A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"She is a woman and I am a girl."

Fordítás:Ő nő, én pedig lány vagyok.

4 éve

18 hozzászólás


DvidVarga3

Irtam hogy woman ès azt irta hogy women-t irtam woman hejett xD

4 éve

sasszabo

nálam is ez a helyzet:)

4 éve

Zsombor_Full

Én jót irtam!

4 éve

woodtomi

Sziasztok! Véleményem szerint az "and" szót alapszinten "és" -ként tanítják, valamint a határozatlan névelő használata miatt: "Ő egy nő és én egy lány vagyok" lenne

4 éve

radnaitomi

Ez részben jogos, az is jó megoldás, amit írsz.

De az angolnak van egy olyan szabálya, hogy megszámlálható főnév nem állhat egyes számban névelő nélkül. (Helytelen, hogy 'I have book', kell bele egy 'a': 'I have a book' helyesen.) Magyarban a fenti nyelvi helyzetben nem feltétlenül tesszük ki az 'egy' névelőt. Ugyanannyira helyes, hogy 'Férfi vagyok', mint az 'Én egy férfi vagyok'. (Mert ugye a személyes névmást sem tesszük ki alapból). Sőt, a sima 'Férfi vagyok' a természetesebb verzió a kettőből. Így a magyar 'Férfi vagyok' fordítása csak 'I am a man' lehet.

Ugyanígy ahelyett, hogy 'Ő egy nő és én egy lány vagyok', nekem természetesebben jön, hogy 'Ő nő, én pedig lány vagyok'. Az 'és' tökéletes helyettesítő szinonímája a 'pedig'.

Nem mindig szabad tükörben fordítani. Az angol 'What's up?' annyit tesz, 'Mi az ábra?'. Elég fura lenne magyarra úgy fordítani, hogy 'Mi van fenn?' csak mert az összetevő szavak szó szerint ezeket jelentik.

Szóval egyetéretek, a te verziódat is el kell fogadja a Duo (ha nem teszi, jelentsd), mert az is helyes. De a másik verzió sem helytelen!

4 éve

lalababa

heppiv te az vagy bocsi háhá

4 éve

Debati0214

A meg szó hol van az angolban? Miért nem jó, hogy én egy lány vagyok?

4 éve

kuruc.aron.2003

radnaitomi mien okos xD :D

3 éve

szilveszte905160

Az And Helyett endet irtam :-)

3 éve

janosPCje

ez olyan megalázó hisz én egy férfi vagyok

3 éve

liptakeva

Nekem bejon

2 éve

gamerX303723

Nagyon jo

8 hónapja

BndeBoglrk

En ia

5 hónapja

BndeBoglrk

Is

5 hónapja

BndeBoglrk

Jót irtam

5 hónapja

istvantaka3

A girl!!!! Duo!!!!!???

4 hónapja

fannika65857

Nem tutam

4 hónapja

csabesz3

Már megint az a nyavalyás kiejtés. Tessék már odafigyelni!!!

3 hónapja