"Senin sorunun bir cevabı yok."

Çeviri:Your question does not have an answer.

4 yıl önce

115 Yorum


alpermutlu1

"your question has not a answer" ben böyle çevirdim tutmadı :)) Çeviri hakkında biraz bilgi verirmisiniz.Niye "does" ve "have" geldi.

4 yıl önce

sdserdar
sdserdar

İyelik için kullanılan "have" fiili geniş zamanda çekildiği için olumsuz hali de "does not have, do not have "şeklinde oluyor, o yüzden "has not" şeklinde bir kullanım doğru değil. "Has not" kullanımı present perfect'te olan bir kullanım, yani have/has ile bir fiil kullanıldığında "I have read the book" Kitabı okudum ; "I have not read the book" kitabı okumadım gibi.

4 yıl önce

mertowski

açıklayıcı bir cevap olmuş, teşekkür etmekle birlikte şayet sorular kısmında karşımıza sürekli çıkan ve bizzat kafa karıştırıcı bulduğum olumsuzluk konusuyla ilgili daha geniş bir bilgi paylaşımında da bulunursanız daha mutlu olurum. iyi günler.

4 yıl önce

alpermutlu1

anladım sağolun

4 yıl önce

bilgekaganyilmaz

Ayrıca a değil an.

4 yıl önce

emreani

Alper mrb aslinda soyle sanirim simdi have ve has sahip olma anlaminda do ve does ise yardimci fiil oldugu icin ve senin sorunun dedigi icinde burda has kullanmak zorunda sanirim eger hasn't dersek de sahip digilim anlamina gelir durum boyle birsey sanirim

3 yıl önce

asybrcn

Geniş zamanda, yardımcı fiil olarak 'do ve does' kullanılır. Do; tekillerle Does; çoğullarla kullanılır.

4 yıl önce

baristarma

Üçüncü tekillerde does kullanılır

3 yıl önce

umithamitler

Çoğullarda değil üçüncü tekil şahıslarda does kullanılır

2 ay önce

onrsnl

Dogrusu olarak "Your question has no answer" yazmis.. Ne alaka?

4 yıl önce

yerenutku

Bende onu yazdim has not got demiş doğrusuna

3 yıl önce

mizinamo
mizinamo

Ben bugün onu yazdım. Kabul edildi.

3 yıl önce

byninja

bayraklarını bilmediğim ülkelerin dillerini biliyorsun! helal olsun:)

2 yıl önce

Saluso

''there is not an answer of your guestion'' neden kabul edilmedi?

3 yıl önce

ohammedo

DOES üçüncü tekil şahıs için kullanılmıyor mu?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

"question" 3. tekil işte

4 yıl önce

seva760188

Şu cümle sırasiyla alakali bi şeyler söyleseniz

11 ay önce

Turker90

"question" değil "your question" yani "senin sorun" demek. Bu da 3. tekil olmaz.

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

senin sorun tabii ki 3. tekil. "soru" cunku onu 3. tekil yapan!

4 yıl önce

Turker90

sorry :)

4 yıl önce

zinar766558

Soru kelimesi nasil 3. Tekil olan "onu" yapabiliyor onu anlayamadim tesekkurler

3 ay önce

ingilizceseven34

Merhaba ben şöyle demiştim:Your question not have an answer. anlamadım neden 'does' geliyor? anlatabilir misiniz?

1 yıl önce

sehmusOnur

Does Nerelerde kullanılır

3 yıl önce

FurkanMuha

Your qestion has not an answer yazdım yanlış dedi an den önce got yazılcakmış neden

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

çünkü have kendisi ana fiilse diğer fiiler gibi do/does yardımcı fiiline ihtiyaç duyar (does not have). eğer "have got" kalıbındaki gibi yardımcı fiilse "has not got" diyebiliriz.

3 yıl önce

efsane488545

Peki madem tekil 3.kişi oldu yani Does oldu ama yapıya have gelmiş bu durumda has olması gerekmez mi

Your question does not have an answer doğru cevap bu

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

-s takısı does a geldiğinden has değil have kullanılır

3 yıl önce

Gkhan540998

Bu konuylabilgili detaylı konuya nerden ulaşabiliriz yani bi konu ingilizcede ne olarak geçiyor

1 ay önce

kenansalyanman

'your question does not has an answer' diye yazmıştım. Neden 'have' kullanılıyor?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

-s takısı does a geldiğinden has değil have kullanılır

3 yıl önce

ingilizceseven34

he she it için has kullanılır yani 3.tekil şahıslarda.I you vb.lerde have kullanılır bunun nedeni şöyle olabilir 3. tkil şahıslrda geniş zamanda fiiller s es ies takısı alır o da bir nevi have'in s takısı almış hali

1 yıl önce

alp055
alp055

There is no answer of your question, yazdım neden kabul etmedi

3 yıl önce

GkeGler2

"Your question does not have an answer" yazdım kabul etti.

2 yıl önce

2BqH1sHV

-Your question has no response- cevabım response yerine answer konularak düzeltildi. response need doğru kelime değil?

1 yıl önce

IrmakrmakF

Zor soru

1 yıl önce

Ankelih

there is no answer your question neden doğru değil

4 yıl önce

_BtL_

Answer ile your question arasında to eksik sadece ondan , yoksa cümle doğru.

3 yıl önce

superisi24

"There is no answer for your question" yazdim kabul etti.

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

anlamı yok çünkü. "cevap yok senin sorun." gibi bir şey

3 yıl önce

haticedurgunn

Soru sorarken cümle kalıbı nasıl oluyor. Kelimeleri yanlış yerleştiriyorum sürekli. :(

4 yıl önce

asybrcn

Soru Cümlesi; soru kalıbı + yardımcı fiil + özne + fiil + nesne vb. şeklinde olur. Bunlardan eksik olanı zaten soruda istenendir.

4 yıl önce

brkzcn

There is no answer about your question. Bu daha doğru değil mi?

4 yıl önce

mizinamo
mizinamo

Değil.

3 yıl önce

BurakCanda1

There is not an answer of your question neden kabul edilmedi acaba?

3 yıl önce

EmreTurk2

Ingilizce katledilmis burda :D

3 yıl önce

yasin463709

Your question has not an answer neden olmadı

3 yıl önce

Kaan740427

Your question has no an answer. Neden kabul edilmiyor.

3 yıl önce

mizinamo
mizinamo

no answer = hiçbir cevap (yok/değil/...-mamak/...)

no (tek) = hayır

"Your question has no answer": Senin sorunun bir cevabı yok.

"Your question has no an answer": Senin sorunun hayır'ı yok; bir cevap.

Yani "no" + "an" beraber kullanılsa olamaz.

"Your question has not an answer": Mümkün ama biraz tuhaf. "has" olumsuzsa, "doesn't have" veya "hasn't got" kullanmak daha iyi, yani "Your question hasn't got / has not got / doesn't have / does not have an answer".

3 yıl önce

Kaan740427

No answer=hiçbir soru yazmışsınız Hiçbir cevap mı demek istediniz. Diğer her şeyi anladım bir oraya takıldım.

3 yıl önce

mizinamo
mizinamo

Evet, tabii ki, answer = cevap.

3 yıl önce

Kaan740427

Ok.Çok teşekkürler.

3 yıl önce

Mehmetkten2

Cok zor

2 yıl önce

engineertuba

answer yerine response yazdım ama kabul etmedi

2 yıl önce

sybil268060
sybil268060

answer=cevap/respond=karsilik vermek. "respond" genel kural olarak birilerinin herhangi bir iletisim istegine yada fikir gorusune karsilik vermektir (may or may not be an answer depending on the context)

11 ay önce

cbran07

doulingonun amk

2 yıl önce

mhmtkpln1

başka bir çeviride there is no answer to your question. (film ingilizcesi :D)

2 yıl önce

hermannkaltz

An answer yazmak yanlis mi

2 yıl önce

hrbsy2016

There is no your question's reply Kesinlikle doğru bir cümle

2 yıl önce

mizinamo
mizinamo

Kesinlikle doğru değildir.

Your question has no reply. mümkün.

There is no reply to your question. mümkün.

There is no your question's reply. imkansız.

2 yıl önce

Meltem-S

Niye does geldi?

2 yıl önce

furkan886132

"Your question has got no answer. " diye dogrusunu veriyor. "your question hasn't an answer" neden dogru degil ? Yada "hasn't got"

2 yıl önce

Gnawax

"Your question, does not have a answer." Neden kabul etmiyor ki Bir ingilizce de -an , -a ya a yazmışım ya an ne farkı var ki

2 yıl önce

mizinamo
mizinamo

omroyun13341

o cümleye göre değişir

1 yıl önce

sevde310138

Does ile have nasıl aynı cümlede?????? Ikisi de yardımcı fiil Doğrusu "Your quastion does not an answer yada Your quastion have not an answer." Olması gerekmiyor mu

1 yıl önce

Frat663067

Your answer hasn't an answer yazdım kabul etmedi oradaki got'u biri açıklasın please

1 yıl önce

Nisanur475541

Merhaba ben your question does not have an answer olarak dogru yaptim ama bir sey kafami karistirdi your question has'nt got an answer da doğru mudur cevaplayabilir misiniz?

2 ay önce

siar.gungo

orada to olmaz bence. nin - nin i of karsilar. to yerine of olacak

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

Diller sence bence bizce olmuyor maalesef, kural bu, kullanım böyle, öğrenmeye çalışın.

3 yıl önce

Turker90

"There is no an answer your question" dedim bunun neresi yanlış?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

bir çok yeri yanlış. Bir kere asla no ve a/an yan yana gelmez. Ayrıca answer'la question'ı bağlayacak bir edat olmayınca tamamen anlamsız olur. Bu durumda bu edat to

3 yıl önce

soylugur

Edat olarak to yada for kullanilsa dogru olabilirdi. Bide no degil not demelisin

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hayır. fakat oradaki örneklerle sizin cevabınız arasında nasıl bir bağlantı var? :)

3 yıl önce

Turker90

Bana burada no'dan sonra a/an gelmez demeni anlarım ama tamamen yanlış dedin. "There is no answer of your question" demeniz zor mu 5 aydır.

3 yıl önce

Turker90

Ayrıca "see you" gibi kuralsız sözleri de var. Bunda da o kadar tamamen yanlış olduğunu doğru değil.

3 yıl önce

Galatasara3

No yerine not neden kabul edilmiyor

3 yıl önce

SevgiZeyne

Banada "Your question does not have an answer" yazmis. Ama you da does olmaz ki ben do not yaptim kabul etmedi

3 yıl önce

azad880276

Your question is have not answer - your question have no answer -- biri sorun cevapsız , digeri ise sorunun cevabı yok diye cevrilir . Arasındaki farkı secemedim

3 yıl önce

azad880276

İkinci cumledeki is ifade de edilmeli

3 yıl önce

MehmetAlba3

Got yazmadm kabul etmedi buyuk haksiZlik

3 yıl önce

zennur.123

Kardeş yorumları okusana bende aynı hatayı yaptım your question 3.tekil şahsa girer ve 3.tekil şahıslarda do değil does kullanılır

2 yıl önce

atikus55

bir cevabı an answer yazdım an kabul görmedi niçin '' bir'' cevap diyor bir karşilığı an değil mi

2 yıl önce

Afra483480

Daha ornek falan olmadan boyle zorlanır mı insan

2 yıl önce

tunahan396931

hı guys why my haven't got lingot!!! where is my lingot :( where!! I crying now help mee!

1 yıl önce

TheLastOttoman

There is no answer of your question, neden kabul edilmedi acaba?

1 yıl önce

BeyzaNur281278

Does not yerine doesn't yazdım ama kabul etmedi

6 ay önce

Buse40560

There is no answer for your question, da olmalıydı

5 ay önce

Glizar915438

"There is no answer of your question" olarak da çevrilebilir mi???

3 ay önce

EmreKse19

Does "s" takısından dolayı has yazmadık bunun yerine have yazdık, buraya kadar sıkıntı yok. Ancak "does not" neden geliyor? Your dediği için "do not" gelmesi gerekmez miydi?

1 ay önce

bilge43

"Your question not an answer" dedim ,does ve have in işlevi nedir?

4 yıl önce

Turker90

Sen "Sorun bir cevap değil" demişsin. "Does" 3. tekil şahsa gelir "have" ise sahiplik bildirir. Kelime olarak "var" demektir. Ama burada "yok" denildiği için olumsuz yapılması gerek bu yüzden de buraya "does not" geldi "have" 'in önüne.

3 yıl önce

aturkishson

o bir kelimesi süs olarak konuşlmuş sanırım

2 yıl önce

incikin_
incikin_

Aslında "bir" kelimesi size yardımcı olması için konmuş. Çünkü İngilizcede tekil isimler, bazı istisnalar hariç, başında "a/an/the/this/that/my/your" vs. bir sözcük bulunmaksızın kullanılmıyor. Türkçede ise böyle bir kural yok.

Daha basit bir örnekle başlayalım:

● I eat apple.* YANLIŞ
● I eat AN apple. (= Ben BİR elma yerim. / Ben elma yerim.)
● I eat THE apple. (= Ben elmaYI yerim.)
● I eat YOUR apple. (= Ben (SENİN) elmaNI yerim.
● I eat THIS apple. (=Ben BU elmayı yerim.)

Sorudaki cümleye dönersek:

Your question does not have - answer. YANLIŞ (dilbilgisi bakımından yanlış). Dolayısıyla
Your question does not have AN answer. demek zorunda kalıyoruz.

2 yıl önce

Niko889344

Soru yanliw

2 yıl önce

aretakku

you question has no an answere bunu kabul etmedi

2 yıl önce

BAAKahin2

doesn't have nasıl oluyor ya

1 yıl önce

DogukanMhg

Dogru yazani yazdim gavhorse (at) uygulama yanlis dedi

1 yıl önce

nuretbege

Dogru cevap diye yazdigim seyin aynisini yaziyor

1 yıl önce

omroyun13341

ben hiç çözemedim çünkü çok zor

1 yıl önce

murat-sley

Ben alamadım

1 yıl önce

AhmetSalih816156

Bune

1 yıl önce

eyup78

"There is no any answer your question" aynı mana olmuyor mu?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

"no any" diye bir şey yok, bir cümlede ya no kullanılır ya any

3 yıl önce

mehmetzeki6

Cümlede fiil yok ama "does" kullanılmış neden acaba?

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

cümlede fiil var, HAVE

3 yıl önce

eyup78

İt doesnt have an answer your question. Olur mu?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hiçbir anlamı yok

3 yıl önce

terziasil

"Your question is no answer" neden olmuyor ?

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

"Senin sorun cevap değil" demek olduğundan

3 yıl önce

MirayKargidan

your question don't have an answer neden olmadi

3 yıl önce

HseyinALuk

Amk alayınız ingilizcede prof sa burda ne isiniz var

2 yıl önce

CevherKutl

There isn't answer of your question. Cümlesi için of neden kabul olmadı ?

4 yıl önce

sybil268060
sybil268060

"of" bir seyden (senin sorundan), "to" bir seye (senin soruna), "for" bir sey icin (senin sorun icin).

11 ay önce

isoklc

ya arkadaş does olan yer de have mi olur has olması lazım değil mi ?

3 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.