Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"He has not given me an answer yet."

Çeviri:O henüz bana bir cevap vermedi.

0
4 yıl önce

9 Yorum


EmreKurtul

O bana henüz bir cevap vermiş degil tam çeviri olur. Cevap vermedi he did not answer olur

1
Cevap ver4 yıl önce

sdserdar
sdserdar

has + verb'ü bir başka örnek "fiil+diydi" --> vermediydi gibi çevirirken burada vermedi diye çevirmişsiniz. Bu cevap için "Bana henüz bir cevap vermediydi" (diydi her ne kadar bana garip gelse de) doğru olamaz mı?

0
Cevap ver4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

kontrol ettim. hiçbir yerde fiil+diydi formatını "en iyi cevap" olarak belirlememişiz--sadece alternatif. Bir daha karşına çıkarsa ekran görüntüsü alıp (imgur'dan falan) gönderirsen seviniriz. Bir yandan da -di'li geçmiş zamanın hikaye kipi olan -diydi davası ile miş'li geçmiş zamanın hikaye kipi olan -mişti anladığımız kadarıyla Türkçe'de aynı amaç için kullanılıyor. Tek farkı metropol vs kırsal şive gibi. Ama sonuçta kullanımı domine eden -mişti'nin İngilizce'de mükemmel bir tam karşılığı var: past perfect tense (had+fiil). Bazen uyduğu yerlerde buna alternatif -diydi'yi de ekledik, ama -mişti ye sadık kalmakta fayda var. Senin de dediğin gibi kulağa garip geliyor çünkü diğeri kullanımı gittikçe domine ettikçe o zamanla kulağımızdan kaybolmuş.

0
Cevap ver4 yıl önce

irempsash
irempsash

O henüz bana cevap vermiş değil.

0
Cevap ver3 yıl önce

ayhangorur

Henüz o bana bir cevap vermedi.

0
Cevap ver3 yıl önce

Murat763811

Yukarıdaki soruya ithafen soruyorum eğer diydi anlamı da çıkmıyorsa bu have has ne işe yarıyor hangi anlamı katıyor? Sınavla geç yaptım have has yokmuşçasına cevaplıyorum ve geçiyorum ama merak ettim..

0
Cevap ver2 yıl önce

Nurzgen

neden doğru değil

0
Cevap ver2 yıl önce

mitErgen

he has not answered me yet. şeklinde de kurabilirmiyiz

0
Cevap ver1 yıl önce

atasliatas

O bana cevap vermedi daha

0
Cevap ver1 yıl önce