"Children are born each day."

Çeviri:Çocuklar her gün doğar.

4 yıl önce

29 Yorum


hacibayram

"doğar" geniş zaman olmuyor mu? Dersimiz geçmiş zaman diye sordum.

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

Türkçe öğrenmiyoruz İngilizce öğreniyoruz; "born" bear fiilinin geçmiş zaman hali diğer yorumlarda da defalarca yazıldığı gibi

3 yıl önce

Afet294348

öğrenmek için buradayız,döver gibi cevap doğru mu?

1 yıl önce

BuranBurhan

Burada ki are neden kullanıldıgını söyler misiniz? Sonucta born fiil degil mi? Cevaplar icin şimdiden teşekkürler :)

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

İngilizcede "doğmak" fiili yok. doğurmak fiili "to bear", o yüzden doğmak için de bunun edilgenini kullanıyoruz yani literal çevirisi "doğurulmak". edilgen (passive) için de am/is/are artı fiili 3. hali gerekli

4 yıl önce

niqume

O dogdu derken She born diyemezmiyiz yani. She is born dememizmi lazim.

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

aynen

3 yıl önce

freewht

"She was born" olmaz mi?

3 yıl önce

AhmetSaidN

Hayır, aynen değil. "Doğdu" diye sormuş. Yani past hali. O halde edilgen çatının geçmiş halidir. Yani "she was born" direkt olarak türkçedeki o doğdu(aslında doğuruldu) anlamına gelir. Eğer, ben illâ ki "is" kullanmak istiyorum derse, "she is being born" demesi lazım. Anlamı 'O doğuyor(doğuruluyor)'. Yani şimdiki zamanda edilgen.

2 yıl önce

BilgehanEr

born ile borne arasında ne fark var?

3 yıl önce

Ecrinifti

Children were olmaz mı?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

o zaman gecmis zaman olur (cocuklar her gun dogdu)

4 yıl önce

NiraGvn
NiraGvn

bu zaten geçmiş zaman konusu değil miydi*

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

bear fiilinin geçmiş zaman formunu öğreniyoruz çünkü

3 yıl önce

NiraGvn
NiraGvn

itinayla her yazılan yoruma cevap verdiğiniz için teşekkür ederim (:

3 yıl önce

ttopaloglu52

Burada (each) yerine ( every) kullanabilirmiyiz?

4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

Kullanırız. Ancak each day ayrı, everyday bitişik yazılır.

4 yıl önce

Chotanak

Are burada niçin kullanılıyor?

4 yıl önce

AtillaAltan33

Burada are passive verbs kuralına göre geniş zamana uymak için kullanılmıştır; https://en.oxforddictionaries.com/grammar/active-and-passive-verbs

1 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

çünkü children çoğuldur: https://www.duolingo.com/comment/1432522

4 yıl önce

Chotanak

Pardom past tense testinde gelmişti. Yanlışlık oldu :)

4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

bu arada "doğmak" fiili her zaman "olmak" fiiliyle beraber kullanılır: "to be born" ==> "I was born", "Children are born", vs.

4 yıl önce

ysmnarnk

o zaman was demek gerekmiyor mu cümlede

4 yıl önce

MustafaACIKGOZ

Geçmiş zaman konularında değil miyiz?Are yerine were olması gerekmez mi?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

amaç fiillerin geçmiş zaman formlarını öğretmek, o yüzden buraya atmış sistem (born, bear fiilinin geçmiş zaman hali)

3 yıl önce

dryanik

Bu durum sadece bu fiile mi ait. Yoksa gecmis zaman formu genis zaman gibi kullanilan baska fiiller de var mi? Kafam karisti...

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

bu durum edilgenlikten kaynaklanıyor. bu cümleyi geniş zaman yapan "are". born'un geçmiş zaman halinde olması sadece pasif yaparken am/is/are artı fiilin 3. halini kullanmamızdan kaynaklanıyor.

3 yıl önce

sawashian
sawashian

Çocuklar yerine bebekler deseymişsiniz çok daha iyi olurdu. :)

2 yıl önce

mhmtalizm

Are neden burada diye merak eden arkadaşlar passive voice yapısını incelesin.

bir cümlede geçen fiili, yapan kişi özne değilse kullanılıyor. Burada bir sıkıntı da "born" kelimesinin, "bare" kelimesinin 3. hali olduğunun anlaşılmaması. Örnek : My bags are stolen. Our house is painted

3 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.