"Hehasnotgivenmeanansweryet."

Çeviri:O henüz bana bir cevap vermedi.

4 yıl önce

13 Yorum


EmreKurtul

O bana henüz bir cevap vermiş degil tam çeviri olur. Cevap vermedi he did not answer olur

4 yıl önce

deti1959
deti1959

Sizin iki cümlenizde de "answer" fiil olarak kullanılıyor. Halbuki Soru cümlemizde "answer" bir isim olarak kullanılıyor. Yani; "O henüz bana bir defter vermedi." gibi bir cümle düşünün.

Ayrıca sanırım:

"He had not given me an answer yet. = O bana henüz bir cevap vermiş değil"

2 yıl önce

sdserdar
sdserdar

has + verb'ü bir başka örnek "fiil+diydi" --> vermediydi gibi çevirirken burada vermedi diye çevirmişsiniz. Bu cevap için "Bana henüz bir cevap vermediydi" (diydi her ne kadar bana garip gelse de) doğru olamaz mı?

4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

kontrol ettim. hiçbir yerde fiil+diydi formatını "en iyi cevap" olarak belirlememişiz--sadece alternatif. Bir daha karşına çıkarsa ekran görüntüsü alıp (imgur'dan falan) gönderirsen seviniriz. Bir yandan da -di'li geçmiş zamanın hikaye kipi olan -diydi davası ile miş'li geçmiş zamanın hikaye kipi olan -mişti anladığımız kadarıyla Türkçe'de aynı amaç için kullanılıyor. Tek farkı metropol vs kırsal şive gibi. Ama sonuçta kullanımı domine eden -mişti'nin İngilizce'de mükemmel bir tam karşılığı var: past perfect tense (had+fiil). Bazen uyduğu yerlerde buna alternatif -diydi'yi de ekledik, ama -mişti ye sadık kalmakta fayda var. Senin de dediğin gibi kulağa garip geliyor çünkü diğeri kullanımı gittikçe domine ettikçe o zamanla kulağımızdan kaybolmuş.

4 yıl önce

sdserdar
sdserdar

Cevap için teşekkürler, denk gelirsem ekran görüntüsü almaya çalışacağım.

4 yıl önce

irempsash
irempsash

O henüz bana cevap vermiş değil.

4 yıl önce

ayhangorur

Henüz o bana bir cevap vermedi.

3 yıl önce

Murat763811

Yukarıdaki soruya ithafen soruyorum eğer diydi anlamı da çıkmıyorsa bu have has ne işe yarıyor hangi anlamı katıyor? Sınavla geç yaptım have has yokmuşçasına cevaplıyorum ve geçiyorum ama merak ettim..

2 yıl önce

Nurzgen

neden doğru değil

2 yıl önce

mitErgen

he has not answered me yet. şeklinde de kurabilirmiyiz

2 yıl önce

atasliatas

O bana cevap vermedi daha

1 yıl önce

ayktaydn

''henüz yanıt vermedi bana'' devrik cümle ama yine de doğru kabul etmeliydi :(

3 yıl önce

Silayin

O henüz bana cevabı vermedi .Ndn olmadi ? :/

3 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.