"He has not given me an answer yet."

Çeviri:O henüz bana bir cevap vermedi.

February 4, 2014

14 Yorum

Önce en önemli yazışma dizisi

EmreKurtul

O bana henüz bir cevap vermiş degil tam çeviri olur. Cevap vermedi he did not answer olur

April 28, 2014

deti1959

Sizin iki cümlenizde de "answer" fiil olarak kullanılıyor. Halbuki Soru cümlemizde "answer" bir isim olarak kullanılıyor. Yani; "O henüz bana bir defter vermedi." gibi bir cümle düşünün.

Ayrıca sanırım:

"He had not given me an answer yet. = O bana henüz bir cevap vermiş değil"


sdserdar

has + verb'ü bir başka örnek "fiil+diydi" --> vermediydi gibi çevirirken burada vermedi diye çevirmişsiniz. Bu cevap için "Bana henüz bir cevap vermediydi" (diydi her ne kadar bana garip gelse de) doğru olamaz mı?


ProwlingParis

kontrol ettim. hiçbir yerde fiil+diydi formatını "en iyi cevap" olarak belirlememişiz--sadece alternatif. Bir daha karşına çıkarsa ekran görüntüsü alıp (imgur'dan falan) gönderirsen seviniriz. Bir yandan da -di'li geçmiş zamanın hikaye kipi olan -diydi davası ile miş'li geçmiş zamanın hikaye kipi olan -mişti anladığımız kadarıyla Türkçe'de aynı amaç için kullanılıyor. Tek farkı metropol vs kırsal şive gibi. Ama sonuçta kullanımı domine eden -mişti'nin İngilizce'de mükemmel bir tam karşılığı var: past perfect tense (had+fiil). Bazen uyduğu yerlerde buna alternatif -diydi'yi de ekledik, ama -mişti ye sadık kalmakta fayda var. Senin de dediğin gibi kulağa garip geliyor çünkü diğeri kullanımı gittikçe domine ettikçe o zamanla kulağımızdan kaybolmuş.


sdserdar

Cevap için teşekkürler, denk gelirsem ekran görüntüsü almaya çalışacağım.


irempsash

O henüz bana cevap vermiş değil.


ayhangorur

Henüz o bana bir cevap vermedi.


Murat763811

Yukarıdaki soruya ithafen soruyorum eğer diydi anlamı da çıkmıyorsa bu have has ne işe yarıyor hangi anlamı katıyor? Sınavla geç yaptım have has yokmuşçasına cevaplıyorum ve geçiyorum ama merak ettim..


Nurzgen

neden doğru değil


mitErgen

he has not answered me yet. şeklinde de kurabilirmiyiz


atasliatas

O bana cevap vermedi daha


LingOzi

Turkcede yükleme yakin olan baskindir. Ben bu cumleyi ' O bana henuz bir cevap vermedi' seklinde yaptim dogru kabul etmedi.


Silayin

O henüz bana cevabı vermedi .Ndn olmadi ? :/


ayktaydn

''henüz yanıt vermedi bana'' devrik cümle ama yine de doğru kabul etmeliydi :(

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.