincs ragozás (egy két rika kivételtől eltekintve.)

De a felszólító mondatokban nincs alany, míg a kijelentő mondatokban mindenképp van, innen lehet tudni a különbséget.

  • You give me a book. (Adsz egy könyvet - kijelentés - van alany)

  • Give me a book. (Adj egy könyvet! - felszólítás - nincs alany)

Külön érdekesség, hogy az angolban a felkiáltó jel nem jelez felszólítást (míg a magyarban igen). Angolban simán pont van a felszólító mondat végén is.

5
Válasz2 éve

esponta

Köszönöm a magyarázatot!Tehát ebben az esetben az alanyt kell nézni,hogy van vagy nincs és az irásjelet is figyelni kell!

2
Válasz2 éve

uress

Adj-adjál: a 2nek eredetileg nem uaz a funkciója, ezért létezik mind2, és ezért van jelentésbeli különbség is, ha csak árnyalatnyi is. És mai napig ösztönösen használják is az emberek ezt a különbséget, még ha ez kopik is ki, és a fiatalok már nem érzékelik, főleg a műveletlenek.

0
Válasz2 éve

KrisztinKi545653

Szerintem ez helytelen így.

0
Válasz9 hónapja

TthKlmn

Date= randi!!!

0
Válasz1 hónapja